Καταργείται η αποβολή από τα μαθήματα πέραν των δύο ημερών
Τι προβλέπεται για τα Παιδαγωγικά Μέτρα και τις Παιδαγωγικού Χαρακτήρα Ενέργειες
Σημαντικές αλλαγές φέρνει το νέο ΦΕΚ με την επικαιροποίηση του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας
των Γυμνασίων και Λυκείων όσον αφορά το μέτρο της αποβολής. Για κάθε
παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και το πλαίσιο οργάνωσης σχολικής
ζωής, αναλόγως πάντα του βαθμού της παρέκκλισης, είναι δυνατόν να
χρησιμοποιηθούν παιδαγωγικά μέτρα και παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες.
Παιδαγωγικά Μέτρα
Όσον αφορά τα Παιδαγωγικά Μέτρα, καταργείται το μέτρο της πέραν των δυο ημερών αποβολής από τα μαθήματα,
δεδομένου ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς
εντός του σχολικού περιβάλλοντος καθιστά περιττή την, ούτως ή άλλως
αναποτελεσματική, κλιμάκωση των ημερών απομάκρυνσης από τα μαθήματα.
Το μέτρο της αποβολής σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ, καθώς επιβαρύνει την παιδαγωγική σχέση και δεν συμβάλλει στην αποκατάσταση θετικού κλίματος στην τάξη/σχολείο.
Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί
να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη,
εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση
επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις
απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το
Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.
Παιδαγωγικού Χαρακτήρα Ενέργειες
Όσον αφορά τις παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες
(όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια,
διαμεσολάβηση) χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών
συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα. Για τον
λόγο αυτό οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες αποφασίζονται μετά
από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον/α μαθητή/τρια αφορούν και
μπορούν να περιγράφονται εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής
κάθε σχολείου.
Στόχος είναι το σχολείο, πριν προχωρήσει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, να εξαντλεί όλες τις δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων που
αναφύονται εντός της σχολικής κοινότητας, στοχεύοντας οι μαθητές/-τριες
να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους και να αλλάξουν στάση/συμπεριφορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου