«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Α. Τσίπρας: Δεν συμφωνεί κανείς με το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Καλούμαστε σήμερα να ψηφίσουμε ένα νομοσχέδιο που έχει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό: Δεν συμφωνεί με αυτό κανείς από τους πιο άμεσα ενδιαφερόμενους, κανείς, οι σύγκλητοι, οι σύλλογοι καθηγητών, όλες οι ομοσπονδίες εργαζομένων στα πανεπιστήμια, η σύνοδος των πρυτάνεων, οι φοιτητές, κανείς ούτε καν η φοιτητική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η ΔΑΠ".

Τα παραπάνω τόνισε σήμερα στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Α. Τσίπρας, και υπογράμμισε τα εξής:

  • Η ΔΑΠ της Νομικής έβγαλε ανακοίνωση για να σας καταγγείλει ότι θα υπερασπίζεται τους φοιτητές, ενώ εσείς την υπουργική σας καρέκλα.
  • Χίλιοι επίσης επιφανείς επιστήμονες από πάρα πολλές χώρες υπογράφουν επιστολή διαμαρτυρίας για τις απειλές που δέχεται το δημόσιο πανεπιστήμιο από την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση. Άλλοι τόσοι πανεπιστημιακοί από όλη την Ελλάδα υπογράφουν κείμενα για την απόσυρσή του.
  • Δεν διαφωνεί λοιπόν μόνο η Αντιπολίτευση, κυρία Κεραμέως. Και βεβαίως δεν διαφωνεί μονάχα η Αξιωματική Αντιπολίτευση. Διαφωνεί όλη Αντιπολίτευση και όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα, το σύμπαν όλο διαφωνεί. Αλλά εσάς φαίνεται αυτό ουδόλως σας απασχολεί.
  • Σε αυτό το περιβάλλον, που ορίζει ο φανατισμός σας ενάντια στο δημόσιο πανεπιστήμιο και η προσήλωσή σας στην κερδοσκοπία της παιδείας, είναι λογικό να αποφεύγετε να συζητήσετε για τα πραγματικά προβλήματα. Και ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα; Είναι το πώς θα βελτιωθεί το διδακτικό και επιστημονικό έργο, είναι το πώς θα στηρίξουμε την έρευνα και την καινοτομία, είναι το πώς θα αναβαθμίσουμε τις υποδομές, πώς θα προσελκύσουμε τους καλύτερους επιστήμονές μας να επιστρέψουν και να διδάξουν εδώ, δηλαδή τον κόσμο του brain drain.
  • Κυρία Υπουργέ, γνωρίζετε, φαντάζομαι, ότι υπάρχουν σήμερα συμπατριώτες μας που αμείβονται πολλαπλάσια ως διδακτορικοί και μεταδιδακτορικοί στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες απ’ ό,τι ως μόνιμοι καθηγητές στην Ελλάδα. Κι όμως είναι πάρα πολλοί από αυτούς που θα ήθελαν να επιστρέψουν στη χώρα. Τι ακούν όμως από εσάς; Ξέρετε τι ακούν; Ακούνε ότι τα πανεπιστήμια μας είναι κέντρα ανομίας, ότι το πρόβλημα είναι η υπερβολική δημοκρατία, οι αγώνες και οι διεκδικήσεις των φοιτητών, ότι είναι πολυτέλειες η δωρεάν φοίτηση στα μεταπτυχιακά, τα δωρεάν συγγράμματα στα προπτυχιακά, ότι είναι μη ανταγωνιστικά τα ισχυρά πτυχία που κατοχυρώνουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα.
  • Έχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια προβλήματα; Προφανώς και έχουν μεγάλα προβλήματα. Αλλά εσείς απ’ ό,τι καταλαβαίνω δεν έχετε σκοπό να λύσετε αυτά τα προβλήματα. Για πολλά από αυτά έχετε και εσείς μεγάλη ευθύνη. Αλλά εσείς αυτό που θέλετε με αυτό το νομοσχέδιο είναι να επιδεινώσετε τα προβλήματα, γκρεμίζοντας τα θεμέλια της δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που με τη συμβολή καθηγητών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών διαχρονικά κατάφεραν να διαμορφώσουν ένα πανεπιστήμιο για το οποίο όλοι οι ξένοι μόνο καλά λόγια έχουν να πουν. Από εσάς ακούμε κακά λόγια. Από τη διεθνή κοινότητα ακούμε καλά λόγια για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Κάποια ιδρύματά μας στην παγκόσμια κατάταξη κατατάσσονται στο καλύτερο 3% και τα περισσότερα πανεπιστήμια στο καλύτερο 8%. Είναι πολύ καλή η κατάταξή μας.
  • Θα ήθελα ειλικρινά να σας ρωτήσω για τα αποτελέσματα των μέχρι τώρα παρεμβάσεών σας στην παιδεία, κυρία Κεραμέως, πόσο περήφανη είστε ότι πετύχατε κάτι σημαντικό. Αλήθεια τώρα, πιστεύετε ότι με την ελάχιστη βάση εισαγωγής έχετε καταφέρει να αυξήσετε το γνωστικό επίπεδο, το μορφωτικό επίπεδο των φοιτητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Αλήθεια το πιστεύετε αυτό; Και αλήθεια τώρα, ακόμα και αν το πιστεύετε, θα άξιζε τον κόπο μπροστά σε αυτά τα οποία έχει επιφέρει; Πόσο πετυχημένο θεωρείτε το γεγονός ότι παραπάνω από σαράντα χιλιάδες παιδιά δεν κατάφεραν πέρυσι και φέτος να εισαχθούν σε ένα ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι βορά σε διαθέσεις ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ή να αναγκάζονται να βγουν στο εξωτερικό; Πόσο υπερήφανη μπορεί να είστε που έχετε οδηγήσει στον δρόμο του λουκέτου σχεδόν τα μισά περιφερειακά πανεπιστήμια στη χώρα μας από αυτή την επιλογή σας;
  • Και η άλλη μεγάλη σας επιλογή, η άλλη μεγάλη σας παρέμβαση είναι η πανεπιστημιακή αστυνομία. Αστυνόμοι στα πανεπιστήμια αντί για δασκάλους στα πανεπιστήμια. Αντί να πάνε στις γειτονιές οι αστυνόμοι να είναι εκεί, προκειμένου να φυλάσσουν την ελληνική κοινωνία από το έγκλημα και από τη μαφία, που αλωνίζει και έχουμε κάθε δεύτερη μέρα μια δολοφονία, εσείς βάζετε αστυνομικούς στα ελληνικά πανεπιστήμια. Και η τρίτη μεγάλη παρέμβασή σας ήταν τα δυσβάστακτα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Αντί για δωρεάν παιδεία έχουμε δίδακτρα.
  • Οι παρεμβάσεις όμως αυτές, κυρία Υπουργέ, προδιαγράφουν και το όραμά σας για την παιδεία, το όραμά σας για τη μόρφωση των παιδιών μας. Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο υπερβολικός, όχι όλων των παιδιών. Δεν σας κακίζω για αυτό που θα πω, αλλά είναι αλήθεια. Ζείτε σε ένα περιβάλλον και εσείς και ο κ. Μητσοτάκης που ποτέ δεν σας απασχόλησε είτε ως μαθητές, φοιτητές, αργότερα ως γονείς ούτε εσάς ούτε προφανώς και τους ανθρώπους που συναναστρέφεστε το θέμα των σπουδών στη χώρα. Προετοιμάζετε τα παιδιά σας στα κολέγια για να κάνουν το IB τους και να πάνε να σπουδάσουν σε κάποια φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Καλά κάνετε, έχετε τη δυνατότητα.
  • Η μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας όμως, κυρία Κεραμέως, σας διαβεβαιώ, δεν ανήκουν στη δική σας τάξη και δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα να σκέφτονται με αυτό τον τρόπο. Δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Και αναρωτιέμαι, αυτά τα παιδιά τα σκέφτεστε; Αντιλαμβάνεστε ότι είστε Υπουργός Παιδείας άρα όλων των παιδιών του ελληνικού λαού ή είστε Υπουργός του κολλεγίου που αποφοιτήσατε και μόνο αυτό αντιλαμβάνεστε;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου