«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

«Πρόταση για την επικείμενη αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων»


Ένα πάγιο αίτημά μας τα τελευταία χρόνια είναι η αναμοριοδότηση των σχολικών μας μονάδων. Είχε ξεκινήσει η διαδικασία της αναμοριοδότησης κατά το έτος 2010-2011, αλλά η όλη διαδικασία έμεινε στα χαρτιά από την ηγεσία του τότε υπουργείου παιδείας. 
Η διαδικασία της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων είναι πράξη που δεν επιφέρει κανένα οικονομικό κόστος αλλά εξαρτάται από την ύπαρξη πολιτικής βούλησης για τη λύση ενός σοβαρού προβλήματος της δημόσιας εκπαίδευσης. Με το ΠΔ.111 16/10/2016 κινείται εκ νέου η διαδικασία στην οποία η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να καταθέσει τις προτάσεις της για την αναμοριοδότηση των σχολείων μας.
Ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. είχαμε καταθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση αναμοριοδότησης από την οποία ένα μεγάλο μέρος της πλέον υλοποιείται με το ΠΔ.111 του 2016.
Τα κριτήρια αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων οφείλουν να κινούνται πάντα στα πλαίσια της στήριξης και ενίσχυσης των ολιγοθέσιων και δυσπρόσιτων σχολείων της υπαίθρου, δίνοντας στα τελευταία το μέγιστο της μοριοδότησης. Μια ενέργεια όχι μόνο αναγκαία για την στήριξη και ενίσχυση των συγκεκριμένων σχολείων αλλά και μια επιβράβευση των συναδέλφων που θα υπηρετήσουν σε αυτά. Σημαντικό βήμα η εξίσωση των μορίων των σχολείων της πρωτοβάθμιας με αυτά της δευτεροβάθμιας δίδοντας στα 1/θέσια και 2/θεσια δυσπρόσιτα το μέγιστο των μορίων, εντάσσοντάς τα σε ξεχωριστή κατηγορία την ΙΓ.
Μία ολοκληρωμένη και πλήρως τεκμηριωμένη πρόταση οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες στην Ελλάδα είναι πολλές (γεωγραφικό ανάγλυφο, ορεινές και νησιωτικές περιοχές, ολιγοθέσια και πολυθέσια, δυσπρόσιτα, απομακρυσμένα σχολεία στην ηπειρωτική Ελλάδα- στα νησιά, απόσταση από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης κλπ).
Με σοβαρότητα και υπευθυνότητα καταθέτουμε, ως ΑΕΕΚΕ, την πρότασή μας για ένα ολοκληρωμένο αλλά παράλληλα και ευέλικτο πλαίσιο αναμοριοδότησης των σχολείων της χώρας, ως βάση συζήτησης η οποία επιδέχεται τις όποιες τροποποιήσεις για να έχει ευρύτερη δίκαιη και αντικειμενική εφαρμογή. Στα πλαίσια αυτά όμως δεν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί με σοβαρότητα η αναμοριοδότηση των σχολείων μας εφόσον δεν υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις:
Α) Η ηγεσία του υπουργείου παιδεία να πραγματοποιήσει διάλογο και να σεβαστεί τις προτάσεις που θα κατατεθούν.
Β) Οι τοπικοί σύλλογοι να αφουγκραστούν τους συναδέλφους μέσα από διαδικασίες γενικών συνελεύσεων ή ανοικτών διαδικασιών διευρυμένων ΔΣ κλπ και να συνεργαστούν με τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ για να υπάρχει ενιαία έκφραση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Γ) Να υπάρξουν κοινές συνεδριάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μιας και σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να υπάρξει συμφωνία για τη μοριοδότηση των σχολείων της ίδιας περιοχής.
Δ) Οι δευτεροβάθμιες οργανώσεις (π.χ. ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) μαζί με τους αιρετούς στα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια να συνηγορήσουν στη διαμόρφωση ενός κεντρικού πλαισίου εφαρμογής μοριοδοτήσεων και να συμβάλουν στην δίκαιη κατανομή στα σχολεία της χώρας.
Ε) Ευκαιρία για τους αιρετούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί η σύσκεψη αιρετών που διοργανώνει η ΔΟΕ στις 23 Ιανουαρίου στην Αθήνα. Ένα σημαντικό μέρος της σύσκεψης θα πρέπει να αφιερωθεί στο ζήτημα της αναμοριοδότησης για να υπάρχει ενιαία αποτύπωση των μοριοδοτήσεων σε όλη την Ελλάδα.
Η διαδικασία θα καθορίσει τον εκπαιδευτικό χάρτη ενισχύοντας ή μη σχολεία και περιοχές για τα επόμενα χρόνια, επομένως η διαδικασία αυτή εφόσον αντιμετωπιστεί με επιπολαιότητα μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά σε σχολεία και περιοχές της χώρας.
Στα πλαίσια αυτά και των περιορισμών που θέτει το Π.Δ.111 προτείνουμε να διαμορφωθεί η γενική ταξινόμηση των αναμοριοδοτήσεων σύμφωνα με ορισμένους άξονες που αθροιστικά θα προκύπτει η μοριοδότηση της κάθε σχολικής μονάδας:

Α) ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ (συνδυασμός της οργανικότητας και της λειτουργικότητας λαμβάνοντας υπόψη τα στατιστικά δεδομένα των γεννήσεων της περιοχής σε βάθος 10ετίας)
* 1/θέσιο Σχολείο μέχρι +5 μόρια
* 2/θέσιο Σχολείο μέχρι +4 μόρια
* 3/θέσιο Σχολείο μέχρι +3 μόρια
* 4/θέσιο-5/θέσιο Σχολείο μέχρι +2 μόρια

Β) Ορεινές και νησιωτικές περιοχές μέχρι +2 μόρια

Γ) Περιορισμένη ή δύσκολη συγκοινωνία μέχρι + 2 μόρια

Δ) Απόσταση από την έδρα της Διεύθυνσης ή του νομού
* Από 5-20 χιλιόμετρα +1 μόριο
* Από 21-40 χιλιόμετρα +2 μόρια
* Από 41-60 χιλιόμετρα +3 μόρια
* Από 60 και άνω χιλιόμετρα +4 μόρια

Ε) Ανάλογη μοριοδότηση των δημοτικών και νηπιαγωγείων της ίδιας περιοχής.

ΣΤ) Εξίσωση μορίων δομών Ειδικής Αγωγής με τα γενικής Αγωγής. Άρση της χρόνια αδικίας.
Επίσης, προτείνουμε στο Υπουργείο Παιδείας να μελετήσει τη δυνατότητα ενίσχυσης-επιβράβευσης των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και την πιθανότητα πριμοδότησης σε ατομικό πλέον επίπεδο με ποσόστωση επί των μορίων των σχολικών μονάδων ανάλογα από το νομό ή περιφέρεια της μόνιμης κατοικίας τους.
Επισημαίνουμε ότι η παραπάνω πρόταση μοριοδότησης δεν αποτελεί αποτέλεσμα επιστημονικής μελέτης (επομένως επιδέχεται διορθώσεις και/ή προσθήκες) αλλά διεκδικεί να συμβάλει στην κατεύθυνση της ενιαίας αντιμετώπισης σε τοπικό, περιφερειακό και πανελλαδικό επίπεδο της αναμοριοδότησης των σχολικών μας μονάδων με γνώμονα την ενίσχυση των απομακρυσμένων, νησιωτικών, ολιγοθέσιων και δύσκολων περιοχών. Πάνω σε αυτή τη βάση η πρότασή μας είναι ανοικτή σε σκέψεις και βελτιωτικές προτάσεις από κάθε συνάδελφο ή δύναμη του κινήματος που θέλει να συνδράμει στην προσπάθεια αυτή.


ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου