ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διαβάζοντας ένα παλιό Αναγνωστικό…
Όταν διαβάζεις ένα παλιό Αναγνωστικό βιβλίο, δεν ξέρεις πού ακριβώς βρίσκεσαι. Και όχι μόνο αυτό – διασκορπίζεσαι και διχάζεσαι. Ένα κομμάτι σου έχει μεταναστεύσει. Το παρελθόν επιστρέφει με άλλη πρόσληψη...
Η νεοσυντηρητική στροφή στα θέματα της διοίκησης της εκπαίδευσης: Η περίπτωση του πρόσφατου νόμου
Με τον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Παιδείας – στα ζητήματα της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης – επιχειρείται για μια ακόμη φορά, με συγκεκριμένες διατάξεις, η εφαρμογή μιας ασφυκτικής εκδοχής...
«Το Σχολείο γίνεται συντηρητικό, ο Εκπαιδευτικός υπαλληλοποιείται»
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαμορφώνει ένα απόλυτα νεοφιλελεύθερο και συντηρητικό Σχολείο και σε αυτή την επιλογή της εντάσσει και το “σχήμα” ενός προσαρμοσμένου σε αυτό εκπαιδευτικού. Του Νίκου Τσούλια...
«Μερικές προτάσεις πώς μπορεί να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα»
Θα ήθελα να διατυπώσω, με εφόδιο τη δωδεκάχρονη εμπειρία μου στο δημόσιο σχολείο ( ως φιλόλογος κυρίως στο Λύκειο ) και ως γονιός ( με παιδιά από την Ε’ Δημοτικού...
«Κι όμως δεν υπάρχει υποχρεωτικό διάβασμα»
Ίσως να είναι και η μόνη κατηγορία που μπορεί να καταλογιστεί στο διάβασμα. Μιλώ για την υποχρεωτικότητά του. Του Νίκου Τσούλια Φυσικά, η υποχρεωτικότητα σε μια ενέργειά μας – ιδιαίτερα...
«Ο Νεοφιλελευθερισμός βλάπτει σοβαρά την Εκπαίδευση»
Ο νεοφιλελευθερισμός ανάγει την αγορά ως τον απόλυτο ρυθμιστή των εξελίξεων. Συρρικνώνει το κοινωνικό κράτος και ισχυροποιεί το αντίστοιχο μέρος του κράτους, που συνδέεται με τον αυταρχισμό, με τον έλεγχο,...
Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους καιρούς της πανδημίας;
Οι σχέσεις μας με τα προβλήματα της ζωής και η όποια αντιμετώπισή τους έχουν πολλές μορφές. Μπορεί να έχουμε αγωνιστική κουλτούρα για τη ζωή και να προσπαθούμε να τα λύνουμε...
«Για μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική»
Ζούμε μια σκληρή αντίφαση. Ενώ έχουν καταπέσει τα νεοφιλελεύθερα δόγματα (η αγορά ως ρυθμιστής των πάντων, η υπεροχή του «ιδιωτικού» έναντι του «δημοσίου», το προβάδισμα της οικονομίας έναντι της κοινωνίας…),...
«Ιερές Πανελλήνιες»
Πανελλήνιες: Το αύριο για αυτούς τους υποψήφιους δεν είναι αδιαπέραστο πέπλο όπως λέει ο τίτλος του κειμένου που καλούνται να σχολιάσουν και να αναλύσουν, αναφέρει ο Θόδωρος Χατζηπαντελής, καθηγητής του...
Νέοι εκπαιδευτικοί: Είναι ζήτημα επιβίωσης, είναι ζήτημα αξιοπρέπειας!
Η αναφορά σε ένα μέρος του συνόλου των εκπαιδευτικών μπορεί να κριθεί ως θεώρηση αντιδεοντολογική και ελλειμματική. Θέλω όμως να εστιάσω σε μια συνθήκη εργασίας, που όχι μόνο δεν υπηρετεί...
Μαθητές και εκπαιδευτικοί αναζητώντας το μέλλον τους…
Οι μαθητές σήμερα βίωσαν και βιώνουν μια πρωτόγνωρη – έξω και από κάθε σχετικό προηγούμενο των γονέων τους και των εκπαιδευτικών τους – εμπειρία. Τα σχολεία άνοιγαν και έκλειναν με...
Σχολείο για την κοινωνία και όχι για την αγορά!
Σε προηγούμενα σχετικά άρθρα μας παρουσιάστηκε η άποψη ότι ένα από τα κρίσιμα σημεία του εκπαιδευτικού διαλόγου που αφορά τους όρους «αποτελεσματικότητα», «λογοδοσία» και «αποδοτικότητα» είναι η προσφυγή στην εκπαιδευτική...
Περιβαλλοντική εκπαίδευση για αναμόρφωση του σχολείου
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση (Π.Ε.) εδώ και αρκετά χρόνια διαμορφώνει το σχήμα της σε μια κρίσιμη συγκυρία για σημαντικούς λόγους. Οφείλω να επισημάνω από την αρχή ότι δεν είναι μικρός ο...
Αυτοί οι μαθητές στα χρόνια της πανδημίας…
Ποιος μπορεί να προσεγγίσει έστω με αδρές γραμμές το τι ακριβώς συμβαίνει στον κόσμο των παιδιών, των εφήβων, των νέων στους δίσεκτους καιρούς της πανδημίας; Ποιος μπορεί να ανιχνεύσει το...
Διαβάζοντας ζεις όμορφα, γιατί είσαι δημιουργός
“Διαβάζοντας ζεις περισσότερο”, είπε πολύ εύστοχα ο Ουμπέρτο Έκο. Βιώνεις πιο πολλά πράγματα. Περιδιαβαίνεις κι άλλες, κι άλλες εποχές κι άλλες και πιο πολλές κοινωνίες. Γεύεσαι πολλαπλές ανάσες της ιστορίας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου