«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Στο "μικροσκόποιο" του ΣτΕ οι Πανελλαδικές

Μετά την προσφυγή δύο υποψηφίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Από “πρότυπη δίκη” του Συμβουλίου της Επικρατείας θα περάσει το ισχύον σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια  μετά την προσφυγή δύο υποψηφίων για τις σχολές Ιατρικής.
Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Νικόλαος Σακελλαρίου,  ο αρχαιότερος Αντιπρόεδρος Δημοσθένης Πετρούλιας και η Αντιπρόεδρος  Αικατερίνη Σακελλαροπούλου,   αποφάσισαν να εισάγουν την υπόθεση σε "πρότυπη δίκη".

Ετσι το ΣτΕ καλείται να κρίνει εάν είναι συνταγματικό το ισχύον σύστημα εισαγωγής στα  ΑΕΙ.
Οι υποψήφιοι με αίτηση που κατέθεσαν στο ΣτΕ ζητούν την  ακύρωση :
i) των πινάκων αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων έτους 2016, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού “Θετικές Σπουδές”, καθ'ό μέρος αφορά στον αιτούντα,
ii) της με αριθ Φ253/136095/Α5/24-8-2016 αποφάσεως του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: “Κύρωση πινάκων εισαγομένων στα Τμήματα/Εισαγωγικές Κατευθύνσεις και στις Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 των υποψηφίων, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων 2016, με το νέο σύστημα εισαγωγής του ν 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει” καθ'ό μέρος ο αιτών δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των εισακτέων στους συνοδευτικούς πίνακες και
iii) κάθε άλλης συναφούς, προγενέστερης ή μεταγενέστερης, πράξεως ή παραλείψεως.
Με την ως άνω αίτηση ακυρώσεως τίθενται γενικότερου ενδιαφέροντος ζητήματα  με συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων, και ειδικότερα :
α) Εάν η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις ιατρικές σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4 παρ 1, 5 παρ 1 και 16 του Συντάγματος,
β) Εάν ο νομοθέτης, κατά την παρεχόμενη στο άρθρο 4 του ν 4327/2015 εξουσιοδότηση, ώφειλε, με βάση τις προπαρατιθέμενες συνταγματικές διατάξεις, να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και, πάντως, με τέτοιο  καθορισμό συντελεστών βαρύτητας ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας,
γ) Εάν συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι διατάξεις :
 i) των άρθρων 4 και 42 του ν 4186/2013 (Α΄193), 2 του ν 2525/1997 (A΄188) και της ΥΑ Φ 253.1/44654/Α5/2016 (Β΄685/15-3-2016), κατά το μέρος που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και ii) των άρθρων 34 του ν 2725/1999 (Α΄121) σε συνδυασμό με το άρθρο 38 παρ 9 του ν 4115/2013 (Α΄24), κατά το μέρος που προβλέπουν ως προνόμιο υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί την κατά παρέκκλιση εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και
δ) εάν, δοθέντος ότι προβλέπονται μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15%, είναι σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου