Θεωρίες συνωμοσίας ή πρακτικές συγκάλυψης των προβλημάτων που ταλανίζουν τα σχολεία της Αχαΐας;
Αποτελεί κοινή παραδοχή, πως και αυτή η σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλαπλά προβλήματα για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Μετά από δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων διαπιστώνεται πως έχουμε σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, τα περισσότερα ολοήμερα τμήματα είναι κλειστά ή υπολειτουργούν, είχαμε μέχρι τώρα μηδενικούς διορισμούς αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών, οι περισσότερες παράλληλες στηρίξεις ξεχάστηκαν στο δρόμο και οι επιχορηγήσεις των σχολείων καθυστερούν.
Αυτά και άλλα προβλήματα για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς τόνισα σε ανακοίνωσή μου με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αυτά οδήγησαν το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας, καθώς και δεκάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς σε δύο παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας και σε ακόμη μία που θα πραγματοποιηθεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση στις 29/9/17.
Τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία, ωστόσο, μόνο ο Τομέας Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας δεν μπορεί να τα δει. Τα κομματικά γυαλιά που φοράει φαίνεται, πως τον εμποδίζουν να δει την πραγματικότητα που επικρατεί στα σχολεία. Εφόσον, η διορισμένη Διοίκηση της εκπαίδευσης δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις και πολύ περισσότερο λύσεις στα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει και στην αγανάκτηση του συνόλου των εκπαιδευτικών, ανέλαβε το κομματικό όργανο να θριαμβολογήσει για την άριστη κατάσταση στην οποία είναι τώρα η εκπαίδευση! Οι συντάκτες της επιστολής του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας βλέπουν καταστροφολογία και θεωρίες συνωμοσίας στις διαπιστώσεις μου, που δεν είναι διαφορετικές από αυτές του σωματείου μας και του συνόλου των εκπαιδευτικών! Αποτελεί, ωστόσο, ντροπή να βαφτίζουν έτσι τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τα κλειστά ολοήμερα, τη διάλυση του ωρολογίου προγράμματος με τις αλχημείες κάλυψής του και την εξουθένωση των εκπαιδευτικών που τρέχουν σε τέσσερα και πέντε σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους.
Από στοιχεία της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας προκύπτουν κενά στα εξής Δημοτικά σχολεία της Αχαΐας:
Κενά εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας
Αιγείρας, Ακράτας, 3ο Κ.Αχαΐας, Λακκόπετρας, 2ο Κ. Αχαΐας, Ερυμάνθειας, Σταυροδρομίου, Καρεΐκων, Λάππα, Ριόλου, Λουσικών, Μαζαρακίου, Καλαβρύτων, Δάφνης και σε αρκετά ολιγοθέσια σχολεία
Κενά εκπαιδευτικών Εικαστικών
24ο Πατρών, 52ο Πατρών, 32ο Πατρών, 18ο Πατρών, 47ο Πατρών, 22ο Πατρών, 61ο Πατρών, 60ο Πατρών 6ο Πατρών, 33ο Πατρών, 41ο Πατρών, 35ο Πατρών, 36ο Πατρών, Καμινίων, 2ο Οβρυάς, Αγίου Βασιλείου, 11ο Πατρών, 1ο Οβρυάς, Ερυμάνθειας, 65ο Πατρών, Καλλιθέας, Σαραβαλίου, Χαλανδρίτσας, 1ο Κ. Αχαΐας, 2ο Κ. Αχαΐας, 3ο Κ. Αχαΐας, Μιντιλογλίου, Σαγεΐκων, Καρεΐκων, 2ο Παραλίας, Ροϊτίκων, Καλαβρύτων, Ψωφίδας, 2ο Αιγίου, 3ο Αιγίου, 10ο Αιγίου, Καμαρών, 5ο Αιγίου, Α. Αλισσού, Λουσικών, Λάππα, Ριόλου, Αιγείρας, Διακοπτού, Λακκόπετρας, Μαζαρακίου, Δάφνης, 1ο Αιγίου, Τέμενης, Κουλούρας, Αβύθου, 8ο Αιγίου, 1ο Ακράτας, Ελίκης, 2ο Ακράτας, Κλειτορίας και σε αρκετά ολιγοθέσια σχολεία.
Κενά εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής
51ο Πατρών, 1ο Κ. Αχαΐας, 2ο Κ. Αχαΐας, 3ο Κ. Αχαΐας, Χαλανδρίτσας, 10ο Αιγίου, Καμαρών, Κουλούρας, Διακοπτού, Ψωφίδας, Καλαβρύτων, Λουσικών, Κρήνης, Λακκόπετρας, Καρεΐκων, Α. Αλισσού, Φαρρών, 5ο Αιγίου, Σελιανιτίκων, Τέμενης, Ελίκης, Δάφνης, Καλλιθέας, Ροϊτίκων, Ριόλου, Σαγεΐκων, Ερυμάνθειας, 2ο Αιγίου, Αβύθου, 1ο Αιγίου, 1ο Ακράτας, Λάππα, Σταυροδρομίου, Ροδοδάφνης, 9ο Αιγίου, 2ο Ακράτας, Κλειτορίας, Μαζαρακίου, Αιγείρας και σε αρκετά ολιγοθέσια σχολεία.
Κενά εκπαιδευτικών Γερμανικής γλώσσας
55ο Πατρών, 44ο Πατρών, 14ο Πατρών, 13ο Πατρών, 54ο Πατρών, 3ο Αιγίου, Ψαθοπύργου, Φαρρών, 35ο Πατρών, 20ο Πατρών, 24ο Πατρών, 65ο Πατρών, 39ο Πατρών, 60ο Πατρών, 2ο Ακράτας, Κ. Καστριτσίου, 1ο Οβρυάς, Αγ. Βασιλείου, 2ο Πατρών, 6ο Πατρών, 45ο Πατρών, 1ο Παραλίας, 2ο Οβρυάς, Ροϊτίκων, 1ο Κ. Αχαΐας, 3ο Παραλίας, 32ο Πατρών, 10ο Αιγίου, 4ο Αιγίου, Βασιλικού, 16ο Πατρών, 59ο Πατρών, 12ο Πατρών, 29ο Πατρών, Μιντιλογλίου, Δεμενίκων, Βραχνεΐκων, 2ο Κ. Αχαΐας, 36ο Πατρών, 2ο Παραλίας, Σελιανιτίκων, 5ο Αιγίου, Σταυροδρομίου, 43ο Πατρών, 64ο Πατρών, 7ο Πατρών, 1ο Πατρών, 25ο Πατρών, Σαραβαλίου, 41ο Πατρών, Λάππα, 33ο Πατρών, 53ο Πατρών, 2ο Αιγίου, Ακταίου, Ερυμάνθειας, 48ο Πατρών, 46ο Πατρών, 19ο Πατρών, 51ο Πατρών.
Κενά εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής
1ο Παραλίας, 25ο Πατρών, 2ο Κ. Αχαΐας, 39ο Πατρών, 52ο Πατρών, 55ο Πατρών, Βραχνεΐκων, Καλαβρύτων, 32ο Πατρών, 44ο Πατρών, 3ο Κ. Αχαΐας, 45ο Πατρών, 54ο Πατρών, 47ο Πατρών και σε αρκετά ολιγοθέσια σχολεία.
Κενά εκπαιδευτικών Πληροφορικής
32ο Πατρών, 36ο Πατρών, 39ο Πατρών, Καλλιθέας, 46ο Πατρών, 4ο Πατρών, 54ο Πατρών, 13ο Πατρών, 1ο Οβρυάς, Κλειτορίας, Μιντιλογλίου, Σαγεΐκων, 21ο Πατρών, 5ο Πατρών, Διακοπτού, Ελίκης, 2ο Αιγίου, 1ο Αιγίου, 8ο Αιγίου, 9ο Αιγίου, 4ο Αιγίου, 6ο Αιγίου, 7ο Αιγίου, Τέμενης, 10ο Αιγίου, 5ο Αιγίου, Αγ. Βασιλείου, Αβύθου, Καμαρών, Σελιανιτίκων, 60ο Πατρών, Ψωφίδας, Δάφνης.
Κενά Δασκάλων
Περισσότερα από 50. Τα περισσότερα ολοήμερα τμήματα είναι κλειστά.
Κενά Νηπιαγωγών
Περισσότερα από 20.
Κενά Παράλληλης στήριξης
Περισσότερα από 30.
Όσον αφορά τις επιλογές Διευθυντών σχολείων, είναι άτοπο να δικαιολογούνται όλα με επίκληση σε «δήθεν» πρακτικές του παρελθόντος. Τούτο φανερώνει την αδυναμία επιχειρηματολογίας για τα ευτράπελα της διαδικασίας της συνέντευξης, για την επιλεκτική βαθμολόγηση των αξιολογητών (πρώην πολέμιων της αξιολόγησης), για το πέταμα στα σκουπίδια της γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων (βαθμολογήθηκαν με «Άριστα» υποψήφιοι με μηδενική αποδοχή από τους συναδέλφους τους) και για την κομματική εμπάθεια (κανένας μέλος της ΔΑΚΕ δεν κρίθηκε άξιος να αριστεύσει).
Πρέπει να κατανοηθεί από ορισμένους πως το πρόβλημα της Εκπαίδευσης δεν είναι οι διαπιστώσεις και οι καταγγελίες του Αιρετού του ΠΥΣΠΕ. Ο ρόλος του εκπροσώπου των εκπαιδευτικών είναι να αναδεικνύει τα ζητήματα για να δίνονται λύσεις και να μη σωπαίνει. Βέβαια, είναι κατανοητό πως μερικοί ανέκαθεν είχαν αλλεργία με το θεσμό του Αιρετού με το πρόσχημα πως «δήθεν» διαπλέκεται με τη Διοίκηση. Τώρα, όμως που είναι αυτοί Διοίκηση θα τους βόλευε να είναι διαπλεκόμενος! Ο Αιρετός του ΠΥΣΠΕ, ωστόσο, θα συνεχίσει να μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας και να παλεύει καθημερινά για ποιότητα στην παιδεία και στους εκπαιδευτικούς.
Είναι αδήριτη ανάγκη η Διοίκηση της Εκπαίδευσης να αφήσει τους κομματάρχες να υμνολογούν την κυβέρνησή τους και να ασχοληθεί με τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Οφείλει να καταγράψει άμεσα τις ανάγκες της σε εκπαιδευτικό προσωπικό μέσα από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και να διεκδικήσει τις αναγκαίες πιστώσεις αναπληρωτών για να εξασφαλιστεί η ομαλότητα στα σχολεία. Ο προγραμματισμός κάλυψης των κενών πρέπει να γίνεται στη βάση λειτουργίας του σχολείου σε πληρότητα δηλ. πρωινός κορμός μαθημάτων, πρόωρη υποδοχή, ολοήμερο σχολείο, τάξεις με μαθητές ειδικών αναγκών. Επιπλέον, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα υλοποίησης των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε όλες τις ειδικότητες.
Με αγωνιστικούς και συναδελφικούς χαιρετισμούς
Τάσος Σταυρογιαννόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου