Μετά την αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά
δύο ώρες και τις περικοπές στην πρόσληψη μόνιμων και αναπληρωτών
εκπαιδευτικών, που θα επιφέρουν ετήσια εξοικονόμηση 103.000.000 ευρώ, το
υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται σε περαιτέρω μείωση των εξόδων με
συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Ήδη, έχει ζητήσει από τους 13 περιφερειακούς
διευθυντές Εκπαίδευσης να αποστείλουν τις εισηγήσεις τους για
ενδεχόμενες συγχωνεύσεις δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων στις περιοχές
της ευθύνης τους. Αν και δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, υπολογίζεται
ότι την επόμενη διδακτική χρονιά θα συνενωθούν περίπου 200 σχολεία.
Πάντως, αν τελικά το υπουργείο προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, θα πρέπει
να έχει δώσει στη δημοσιότητα τις μονάδες που θα συγχωνευθούν έως τα
τέλη του επόμενου μήνα. Την ίδια ώρα, πληροφορίες θέλουν, σε περίπτωση
που γίνουν συγχωνεύσεις, αυτές να αφορούν σχολεία εκτός Αττικής, ενώ τον
σημαντικότερο ρόλο στην απόφαση που θα λάβει η ηγεσία του υπουργείου
Παιδείας θα παίξει το δημοσιονομικό όφελος που θα προκύψει από τα μέτρα
που έχουν ήδη ληφθεί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ενδεχόμενες συνενώσεις
σχολείων θα εντείνουν το πολεμικό κλίμα που επικρατεί στους κόλπους της
εκπαιδευτικής κοινότητας μετά τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε από τη
Βουλή για αύξηση των ωρών διδασκαλίας.
Οι καθηγητές δεν θα κατέβουν σε απεργία σης Πανελλαδικές λέει η ΟΛΜΕ
Το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών έχει
ήδη προαναγγείλει επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις κατά της αύξησης του
διδακτικού ωραρίου. Συγκεκριμένα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να
συνεδριάσουν οι κατά τόπους Ενώσεις για το θέμα αλλά και τις επικείμενες
συγχωνεύσεις σχολείων, προκειμένου να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί αν
θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τη διάρκεια των
πανελλαδικών εξετάσεων.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε
χθες με τη ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε μια προσπάθεια να
κατευνάσει τα πνεύματα, κάτι που επετεύχθη. Μάλιστα, ο πρόεδρος της
Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Νίκος Παπαχρήστος,
ξεκαθάρισε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να προκαλέσουν αναστάτωση
στους υποψηφίους και στις οικογένειές τους με απεργίες κατά τη διάρκεια
των πανελλαδικών εξετάσεων.
Εναλλακτική πρόταση
Έτσι, το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών
έχει εισηγηθεί ως εναλλακτική την άρνηση βαθμολόγησης των γραπτών,
πρόταση η οποία εξετάζεται από τις τοπικές Ενώσεις και θεωρείται η πλέον
επικρατούσα για να υιοθετηθεί. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε
σοβαρά προβλήματα, καθώς θα πήγαινε πίσω τη διαδικασία συμπλήρωσης του
μηχανογραφικού δελτίου και ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και
TEΙ.
ΠΗΓΗ:ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου