Κ.
ΚΥΔΩΝΑΣ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ):
Γεια σας, συνάδελφοι. Είναι από ένα
μικρομεσαίο Σύλλογο , τον Σύλλογο
Εορδαίας, που αριθμεί 330 άτομα. Σκοπός
μου είναι ποιος άλλος; Να καταθέσω τις
προτάσεις του Συλλόγου μου, γι’ αυτό
είμαι αντιπρόσωπος, κατεβαίνω 4 χρόνια
και οι εντυπώσεις μου από τις Γενικές
Συνελεύσεις και οι εντυπώσεις κι από
τους άλλους αντιπροσώπους όλων των
παρατάξεων που έρχονται εδώ πέρα δεν
είναι και οι καλύτερες. Και κάθε φορά
το αποδεικνύουμε αυτό.
Οι
προτάσεις του Συλλόγου μου τις οποίες
παρουσιάζω τώρα: Το σχολείο που
οραματιζόμαστε, το σχολείο του αύριο
είναι ένας όρος που πρέπει να συνδυάσει
το ρόλο του σημερινού σχολείου και τη
σύνδεσή του με τη συνεχιζόμενη εξέλιξη
της κοινωνίας. Τι σχολείο, μαθητές,
εκπαιδευτικούς θέλουμε; Η οικονομική
κρίση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία
χρόνια δεν έχει αφήσει ανέπαφο και το
χώρο της εκπαίδευσης. Συνέπειες της
κρίσης είναι: Λιγότερα έσοδα για τις
λειτουργικές δαπάνες των σχολείων,
μείωση και απουσία του ρυθμού ανέγερσης
σχολικών κτιρίων, συγχωνεύσεις τμημάτων,
περισσότεροι μαθητές στα τμήματα, μείωση
των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών,
δημιουργία υπεραριθμιών των συναδέλφων,
μείωση των μισθών.
Η
οικονομική κρίση έχει αλλάξει και την
καθημερινότητα των μαθητών. Η έλλειψη
οικονομικών πόρων και η ανεργία έχει
οδηγήσει στη δυσκολία να ανταποκρίνονται
στην καθημερινότητα των μαθημάτων και
στην αδιαφορία αρκετών γονιών για τις
επιδόσεις των μαθητών τους.
Στις
μεγαλύτερες ηλικίες στη δευτεροβάθμια
η σχολική διαρροή είναι μια νέα σχολική
πραγματικότητα, καθώς τα παιδιά λόγω
δυσκολιών στις οικογένειες δεν μπορούν
να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Το
Σεπτέμβριο οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν
να αντιμετωπίσουν μια άλλη πραγματικότητα,
με την εισροή μαθητών από προσφυγικές
οικογένειες από τη Συρία.
Το
νέο σχολείο που οραματιζόμαστε έχει ως
στόχο να δημιουργήσει τον αυριανό πολίτη
που συνδυάζει τη γνώση και την κριτική
σκέψη, για να αντιμετωπίσει την
καθημερινότητά του. Έχει ως στόχο να
δημιουργήσει τον ενεργό πολίτη και τον
πολίτη που μπορεί να λύνει τις συγκρούσεις
με το συνομήλικό του. Να ξεπερνάει τις
δυσκολίες και να προσαρμόζει τη ζωή του
με στόχους, συνέπεια και ευελιξία.
Ο
Σύλλογός μας προτείνει: Αναλυτικά
προγράμματα. Τα αναλυτικά προγράμματα
να αφήνουν την ευελιξία στον εκπαιδευτικό
κατά περίπτωση να αναφέρεται σε θέματα
και project
που προκύπτουν από το βίωμα των παιδιών
και να μην υπάρχει το άγχος κάλυψης της
ύλης. Κρίνεται αναγκαία η ποιοτική και
όχι ποσοτική ύπαρξη των προγραμμάτων.
Τα 2/3 του σχολικού χρόνου να καλύπτουν
τη σχολική ύλη και το υπόλοιπο διάστημα
να εφαρμόζονται διαθεματικές δραστηριότητες
που προωθούν την ευελιξία και την
αυτενέργεια των μαθητών.
Τα
αναλυτικά προγράμματα μέχρι και την
ηλικία των 8 ετών να είναι ενιαία ως προς
τη μέθοδο αλλά και τον τρόπο ταξινόμησής
τους. Η ιεράρχηση της γνώσης να γίνεται
λαμβάνοντας πάντοτε την πρότερη γνώση
των μαθητών και να συμβαδίζει εξελικτικά
με την ανάπτυξη των μαθητών.
Αλλαγή
των βιβλίων των μαθηματικών δευτέρας,
πέμπτης, έκτης δημοτικού και της ιστορίας
της πέμπτης και της έκτης. Να διαφαίνονται
μέσα απ’ τα μαθήματα ισότιμα τα ανδρικά
και τα γυναικεία πρότυπα. Η καθημερινή
άθληση στο ωρολόγιο πρόγραμμα του
σχολείου είναι σημαντικός παράγοντας
για την εμπέδωση της γνώσης. Η αξιολόγηση
του μαθητή να μην γίνεται με την ύπαρξη
του βαθμολογίου αλλά να έχει τη μορφή
περιγραφικής και διαμορφωτικής
αξιολόγησης.
Δημιουργία
κτιριακών υποδομών και βοηθητικών χώρων
στα ήδη υπάρχοντα σχολεία. Απαραίτητη
είναι η δημιουργία ενεργειακών πράσινων
σχολείων αλλά και της ενεργειακής
αναβάθμισή τους, ιδιαίτερα στην περιοχή
της Δυτικής Μακεδονίας, όπου είμαστε
και εμείς και έχουμε δύσκολο χειμώνα,
φέτος ήταν λίγο καλύτερα, η διάρκεια
του χειμώνα είναι μεγάλη και λόγω
μειωμένης οικονομικής επιχορήγησης τα
σχολεία αντιμετωπίζουν προβλήματα στη
λειτουργία τους.
Απαραίτητη
θεωρείται η κατασκευή κτιριακών υποδομών
προσχολικής εκπαίδευσης. Τα περισσότερα
στεγάζονται σε μαγαζιά, είναι ολοήμερα
και παρατηρείται σχολική διαρροή στην
ηλικία των προ νηπίων λόγω σύγκρισης
με ιδιωτικούς χώρους. Δημιουργία σταθερής
δομής σε κάθε περιοχή με ειδικότητες
ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, λόγω
των προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε
σχολείο.
Επιμόρφωση
των εκπαιδευτικών δημιουργώντας δίκτυα
σχολείων και επιμόρφωση μέσα απ’ τον
ίδιο το φορέα. Επαναλειτουργία με
καινούργιους στόχους και προγράμματα
των διδασκαλείων. Επιμόρφωση των
ειδικοτήτων στο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας
και εισαγωγική επιμόρφωση πριν ξεκινήσουμε
το αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας.
Γραμματειακή υποστήριξη στα δημοτικά
σχολεία. Οργανικές θέσεις θεσμοθετημένες
πληροφορικής ανά ομάδες σχολείων.
Απόκτηση πιστοποιητικού δεξιοτήτων
στο μάθημα των αγγλικών, γαλλικών και
πληροφορικής. Έναρξη του ωρολογίου
προγράμματος αργότερα για την καλύτερη
απόδοση των μαθητών.
Για
την προσχολική εκπαίδευση. Δίχρονη
υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα
τα παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία με
αναλογία 1 προς 15. Άμεση έκδοση Υπουργικής
Απόφασης για το ωράριο των νηπιαγωγών.
Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών
να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες
της προσχολικής αγωγής.
Να
προσδιοριστεί άμεσα η οργανικότητα των
νηπιαγωγείων αφού ληφθούν υπ’ όψιν και
οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας. Τα
ολοήμερα νηπιαγωγεία να λειτουργούν
μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και
υλικοτεχνικές υποδομές. Ειδική μέριμνα
για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Ίδρυση
τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία
και στελέχωσή τους με νηπιαγωγούς
ειδικής αγωγής. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων.
Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και
προνηπίων. Βοηθητικό προσωπικό στα
ολοήμερα.
Για
την ειδική αγωγή, δημιουργία τμημάτων
ένταξης σε όλα τα δημοτικά και φυσικά
η δημιουργία νέων οργανικών θέσεων σε
όλες . Τελειώνω. Και διορισμό όλων των
συναδέλφων αναπληρωτών και οργανικές
θέσεις για τις ειδικότητες. Άμεση είναι
και η ανάγκη για πρόσληψη ειδικού
εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού
σε όλα τα σχολεία ειδικής αγωγής.
Τονίζουμε
ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να
εφοδιάζονται με επιμόρφωση, εισαγωγή
και δια βίου, σε θέματα και μεθόδους
ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς
και το ότι μεταβάλλεται η επαναλειτουργία
μετεκπαίδευσης για την ειδική αγωγή.
Θέλω
να σας πω ακόμα ότι επειδή είμαι διευθυντής
σε ένα σχολείο κάθε χρόνο λέω: «Πώς θα
πάει; Ο επόμενος χρόνος θα είναι ακόμα
χειρότερος; Δεν υπάρχει χειρότερα». Και
όμως κάθε χρόνο όλο γίνονται και
χειρότερα. Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου