"Χείμαρρος"
η Σ. Ζαχαράκη: Θα γίνουν 10.000 μόνιμοι διορισμοί,μείωση της διδακτέας
ύλης, αλλαγές στην αξιολόγηση, συμβουλές στους μαθητές για τις
Πανελλαδικές
Ανακοίνωσε ότι θα δει προσωπικά το θέμα της αναζήτησης στέγης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών κυρίως στα νησιά και δήλωσε ότι θα αυξήσει τον αριθμό των Συμβούλων Εκπαίδευσης
"Χείμαρρος" ήταν η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, σε Συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο του του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Ανακοίνωσε 10.000 νέους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι όπως είπε θα βρίσκονται στις τάξεις από το Σεπτέμβριο, καθώς θα ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες.
Δεσμεύτηκε ότι θα δει προσωπικά το θέμα της αναζήτησης στέγης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών κυρίως στα νησιά.
Ανακοίνωσε αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης.
Δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε βελτιωτικές τροποποιήσεις στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Για τις αντιδράσεις στην αξιολόγηση δήλωσε και "είμαι εδώ να συζητήσω τις αντιδράσεις" .
Συμβούλεψε τους μαθητές που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές ηρεμία καλό φαγητό και καλό ύπνο.
Ειδικότερα, η υπουργός Παιδείας ανέφερε τα εξής:
Στο υπ. Παιδείας: Επιστρέφω με μεγάλη χαρά στο υπουργείο Παιδείας καθώς έχω θητεύσει εκεί, έχω υπηρετήσει και ως υπάλληλος εκεί, και ως εκπαιδευτικός.
Πολλαπλό βιβλίο: Γράφονται ήδη τα νέα βιβλία και τους χρόνου το 2026 θα έχουμε το πολλαπλό βιβλίο σε πολλά μαθήματα, στα σχολεία.
Γραφειοκρατία: Η αγωνία και των στελεχών εκπαίδευσης είναι να μειώσουμε τη γραφειοκρατία. Μια εργασία που μπορούμε να κάνουμε ένα διορισμό , μία απόσπαση , μία μετάθεση, να μπορεί να έχει λιγότερο χαρτί να γίνεται με ψηφιακό τρόπο και κυρίως με λιγότερες διαδικασίες.
Ζήτησα ήδη προτάσεις, την περασμένη εβδομάδα, από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Περιφερειακούς Διευθυντές τι μπορώ να κάνω ώστε να τους μειώσω τον όγκο της γραφειοκρατίας.
Στόχος: Στόχος μας είναι:
- Βελτίωση της καθημερινότητας
- Βελτίωση εξοπλισμού τεχνολογικού
- Χρήση νέων μέσων βιβλίων αλλά και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών , και
- Πολλαπλές επιλογές σχολείων γιατί όπως είναι γνωστό φέτος ξεκινούν τη λειτουργία και τα Ωνάσεια.
Διορισμοί 10.000 εκπαιδευτικών-Κενά στα σχολεία:
Οποιοσδήποτε σας πει ότι δεν θα υπάρχει κανένα κενό μέσα στη χρονιά δεν
θα σας πει αλήθεια. Να προσπαθήσουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν
καλύτερο προγραμματισμό. Τι σημαίνει αυτό; Πόσα τμήματα της Α Δημοτικού
θα γίνουν;Πόσα τμήματα είναι ολιγομελή και ίσως να μη μπορούν να
συνεχίσουν τη λειτουργία τους;
Πως θα γίνει αυτό λαμβάνοντας υπόψη
και το δημογραφικό και τη μη ταλαιπωρία των οικογενειών. Θα εξαντλούμε
τα περιθώρια . Θα κρατάμε όσα τμήματα είναι βιώσιμα και βέβαια να
μπορέσουμε να δώσουμε καλύτερες επιλογές στα παιδιά.
Μια καλή
οργάνωση που γίνεται αυτή τη στιγμή, καλή τακτοποίηση των τμημάτων,
έγκαιρη πρόγνωση και πρόβλεψη των αναγκών μας θα μπορέσει και θα μας
επιτρέψει να έχουμε και μια καλύτερη κάλυψη των κενών. Θα ξεκινήσουμε
από την παραμεθόριο , θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε τα πιο δυσπρόσιτα
μέρη στα νησιά μας και ηπειρωτικά μας μέρη και βέβαια τα μεγάλα αστικά
κέντρα που εκεί όμως έχουμε συνήθως πιο πολύ μόνιμους εκπαιδευτικούς,
γιατί είναι πιο πεπειραμένοι.
Και βέβαια θα προχωρήσουμε και στο διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών. Θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά με αυτούς στην τάξη.
Στέγαση αναπληρωτών: Θα έρθω σε επαφή με Δημάρχους, Περιφερειακούς και Διευθυντές Εκπαίδευσης έτσι ώστε να δούμε που υπάρχουν παλιές εστίες και ξενώνες , του δημοσίου και ιδιωτών, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαμερίσματα που αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιούνται και μπορεί να ανακαινιστούν . Κι αυτό για να μη δίνει ο αναπληρωτής το μεγαλύτερο μέρος του μισθού σε ενοίκιο. Θα ασχοληθώ προσωπικά με αυτό το ζήτημα.
Οι εκπαιδευτικοί στην περιφέρεια βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής μας.
Πανελλαδικές: Κάθε μέρα στο υπουργείο Παιδείας ασχολούμαι τουλάχιστον δυο με τρεις ώρες για το θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων .
Οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας που ασχολούνται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις δίνουν τη δική τους σφραγίδα ποιότητας.
Υπάρχει
το πλήρες αδιάβλητο.Υπάρχουν οι ειδικές επιτροπές, χωρίς ίντερνετ ,
μέσα στην αίθουσα του υπουργείου Παιδείας και βλέπω ότι έχουν αυτή τη
διάθεση κάθε χρονιά έτσι ώστε αυτός ο θεσμός που εμπιστεύονται σχεδόν
100.000 υποψήφιοι και οι οικογένειές τους, πραγματικά να μένουν σε αυτό
το υψηλό κύρος .
Είμαστε πραγματικά έτοιμη για τις Πανελλαδικές .
Η ψυχική υγεία και ηρεμία των υποψηφίων είναι το κυρίαρχο, τώρα, για τα παιδιά, καλό φαγητό, καλός ύπνος. Έχουν αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να κάνουν επαναλήψεις για να αποδώσουν ακριβώς όπως προετοιμάστηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Αξιολόγηση: Μέχρι τώρα έχουν αξιολογηθεί πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί , να έχουν κάνει δηλαδή όλα τα στάδια της αξιολόγησης .
Στις επαφές που έκανα πρόσφατα με τα στελέχη , λαμβάνω προτάσεις έτσι ώστε αφού τελειώσουμε αυτή την πρώτη περίοδο των αξιολογήσεων και έχουν αξιολογηθεί όλοι αυτοί οι νεοδιόριστοι, να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την αξιολόγηση .
Θα κάνουμε την λιγότερη γραφειοκρατική , πιο αποτελεσματική , να δούμε τις επιμορφωτικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών μας, έτσι ώστε να έχει και ουσία όλο αυτό στην καθημερινότητα της δουλειάς τους. Δεν είναι το νόημα να κάνουμε κάτιτιμωρητικό. Έχει όμως αξία να δούμε ποιος πράγματι στέκεται απέναντι στα παιδιά; Ξέρει να διδάξει;Πως διδάσκει;
Θα βελτιώσουμε τη ηλεκτρονική πλατφόρμα της αξιολόγησης
Θα αυξήσουμε τον αριθμό των Συμβούλων Εκπαίδευσης έτσι ώστε να γίνεται πιο γρήγορα η αξιολόγηση
Αντιδράσεις: Σίγουρα υπάρχουν αντιδράσεις στην αξιολόγηση και είμαι εδώ να τις συζητήσω , αλλά δεν μπορούμε να πάμε και πίσω κάτι το οποίο είναι κεκτημένο
Μείωση διδακτέας ύλης: Περιμένω από το ΙΕΠ, τον
εκτελεστικό βραχίωνα του υπουργείου Παιδείας, πρόταση μείωσης της
διδακτέας ύλης. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολύ ύλη η οποία κατεβαίνει
και προς το Δημοτικό .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου