Προτάσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης Αγγλικής στην ηγεσία του υπ. Παιδείας
Προς:
- Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κ. Πιερρακάκη
- Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ζ. Μακρή
- Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Δ. Μιχαηλίδου
- Γενικό Γραμματέα Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης & Ειδικής Αγωγής κ. Ι. Κατσαρό
- Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μ. Δόκου
- Ι.Ε.Π. Τμήμα Ξένων Γλωσσών
- Περιφερειακούς Δ/ντές Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης
Υπόμνημα
“Course and lesson plan design: The ‘ what’, the ‘how’ and the ‘why’”
Ως Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Αγγλικής γλώσσας και στηριζόμενοι στα πρόσφατα διεθνή επιστημονικά και ερευνητικά δεδομένα, στην επαγγελματική εμπειρία μας, στις εκπεφρασμένες θέσεις των επιστημονικών ενώσεων καθηγητών αγγλικής γλώσσας καθώς και στα πορίσματα που προέκυψαν από την πανελλαδική επιμορφωτική διαδικτυακή ημερίδα (Κανάλι YouTube ELT Greece) με τίτλο Course and lesson plan design: The ‘what’, the ‘how’ and the ‘why’ που διοργανώθηκε από 36 Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ06 στις 4 Οκτωβρίου 2023 (βλ. Αποτίμηση της Ημερίδας στο Παράρτημα) επιθυμούμε να εκφράσουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις – προτάσεις:
Επικαιροποίηση & (ψηφιακός) εμπλουτισμός του υλικού, της ιστοσελίδας & του επιμορφωτικού υλικού του προγράμματος ΠΕΑΠ και δημιουργία αποθετηρίου για τις διδακτικές πρακτικές & προτάσεις των εκπαιδευτικών.
Συγγραφή νέου ΠΣ για το μάθημα της αγγλικής γλώσσας ώστε να λάβει υπόψη τη νέα ηλικιακή ομάδα, την Προσχολική και Πρώιμη Παιδική Ηλικία με προσανατολισμό τη γλωσσική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών αυτής της ηλικίας, την ευαισθητοποίησή τους στην πολιτισμική διαφορετικότητα και στη διαμόρφωση βάσεων για την περαιτέρω γλωσσομάθειά τους και την πολυγλωσσία.
Συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων για το Δημοτικό Σχολείο για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, τα οποία θα αποτελούν συνέχεια του υλικού που χρησιμοποιείται στο Νηπιαγωγείο και στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού και θα οδηγούν στην ανάπτυξη της γλωσσομάθειας των μαθητών επιπέδου Α (σύμφωνα με το ΚΕΠΑ).
Διεύρυνση του επιμορφωτικού χρόνου των εκπαιδευτικών με την καθιέρωση συστηματικών ημερών επιμόρφωσης εντός του διδακτικού ωραρίου
Αύξηση ωρών διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο με ευθυγράμμιση του ωρολογίου προγράμματος Π/θμιας και Δ/θμιας.
Διεξαγωγή εξετάσεων γλωσσομάθειας στην Γ’ Γυμνασίου μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Διασφάλιση των τεχνολογικών υποδομών και των ψηφιακών δυνατοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Προσβλέπουμε στη μελέτη των προτάσεών μας και την αξιοποίησή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο δηλώνοντας ότι είμαστε στη διάθεση κάθε φορέα για συνεργασία και συμβολή στο επιτελούμενο έργο.
Με εκτίμηση,
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ΠΕ06 (Αγγλικής Γλώσσας)
- Αλεξανδροπούλου Μαριάνθη, Σ.Ε. ΠΕ06 Κέρκυρας, Θεσπρωτίας & Πρέβεζας
- Αναστασίου Αδάμος, Σ.Ε. ΠΕ06 Ανατολικής Θεσσαλονίκης (1η Θέση)
- Αργυρίου Ελένη, Σ.Ε. ΠΕ06 Βοιωτίας & Φθιώτιδας
- Βακαλούδη Αικατερίνη, Σ.Ε. ΠΕ06 Α’ Αθήνας (2η Θέση)
- Γιώτης Γεώργιος, Σ.Ε. ΠΕ06 Ανατολικής Αττικής (1η Θέση)
- Γκαντίδου Ευαγγελία, Σ.Ε. ΠΕ06 Ξάνθης, Δράμας & Ροδόπης
- Γκουντή Παναγιώτα, Σ.Ε. ΠΕ06 Β΄ Αθήνας (2η Θέση)
- Δελημπανίδου Γεωργία, Σ.Ε. ΠΕ06 Δυτικής Θεσσαλονίκης (2η Θέση)
- Θεμελής Γιάννης, Σ.Ε. ΠΕ06 Εύβοιας & Φωκίδας
- Κάλφογλου Χριστίνα, Σ.Ε. ΠΕ06 Α΄ Αθήνας (1η Θέση)
- Καραγιάννη Ευαγγελία, Σ.Ε. ΠΕ06 Ανατολικής Αττικής (2η Θέση)
- Καραγιάννη Γεωργία-Κωνσταντία, Σ.Ε. ΠΕ06 Τρικάλων & Καρδίτσας
- Καφφετζάκη Καλλιόπη, Σ.Ε. ΠΕ06 Χανίων, Ρεθύμνου & Λασιθίου
- Κίτσου Σοφία, Σ.Ε. ΠΕ06 Δ’ Αθήνας (2η Θέση)
- Κολλάτου Μαρίνα, Σ.Ε. ΠΕ06 Λάρισας
- Κοταδάκη Μαριάνθη, Σ.Ε. ΠΕ06 Πειραιά (1η Θέση)
- Κουζούλη Σοφία, Σ.Ε. ΠΕ06 Ηλείας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ομάδας Σχολείων Αχαΐας
- Κωστούδης Κωνσταντίνος, Σ.Ε. ΠΕ06 Βορείου Αιγαίου
- Μανιάκας Θεόδωρος, Σ.Ε. ΠΕ06 Χαλκιδικής & Πιερίας
- Μαραβελάκη Σωφρονία, Σ.Ε. ΠΕ06 Σερρών
- Μαρκάκη Χαρά, Σ.Ε. ΠΕ06 Ηρακλείου
- Μαυροβουνιώτη Δέσποινα, Σ.Ε. ΠΕ06 Γ’ Αθήνας (1η Θέση)
- Μπιρμπίλη Μαρία, Σ.Ε. ΠΕ06 Δυτικής Θεσσαλονίκης (1η Θέση)
- Οικονομίδου Βασιλική, Σ.Ε. ΠΕ06 Δωδεκανήσου
- Παπαχρίστου Ευτυχία, Σ.Ε. ΠΕ06 Β. Αθήνας (1η Θέση)
- Παναγιωτίδου Αναστασία, Σ.Ε. ΠΕ06 Έβρου & Καβάλας
- Παπαϊωάννου Βασιλική, Σ.Ε. ΠΕ06 Α’ Αθήνας (3η Θέση)
- Παπαχατζή Αγορίτσα, Σ.Ε. ΠΕ06 Ανατολικής Θεσσαλονίκης (2η Θέση)
- Παππά Βασιλική, Σ.Ε. ΠΕ06 Μεσσηνίας, Λακωνίας & Αρκαδίας
- Πελέκη Αικατερίνη, Σ.Ε. ΠΕ06 Αιτωλοακαρνανίας Λευκάδας & Ευρυτανίας
- Ποζουκίδης Νικόλαος, Σ.Ε. ΠΕ06 Κοζάνης
- Σαρρή Ουρανία, Σ.Ε. ΠΕ06 Κορινθίας & Αργολίδας
- Τζώτζου Μαρία, Σ.Ε. ΠΕ06 Αχαΐας
- Τσώλου Ολυμπία Σ.Ε. ΠΕ06 Δ’ Αθήνας (1η Θέση)
- Χατζηγιάννογλου Θάλεια, Σ.Ε. ΠΕ06 Γ' Αθήνας
- Χούσος Βελισσάριος, Σ.Ε. ΠΕ06 Δυτικής Αττικής
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
Η αποτίμηση της ημερίδας έγινε διαδικτυακά μέσω ενός ειδικά για τον σκοπό αυτό σχεδιασμένου ερωτηματολογίου το οποίο περιείχε συνολικά 12 ερωτήσεις. Για την αποτίμηση της ημερίδας αξιοποιήθηκαν, επίσης, τα σχόλια που οι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούσαν τις εισηγήσεις συνεισέφεραν στο chat της ζωντανής μετάδοσης στο κανάλι του you tube.
Οι πέντε από τις 12 ερωτήσεις του ερωτηματολογίου αφορούσαν το φύλο, την ηλικία, τη βαθμίδα Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούσαν οι συμμετέχοντες/-ουσες, την περιοχή που εργάζονταν και τα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας. Από τις υπόλοιπες επτά, οι οποίες διερευνούσαν την ικανοποίηση των συμμετεχόντων στην ημερίδα σε σχέση με τυπικούς (διάρκεια επιμόρφωσης) και ουσιαστικούς παράγοντες (ικανοποίηση, ανταπόκριση στις αρχικές επιθυμίες), οι τρεις ήταν κλειστού τύπου και οι δύο ανοικτού τύπου, με προσανατολισμό στα σχόλια και στις προτάσεις.
Στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ανταποκρίθηκαν 438 συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί, 416 γυναίκες και 14 άνδρες, ενω 8 δήλωσαν ότι δεν επιθυμούσαν να συμπληρώσουν το σχετικό πεδίο (Γραφημα 1).
Από τους 438 συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα, οι 209, ποσοστό δηλαδή 47,7% ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 41-50, κι ένα ποσοστό 42,9% κατατάσσεται στην ηλικιακή ομάδα των μεγαλύτερων των 51 ετών (Γράφημα 2).
Το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων/ουσών στην έρευνα ήταν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 53,2%, και ακολούθησαν εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Γυμνασίου, 23,3%, Γενικού Λυκείου, 15,5%, και εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ, 6,8%, (Γράφημα 2).
Η πλειονότητα - 39,7% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα - είχε 20 με 30 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, ένα ποσοστό της τάξης του 32,2% είχε 11 με 20 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, ενώ το 19,4% είχε περισσότερα από 30 χρόνια και το 8,7% από 1 έως 10 χρόνια (Γράφημα 4).
Οι εκπαιδευτικοί που πήραν μέρος στην έρευνα συμμετείχαν στην ημερίδα από πολλές και διαφορετικές περιοχές της χώρας γεγονός που καταδεικνύεται από το γράφημα της γεωγραφικής κατανομής.
Στην ερώτηση «Πόσο ικανοποιημένοι μείνατε από την επιμορφωτικές δράσεις που παρακολουθήσατε», το 69,4,% δήλωσε πολύ έως πάρα πολύ (Γράφημα 6).
Στην ερώτηση «εάν η διάρκεια της επιμόρφωσης που παρακολούθησαν ήταν επαρκής για την κάλυψη της θεματικής», το 39,5% θεώρησε πως η διάρκεια ήταν πολύ επαρκής και το 31,7% πάρα πολύ επαρκής (Γράφημα 7)
Ένας σημαντικός παράγοντας επιτυχίας ενός επιμορφωτικού προγράμματος είναι η ανταπόκριση του στις αρχικές προσδοκίες των συμμετεχόντων. Στο Γράφημα 8 που ακολουθεί διακρίνονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη διαδικασία αναφορικά με την ανταπόκριση της δράσης στις αρχικές προσδοκίες. Το 54,6% των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι έμειναν πολύ/πάρα πολύ ικανοποιημένοι, ενώ το 32,3% των συμμετεχόντων τοποθέτησε τις σχέσεις του αποτελέσματος και αρχικών προσδοκιών στην κλίμακα 3.
Είναι γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούν μία επιμορφωτική διαδικασία ως ενήλικοι προσέρχονται συνειδητά και με την προσδοκία να καλύψουν τις ανάγκες τους σε επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο έργο τους. Στη σχετική ερώτηση «Σε ποιο βαθμό το περιεχόμενο της επιμόρφωσης που παρακολουθήσατε ανταποκρίθηκε στις ανάγκες σας για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων» και στην κλίμακα 1 έως 5 από καθόλου έως πάρα πολύ, το 34,1% δήλωσε πολύ, το 17,3% πάρα πολύ, ενώ το 31,8% των συμμετεχόντων τοποθέτησε τις σχέσεις του αποτελέσματος και αρχικών προσδοκιών στην κλίμακα 3 (Γράφημα 9).
Στην επόμενη ερώτηση (Γράφημα 10) φαίνεται ο βαθμός ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από το περιεχόμενο της επιμορφωτικής διαδικασίας από τις δυνατότητες πρακτικής εφαρμογής των όσων προτάθηκαν, καθώς και από τις συζητήσεις που εξελίχθηκαν.
Σε ό,τι αφορά στο περιεχόμενο και με βάση την κλίμακα 1 έως 5, 1=πολύ δυσαρεστημένος/η 5=πολύ ικανοποιημένος/η, 150 εκπαιδευτικοί δήλωσαν ικανοποιημένοι (34,2%) και 115 εκπαιδευτικοί πολύ ικανοποιημένοι (26,2%), ενώ 114 (26%) προτίμησαν την επιλογή 3.
Ως προς την πρακτική εφαρμογή του περιεχομένου της επιμόρφωσης 78% των εκπαιδευτικών δηλώσεων από ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι, δίνοντας προτεραιότητα στις επιλογές “πολύ ικανοποιημένοι” 17, 8%, ικανοποιημενοι 27,1% και μέτρια ικανοποιημένοι 33,5%.
Τέλος, αναφορικά με την ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τις συζητήσεις της ημερίδας, το 30,59% δήλωσαν ικανοποιημένοι το 29,45 μέτρια ικανοποιημένοι, ενώ ένα ποσοστό 17,35% δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι.
H ποιοτική ανάλυση της ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών στην επόμενη ερώτηση (ανοικτού τύπου) «Γράψτε ένα γενικό σχόλιο για την ημερίδα» συνοψίζεται στα εξής:
Οι αντιδράσεις και τα σχόλια από τους/τις εκπαιδευτικούς καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από θετικές αξιολογήσεις έως προτάσεις για βελτιώσεις, με αίτημα για περισσότερες παρόμοιες εκδηλώσεις στο μέλλον.
Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών θεώρησε την ημερίδα χρήσιμη, διαφωτιστική και ενδιαφέρουσα, εξέφρασε την εκτίμησή της για την πρωτοβουλία και αποτίμησε θετικά την οργάνωση. Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό υπογράμμισε την επιτυχία της οργάνωσης στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά στο τελευταίο ερώτημα «Έχετε κάποιες προτάσεις οι οποίες θα συνέβαλαν στην καλύτερη υλοποίηση αντίστοιχης μελλοντικής επιμορφωτικής δράσης;», οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν έντονη ανάγκη για λιγότερη θεωρία στις επιμορφωτικές δράσεις και πιο πρακτικές και εφαρμόσιμες διδακτικές πρακτικές με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία και σχεδιασμό επιμόρφωσης που να λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης και τις πραγματικές συνθήκες του ελληνικού σχολείου, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμένων πόρων και των ειδικών αναγκών των μαθητών/τριών. Ορισμένες προτάσεις εστίασαν στην ανάγκη για επιμόρφωση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, στην εκπαίδευση σχετικά με την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και τη συμπερίληψη και στη μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (με εισηγήσεις) στην επιμορφωτική δράση.
Άλλες προτάσεις εστίασαν στην παρουσίαση περισσότερων σεναρίων και σχεδίων μαθημάτων που βασίζονται στα υπάρχοντα σχολικά βιβλία και στα νέα προγράμματα σπουδών, στη διαχείριση της τάξης, την αντιμετώπιση της βίας, των κρίσεων και της απαξίωσης του σχολείου, καθώς και την πρόληψη της επαγγελματικής εξουθένωσης, ενώ τονίστηκε η ανάγκη της διάδρασης κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων και αναδύθηκε το αίτημα για βιωματικά σεμινάρια και δια ζώσης εργαστήρια.
Αποτίμηση από την ανατροφοδότηση που εκαναν οι συμμετέχοντες/ουσες με τα σχόλια που κατέγραψαν στο Youtube
Εκτός από το διαδικτυακό ερωτηματολόγιο αποτίμησης της ημερίδας που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες/ουσες, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να στέλνουν μηνύματα στο chat κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης στο κανάλι του YouTube με σχόλια, παρατηρήσεις και προτάσεις.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία - γύρω στα 640 - τα σχόλια ήταν θετικά, και εξέφραζαν τόσο ευχαριστίες για την υποστήριξη, όσο και συγχαρητήρια, για την όλη διοργάνωση αλλά και για τις εισηγήσεις. Ο πλουραλισμός στους εισηγητές και τις εισηγήτριες σε συνδυασμό με την πληρότητα και ποιότητα του περιεχομένου των εισηγήσεων και της συνέντευξης, έτυχαν ευρείας αποδοχής από όσους/όσες παρακολούθησαν την ημερίδα. Ακόμη κι αν όσα ακούστηκαν ήταν «χιλιοειπωμένα», «καλό είναι να τα ακούμε ξανά και το κυριότερο να τα χρησιμοποιούμε».
Στον αντίποδα, διαφάνηκε ότι το chat έδωσε βήμα για να ακουστούν οι προβληματισμοί των συναδέλφων για ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο επί χρόνια καθώς υπήρξαν αρκετά σχόλια και παρατηρήσεις που αναδεικνύουν προβλήματα και παθογένειες ετών. Η ημερίδα αυτή (η πρώτη από μια σειρά ημερίδων για το σχολικό έτος 2023-2024), που διοργάνωσαν 36 Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ΠΕ06 και συμμετείχαν πάνω από 1300 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, ήταν συν τοις άλλοις και μια αφορμή να «συνυπάρξουμε» όλοι μαζί, να αλληλεπιδράσουμε και να ικανοποιήσουμε την ανάγκη έκφρασης, ξεφεύγοντας από το στενό πλαίσιο του περιεχομένου της. Πιο συγκεκριμένα, 75 σχόλια επικεντρώθηκαν στα βιβλία τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας: «παλιά, ξεπερασμένα, χρειάζονται αλλαγή, γεμάτα λάθη, βαρετά, δεν υπάρχει βιβλίο γραμματικής ή companion, μεγάλος όγκος ύλης». Πολύ λιγότερα σχόλια (17) εστίασαν στις λίγες ώρες διδασκαλίας που προβλέπονται για τα αγγλικά, θεωρώντας ότι απαιτούνται τόσο επιπλέον ώρες (τόσο για κάλυψη της ύλης όσο και για επίτευξη πιστοποίησης και σύνδεσης με το ΚΠΓ), όσο και μείωση του αριθμού των μαθητών/τριων σε κάθε τμήμα για αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του μαθήματος. Το θέμα της πιστοποίησης γλωσσομάθειας που θα έπρεπε να επιτυγχάνεται στο δημόσιο σχολείο με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η σύνδεση με το ΚΠΓ (εξαγγελία πολλών ετών) απασχόλησε ορισμένους συναδέλφους. Επίσης, καταγράφηκαν σχόλια αναφορικά με την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής (υπολογιστές, προτζέκτορες, σύνδεση στο ίντερνετ κ.λπ.) που δυσχεραίνει την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία. Τέλος, ορισμένοι/ες συνάδελφοι που διδάσκουν στα νηπιαγωγεία ανέφεραν την έλλειψη συνεργασίας-συνδιδασκαλίας με τη/τον νηπιαγωγό, την έλλειψη παραμυθιών και την ανάγκη να τα αγοράζουν.
Το γενικό συμπέρασμα όπως προκύπτει και από τα σχόλια στο chat της ημερίδας είναι ότι οι συμμετέχοντες/ουσες αποτίμησαν θετικά την όλη διοργάνωση και «αλληλεπίδρασαν» τόσο μεταξύ τους όσο και με τις/τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ06, καταθέτοντας απόψεις και προβληματισμούς που απεικονίζουν χρόνια αιτήματα του κλάδου.
Η ημερίδα προβλήθηκε σε απευθείας μετάδοση από το νέο κανάλι στο YouTube (ELT GREECE) που δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον σκοπό από τους ΣΕ ΠΕ06, διοργανωτές της ημερίδας. To βίντεο της ημερίδας είχε 4297 μοναδικές προβολές κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης ενώ αυτή τη στιγμή (6.11.2023) οι προβολές ανέρχονται σε 5458 αριθμητικό στοιχείο που καταδεικνύει πόσο σημαντική είναι μια στοχευμένη επιμορφωτική εκδήλωση για τους εκπαιδευτικούς.
Συμπεράσματα
Τα αποτελέσματα της αποτίμησης της ημερίδας επιβεβαίωσαν τη σημαντική επιτυχία που είχε, τόσο σε θέματα οργανωτικά, όσο και σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο των εισηγήσεων, την ανταπόκριση που είχε η επιμορφωτική δράση στις αρχικές προσδοκίες των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε αυτή, καθώς και την κάλυψη των επιμορφωτικών τους αναγκών σε γνωστικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο δεξιοτήτων.
Τα σχόλια στις ανοικτού τύπου ερωτήσεις ήταν θετικά, αλλά και ουσιαστικά ως προς τη συνέχιση ανάλογων πρωτοβουλιών. Οι προτάσεις για γενίκευση παρόμοιων δράσεων και σε άλλες θεματικές περιοχές αλλά και κατευθύνσεις που αφορούν τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην ειδική αγωγή και την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας θα ληφθούν υπόψη προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών μας.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών από όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας αλλά και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης δείχνει την απήχηση της επιμορφωτικής δράσης στους εκπαιδευτικούς.
Ο διαδικτυακός χαρακτήρας της δράσης αυτής επιβεβαίωσε βασικές αρχές της εξ αποστάσεως φιλοσοφίας στην εκπαίδευση. Δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής σε ανθρώπους διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στοιχείο που ξεπερνά τους περιορισμούς του χώρου αλλά και του χρόνου μπορούμε να προσθέσουμε, δεδομένου ότι οι εισηγήσεις παρέμειναν αναρτημένες στο διαδίκτυο. Επιπρόσθετα, οι ερωτήσεις και τα σχόλια των εκπαιδευτικών στη συζήτηση της ζωντανής μετάδοσης έδειξαν το ενδιαφέρον όλων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αλλά και την ανάγκη/επιθυμία για περαιτέρω σχετική επιμόρφωση και πρόσβαση στο υλικό.
Το γεγονός ότι παράλληλα οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν δήλωσαν ικανοποιημένοι και ως προς την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά και την κάλυψη των επιμορφωτικών τους αναγκών, αποτελεί ένα ιδιαίτερο στοιχείο στην προοπτική της ανάληψης παρόμοιων πρωτοβουλιών στο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου