ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ
1) Γιατί όχι μείωση
διδακτέας και εξεταστέας ύλης αντί αύξηση ημερών διδασκαλίας; Σ' αυτή τη
περίπτωση αναδιαμόρφωση των Α.Π.Σ. και των σχολικών βιβλίων. Παράλληλο
κέρδος : μικρότερα (και φθηνότερα) σχολικά βιβλία, ευελιξία στον
καθηγητή για το τι (και πως) θα διδάξει (με παράλληλη λειτουργία
ελεγκτικών μηχανισμών για το διδακτικό έργο), απλούστευση διδασκαλίας
(χωρίς κόστος για το κράτος).
2) Γιατί όχι αύξηση της διδακτικής ώρας σε κανονική ώρα (από 25 - 40 λεπτά που είναι τώρα) με παράλληλη κατάργηση κάποιων διδακτικών αντικειμένων και αναλογική μείωση του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών; (χωρίς κόστος για το κράτος). Και σε τελική ανάλυση, ποιο το όφελος αν ο μαθητής διδαχθεί 8 κείμενα και όχι 9; Να σοβαρευτούμε λιγάκι κάποτε.
3) Γιατί όχι πλήρης αποσύνδεση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Δευτεροβάθμια ; Γιατί να μετατρέπουμε τη Β' και Γ' Λυκείου σε προθάλαμους του Πανεπιστημίου και τους εκπαιδευτικούς μας σε επαγγελματίες διοργανωτές εξετάσεων; Τώρα πως τα παιδιά θα μπουν στο Πανεπιστήμιο, αυτό ας το μεριμνήσουν .
α) ο λαλίστατος υπουργός μας,
β) οι επαγγελματίες φροντιστές που ζουν από αυτό
γ) οι καθηγητές των Πανεπιστήμιων που δεν ασχολούνται ούτως ή άλλως με τη κοινωνία και δ) οι γονείς των μαθητών της Γ' λυκείου, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν "κόπτονται" για τίποτε άλλο παρά μόνο για τη σχολή στην οποία θα εισαχθούν οι γόνοι τους. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ!
4) Γιατί να μην ξεκαθαρίσουμε μόνοι μας (όσοι πραγματικά ενδιαφερόμαστε για την Παιδεία και την εκπαίδευση) το τοπίο, περιθωριοποιώντας τους (λιγοστούς) τεμπέληδες, ψυχάκηδες, οσφυοκάμπτες και τους διορισμένους καθηγητές - μεγαλοφροντιστές που κάνουν άγρα πελατών από τα σχολεία;
5) Γιατί όχι παροχή σημαντικών κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που κάνουν περισσότερα απ' όσα το σύστημα τους ζητάει; (φοροαπαλλαγές, διευκόλυνση μετάβασης από τον ένα βαθμό στον άλλο, βελτίωση της θέσης τους σε περίπτωση αίτησης απόσπασης ή μετάθεσης κ.α.). Αν το αποσαρθρωμένο και ανίκανο κράτος αδυνατεί να βελτιώσει την οικονομική κατάσταση αυτών των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον ας τους παρέχει κάποια από αυτά (ή κάποια άλλα κίνητρα).
ΘΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτό: Αρχείο eurokinissi
2) Γιατί όχι αύξηση της διδακτικής ώρας σε κανονική ώρα (από 25 - 40 λεπτά που είναι τώρα) με παράλληλη κατάργηση κάποιων διδακτικών αντικειμένων και αναλογική μείωση του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών; (χωρίς κόστος για το κράτος). Και σε τελική ανάλυση, ποιο το όφελος αν ο μαθητής διδαχθεί 8 κείμενα και όχι 9; Να σοβαρευτούμε λιγάκι κάποτε.
3) Γιατί όχι πλήρης αποσύνδεση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Δευτεροβάθμια ; Γιατί να μετατρέπουμε τη Β' και Γ' Λυκείου σε προθάλαμους του Πανεπιστημίου και τους εκπαιδευτικούς μας σε επαγγελματίες διοργανωτές εξετάσεων; Τώρα πως τα παιδιά θα μπουν στο Πανεπιστήμιο, αυτό ας το μεριμνήσουν .
α) ο λαλίστατος υπουργός μας,
β) οι επαγγελματίες φροντιστές που ζουν από αυτό
γ) οι καθηγητές των Πανεπιστήμιων που δεν ασχολούνται ούτως ή άλλως με τη κοινωνία και δ) οι γονείς των μαθητών της Γ' λυκείου, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν "κόπτονται" για τίποτε άλλο παρά μόνο για τη σχολή στην οποία θα εισαχθούν οι γόνοι τους. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ!
4) Γιατί να μην ξεκαθαρίσουμε μόνοι μας (όσοι πραγματικά ενδιαφερόμαστε για την Παιδεία και την εκπαίδευση) το τοπίο, περιθωριοποιώντας τους (λιγοστούς) τεμπέληδες, ψυχάκηδες, οσφυοκάμπτες και τους διορισμένους καθηγητές - μεγαλοφροντιστές που κάνουν άγρα πελατών από τα σχολεία;
5) Γιατί όχι παροχή σημαντικών κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που κάνουν περισσότερα απ' όσα το σύστημα τους ζητάει; (φοροαπαλλαγές, διευκόλυνση μετάβασης από τον ένα βαθμό στον άλλο, βελτίωση της θέσης τους σε περίπτωση αίτησης απόσπασης ή μετάθεσης κ.α.). Αν το αποσαρθρωμένο και ανίκανο κράτος αδυνατεί να βελτιώσει την οικονομική κατάσταση αυτών των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον ας τους παρέχει κάποια από αυτά (ή κάποια άλλα κίνητρα).
ΘΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτό: Αρχείο eurokinissi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου