ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ανακοινώνεται
προς τα μέλη της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας ότι με την
υπ’ αρ. 13/10-3-2014 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) αποφασίσθηκε η επανακυκλοφορία σε ηλεκτρονική μορφή
του περιοδικού «Μέντορας», το οποίο εξέδιδε σε έντυπη και ηλεκτρονική
μορφή το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
Μέντορας -Κανονισμός Έκδοσης του Περιοδικού
Ο «Μέντορας», περιοδικό Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ερευνών, εκδίδεται με την ευθύνη του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Εκδίδεται μία (1) φορά στο τέλος κάθε έτους, με συνεργασίες μόνο στην ελληνική γλώσσα και σύντομες περιλήψεις σε μία από τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στόχος του περιοδικού είναι η παραγωγή επιστημονικής γνώσης και γενικά η προώθηση της επιστημονικής έρευνας που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς, ερευνητές της εκπαίδευσης καθώς και σε εκπαιδευτικούς. Στο περιοδικό φιλοξενούνται μόνο πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα που προάγουν τη γνώση και δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό έντυπο ή ηλεκτρονικό, καθώς επίσης βιβλιοκρισίες επί επιστημονικών βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι εργασίες μπορεί να είναι πρωτότυπα ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κριτική επισκόπηση ερευνών για ένα θέμα, σε μια θεωρία ή εφαρμογή.
Kατά καιρούς μπορεί να εκδίδονται ειδικά τεύχη αφιερωμένα αποκλειστικά σε ένα επίκαιρο θέμα της εκπαίδευσης, στα οποία συμμετέχουν προσκεκλημένοι επιστήμονες και προσωπικότητες των γραμμάτων.
Την εποπτεία της έκδοσης έχει η Συντακτική Επιτροπή, η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα μέλη της είναι επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων. Η Επιτροπή έχει ως σκοπό την προώθηση των στόχων του περιοδικού, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τη φροντίδα της έκδοσης έχει η Εκτελεστική Γραμματεία, που επίσης oρίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και παρακολουθεί την πορεία του περιοδικού.
Οι εργασίες αποστέλλονται προς κρίση ανωνύμως σε δύο (2) ειδικούς επί του θέματος κριτές, που προτείνονται από τη Συντακτική Επιτροπή έκδοσης του περιοδικού, οι οποίοι ερωτώνται εάν επιθυμούν να αναλάβουν την κρίση. Εάν αποδεχθούν, συμπεριλαμβάνονται σε μητρώο αξιολογητών του Ι.Ε.Π. για τον σκοπό αυτό. Οι κριτές έχουν προθεσμία ενός (1) μήνα από τη παραλαβή της εργασίας να αποστείλουν την κρίση τους στη Συντακτική Επιτροπή. Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται στο Ι.Ε.Π. σε τρία (3) αντίγραφα, με την ένδειξη: Για τη Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού «ΜΕΝΤΟΡΑΣ». Το ένα (1) από αυτά κατατίθεται στο αρχείο του περιοδικού, ενώ τα άλλα δύο (2) αποστέλλονται ανωνύμως στους κριτές. Ο συγγραφέας ενημερώνεται γραπτώς για την πορεία της εργασίας του (παραλαβή-αποστολή στους κριτές, αξιολόγηση).
Η Συντακτική Επιτροπή, αφού λάβει υπόψη τις εισηγήσεις των κριτών, αποφασίζει για τη δημοσίευση ή την απόρριψη μιας εργασίας. Σε περίπτωση θετικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δημοσιεύεται, ενώ σε περίπτωση αρνητικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δεν δημοσιεύεται. Σε περίπτωση θετικής εισήγησης του ενός από τους κριτές και αρνητικής του άλλου, η Συντακτική Επιτροπή αποστέλλει την εργασία σε τρίτο κριτή και αυτή δημοσιεύεται ή όχι ανάλογα με την εισήγησή του. Στις περιπτώσεις στις οποίες με βάση τα συμπεράσματα των κριτών απαιτούνται διορθώσεις μικρής ή μεγάλης έκτασης, οι κρίσεις κοινοποιούνται από τη Συντακτική Επιτροπή στον συγγραφέα, ο οποίος, αν συμφωνεί, κάνει τις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και αποστέλλει το διορθωμένο κείμενο εκ νέου στη Συντακτική Επιτροπή. Η Συντακτική Επιτροπή στέλνει το νέο κείμενο στους κριτές για την τελική κρίση.
Οργανωτικό Σχήμα του περιοδικού
Την εποπτεία της έκδοσης του περιοδικού έχει Συντακτική Επιτροπή, η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα μέλη της είναι επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων. Η Επιτροπή έχει σκοπό την προώθηση των στόχων του περιοδικού κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Συντακτική Επιτροπή
Γκλαβάς Σωτήριος Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Κουμέντος Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Ματσαγγούρας Ηλίας Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Καλκάνης Γεώργιος Καθηγητής του ΕΚΠΑ
Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής Καθηγητής του Παν/μίου Πειραιώς, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Γιαλούρης Παρασκευάς Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αντωνίου Ιωάννης Διευθυντής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Τύπας Γεώργιος Πρόεδρος ΕΟΠΠΕΠ, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτκής
Σταμουλάκης Ιωάννης Προϊστάμενος του Γραφείου Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων, Σύμβουλος Α' του ΥΠΑΙΘ
Μέντορας -Κανονισμός Έκδοσης του Περιοδικού
Ο «Μέντορας», περιοδικό Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ερευνών, εκδίδεται με την ευθύνη του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Εκδίδεται μία (1) φορά στο τέλος κάθε έτους, με συνεργασίες μόνο στην ελληνική γλώσσα και σύντομες περιλήψεις σε μία από τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στόχος του περιοδικού είναι η παραγωγή επιστημονικής γνώσης και γενικά η προώθηση της επιστημονικής έρευνας που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς, ερευνητές της εκπαίδευσης καθώς και σε εκπαιδευτικούς. Στο περιοδικό φιλοξενούνται μόνο πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα που προάγουν τη γνώση και δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό έντυπο ή ηλεκτρονικό, καθώς επίσης βιβλιοκρισίες επί επιστημονικών βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι εργασίες μπορεί να είναι πρωτότυπα ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κριτική επισκόπηση ερευνών για ένα θέμα, σε μια θεωρία ή εφαρμογή.
Kατά καιρούς μπορεί να εκδίδονται ειδικά τεύχη αφιερωμένα αποκλειστικά σε ένα επίκαιρο θέμα της εκπαίδευσης, στα οποία συμμετέχουν προσκεκλημένοι επιστήμονες και προσωπικότητες των γραμμάτων.
Την εποπτεία της έκδοσης έχει η Συντακτική Επιτροπή, η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα μέλη της είναι επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων. Η Επιτροπή έχει ως σκοπό την προώθηση των στόχων του περιοδικού, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τη φροντίδα της έκδοσης έχει η Εκτελεστική Γραμματεία, που επίσης oρίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και παρακολουθεί την πορεία του περιοδικού.
Οι εργασίες αποστέλλονται προς κρίση ανωνύμως σε δύο (2) ειδικούς επί του θέματος κριτές, που προτείνονται από τη Συντακτική Επιτροπή έκδοσης του περιοδικού, οι οποίοι ερωτώνται εάν επιθυμούν να αναλάβουν την κρίση. Εάν αποδεχθούν, συμπεριλαμβάνονται σε μητρώο αξιολογητών του Ι.Ε.Π. για τον σκοπό αυτό. Οι κριτές έχουν προθεσμία ενός (1) μήνα από τη παραλαβή της εργασίας να αποστείλουν την κρίση τους στη Συντακτική Επιτροπή. Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται στο Ι.Ε.Π. σε τρία (3) αντίγραφα, με την ένδειξη: Για τη Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού «ΜΕΝΤΟΡΑΣ». Το ένα (1) από αυτά κατατίθεται στο αρχείο του περιοδικού, ενώ τα άλλα δύο (2) αποστέλλονται ανωνύμως στους κριτές. Ο συγγραφέας ενημερώνεται γραπτώς για την πορεία της εργασίας του (παραλαβή-αποστολή στους κριτές, αξιολόγηση).
Η Συντακτική Επιτροπή, αφού λάβει υπόψη τις εισηγήσεις των κριτών, αποφασίζει για τη δημοσίευση ή την απόρριψη μιας εργασίας. Σε περίπτωση θετικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δημοσιεύεται, ενώ σε περίπτωση αρνητικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δεν δημοσιεύεται. Σε περίπτωση θετικής εισήγησης του ενός από τους κριτές και αρνητικής του άλλου, η Συντακτική Επιτροπή αποστέλλει την εργασία σε τρίτο κριτή και αυτή δημοσιεύεται ή όχι ανάλογα με την εισήγησή του. Στις περιπτώσεις στις οποίες με βάση τα συμπεράσματα των κριτών απαιτούνται διορθώσεις μικρής ή μεγάλης έκτασης, οι κρίσεις κοινοποιούνται από τη Συντακτική Επιτροπή στον συγγραφέα, ο οποίος, αν συμφωνεί, κάνει τις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και αποστέλλει το διορθωμένο κείμενο εκ νέου στη Συντακτική Επιτροπή. Η Συντακτική Επιτροπή στέλνει το νέο κείμενο στους κριτές για την τελική κρίση.
Οργανωτικό Σχήμα του περιοδικού
Την εποπτεία της έκδοσης του περιοδικού έχει Συντακτική Επιτροπή, η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα μέλη της είναι επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων. Η Επιτροπή έχει σκοπό την προώθηση των στόχων του περιοδικού κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Συντακτική Επιτροπή
Γκλαβάς Σωτήριος Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Κουμέντος Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Ματσαγγούρας Ηλίας Καθηγητής του ΕΚΠΑ, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Καλκάνης Γεώργιος Καθηγητής του ΕΚΠΑ
Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής Καθηγητής του Παν/μίου Πειραιώς, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Γιαλούρης Παρασκευάς Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αντωνίου Ιωάννης Διευθυντής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Τύπας Γεώργιος Πρόεδρος ΕΟΠΠΕΠ, Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτκής
Σταμουλάκης Ιωάννης Προϊστάμενος του Γραφείου Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων, Σύμβουλος Α' του ΥΠΑΙΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου