Η Επιτροπή που ετοιμάζει τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Εργάζονται πυρετωδώς στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας
για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που
θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που
φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Τέσσερα είναι τα πρόσωπα που απαρτίζουν την κεντρική Επιτροπή και εργάζονται πυρετωδώς στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.
Η Επιτροπή αποτελείται από τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:1. Αγγελική Σαπουνά
2. Κατερίνα Τρίμη
3. Γιώργος Μπουγελάκης.
Επίσης συμμετοχή στην Επιτροπή με το ρόλο του Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας έχει και ο εκπαιδευετικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Πιλάλης.
Τα μέλη της Επιτροπής έχουν λάβει προθεσμία από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας , να έχουν έτοιμη την πρόταση, μέχρι στις αρχές της άλλης εβδομάδας.
Οι ομάδα εργασίας εξετάζει:
Α. Το 5ο μάθημα , το οποίο θα είναι προαιρετικό για τους εξεταζόμενους στις Πανελλαδικές, ποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να ανοίξει, ώστε να διευρυνθεί για τους υποψηφίους ο αριθμός επιλογής τμημάτων.
Β. Τα μαθήματα βαρύτητας και τους συντελεστές.
Γ. Τη μείωση της εξεταστέας ύλης. Υπενθυμίζεται ότι όπως ήδη έχει ανακοινωθεί ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πως δουλεύει η Ομάδα Εργασίας
Ο Αν. υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει έρθει πολλές φορές σε επαφή κι έχει ζητήσει άτυπα την άποψη από τον πρόεδρο του ΙΕΠ Σ. Γκλαβά για το εξεταστικό.
Η Ομάδα Εργασίας εργάζεται στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας «κεκλεισμένων» των θυρών και δεν έχουν κληθεί επισήμως , αν και δεν είναι απαραίτητο, να συμβάλουν με προτάσεις ή γνώμες:
1ον. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι ο επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στα θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συνήθως ο εκάστοτε υπουργός όταν θέλει να κάνει μία ρύθμιση είτε ζητά από το ΙΕΠ να καταθέσει την πρόταση, είτε έχει ετοιμάσει με Ομάδα Εργασίας την πρόταση και τη στέλνεις στο ΙΕΠ για να γνωμοδοτήσει. Ενδεχομένως ο κ. Κουράκης θα επιλέξει τη δεύτερη εκδοχή να ζητήσει δηλαδή την επίσης γνώμη του ΙΕΠ επί της πρότασης της Ομάδας Εργασίας .
2ον. H Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) που διαθέτει αρκετά στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν «εργαλείο» για την Ομάδα Εργασίας, δεν έχει κληθεί να τα καταθέσει.
Θυμίζουμε ότι ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος για το ζήτημα της επαναφοράς της Πληροφορικής στις πανελλαδικές ζήτησε επίσημα τη Γνωμοδότηση του ΙΕΠ (Δείτε εδώ).
Επίσης για το ζήτημα Χημεία η Πληροφορική ο πρώην υπουργός είχε ζητήσει την άποψη της ΑΔΙΠ (Δείτε εδώ)
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί
Μόλις η Ομάδα Εργασίας ετοιμάσει την πρόταση η πολιτική ηγεσία θα καλέσει τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΛΜΕ κλπ) να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους.
Στη συνέχεια η τελική πρόταση θα ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου