Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025

 Eκπαιδευτικά Νέα

dictyo.gr

 Σοφία Ζαχαράκη: Στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης η αξιολόγηση, η επιμόρφωση και η αναβάθμιση του ΙΕΠ

Μιλώντας στο «Βήμα» και στη δημοσιογράφο Μάρνυ Παπαματθαίου, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασε τους βασικούς άξονες των επερχόμενων μεταρρυθμίσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με επίκεντρο τρεις θεμελιώδεις τομείς:

  • Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
  • Την καθιέρωση σταθερού συστήματος επιμόρφωσης,
  • Τον επανασχεδιασμό του ρόλου και της λειτουργίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Στοχευμένες αλλαγές στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Η Υπουργός επανεξέτασε την υφιστάμενη διαδικασία αξιολόγησης, εστιάζοντας στην ανάγκη απλοποίησης και ουσιαστικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Η βασική πρόταση αφορά τη συγχώνευση των δύο πρώτων σταδίων αξιολόγησης (Α1 και Α2), δηλαδή:

  • της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου και
  • του παιδαγωγικού κλίματος και της διαχείρισης τάξης
    σε ενιαίο και λειτουργικό σχήμα.

Σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, η διοικητική αξιολόγηση θα παραμείνει ως έχει, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο ρόλος των συμβούλων εκπαίδευσης, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά. Επιπλέον, δρομολογείται η ενεργοποίηση ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία θα επιτρέπει την παρακολούθηση και ορθολογική διαχείριση της αξιολογικής διαδικασίας, μειώνοντας τη γραφειοκρατία για εκπαιδευτικούς, συμβούλους και διευθυντές.

Προς ένα νέο σύστημα μόνιμης επιμόρφωσης

Δεύτερος βασικός άξονας πολιτικής είναι η συγκρότηση σταθερού και αποτελεσματικού συστήματος επιμόρφωσης.
Η Υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη απομάκρυνσης από «βαριές, γραφειοκρατικές δομές» και τη δημιουργία ενός ζωντανού εργαστηρίου ανατροφοδότησης, το οποίο θα στηρίζει ουσιαστικά τον εκπαιδευτικό, τόσο κατά την ένταξή του στο σχολείο όσο και στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του.

Το νέο μοντέλο:

  • Δεν θα είναι προσωρινό ή αποσπασματικό, αλλά θα προσφέρει διαρκή επιμόρφωση μέσω συγκροτημένων δομών,
  • Θα αξιοποιεί υπάρχοντα εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως εκείνα για τα νέα βιβλία και τα ψηφιακά εργαλεία,
  • Θα λειτουργεί ως κόμβος υποστήριξης για όσους εκπαιδευτικούς λάβουν χαμηλή βαθμολογία στην αξιολόγησή τους.

Η επιμόρφωση αυτή θα αποτελεί και ένα σημείο αναφοράς για τους νεοδιόριστους, ενώ θα εξασφαλίζεται και η ανατροφοδότηση από την πράξη, μέσω εκπαιδευτικών συμβούλων, επόπτων και διευθυντών.

ΙΕΠ: Νέα ταυτότητα και αποστολή

Η κ. Ζαχαράκη ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα παρουσιαστεί πλήρες σχέδιο αναβάθμισης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Στόχος είναι:

  • Η ενίσχυση του ρόλου, της στελέχωσης και της ευελιξίας του Οργανισμού,
  • Η ενίσχυση της χρηματοδότησης όπου χρειάζεται,
  • Η αξιοποίηση της εξωστρέφειας και της εμπειρίας του ΙΕΠ, για τη διαμόρφωση συνεκτικών και καινοτόμων πολιτικών.

Το ΙΕΠ αναμένεται να αποτελέσει τον συντονιστικό φορέα τόσο της αξιολόγησης όσο και της επιμόρφωσης, λειτουργώντας ως θεσμικός πυλώνας εκπαιδευτικής πολιτικής.

Χρονοδιάγραμμα και επόμενα βήματα

Η Υπουργός διευκρίνισε πως για το 2025 δεν προβλέπεται καμία αλλαγή στο ισχύον σύστημα αξιολόγησης. Ωστόσο, προανήγγειλε ότι μέσα στο 2026:

  • Θα συγκροτηθεί επιτροπή ειδικών,
  • Θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς,
  • Θα εξεταστούν ακόμα και οι κριτικές απόψεις όσων διαφωνούν με τη διαδικασία,

ώστε να διαμορφωθεί ένα λειτουργικό και δίκαιο σχήμα αξιολόγησης, με επίκεντρο τον εκπαιδευτικό και τελικό αποδέκτη τον μαθητή.

«Εδώ είμαστε για τα παιδιά – να μην το ξεχνάμε αυτό», υπογράμμισε χαρακτηριστικά η Σοφία Ζαχαράκη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου