«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα




09/02/2020



Νέο Ασφαλιστικό – «Άνθρακες» ο θησαυρός

«Άνθρακες ο Θησαυρός» σε ό,τι αφορά στο νέο νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση.

Μπορεί για πρώτη φορά από τα μνημονιακά (2010-2019) χρόνια, όπου οι συντάξιμες αποδοχές στο δημόσιο μειώθηκαν από 20% ως και 60%, να μην επιβάλλεται γενικευμένη μείωση στις συντάξεις αλλά οι προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για ανατροπή του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/16), που είχε επιφέρει μειώσεις μέχρι και 350€ στις κύριες συντάξεις, διαψεύστηκαν και αυτό που, τελικά, διαπιστώνουμε είναι ότι το νέο νομοσχέδιο είναι μια ακαλαίσθητη προσπάθεια αποθέωσης του νόμου αυτού.


Αναζητώντας κατηγορίες «ωφελούμενων» βλέπουμε ότι οι όποιες, ελάχιστες, θετικές παρεμβάσεις γίνονται στα ποσοστά αναπλήρωσης, μετά τα 30 χρόνια υπηρεσίας κάτι το οποίο είναι προσαρμογή στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (κάτι που η κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη να πράξει), με την επιστροφή ενός ελάχιστου ποσού.

Τα ποσά αυτά σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνουν, ούτε στο ελάχιστο, τις τεράστιες μειώσεις που είχαν οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι με τον Νόμο Κατρούγκαλου αλλά και τους προηγούμενους μνημονιακούς, αντιασφαλιστικούς νόμους.

Έτσι με το προτεινόμενο νομοσχέδιο:

·         Διατηρούνται τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 για όλους ή στα 62 με 40 χρόνια υπηρεσίας, που ψηφίστηκαν με τον Ν.4336/15 (τρίτο μνημόνιο). Καμία εξαίρεση δεν υπάρχει για καμία κατηγορία εργαζομένων.

·         Διατηρούνται οι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που έφτασαν στο 50%, καθώς και στο εφάπαξ  όπου αθροιστικά οι περικοπές ξεπέρασαν το 40%.

·         Το ΕΤΕΑΕΠ (επικουρική ασφάλιση) ενσωματώνεται στον ΕΦΚΑ κι ανοίγει έτσι ο δρόμος για την πιθανή πλήρη κατάργησή του μελλοντικά, όπως προβλέπεται από το Νόμο Κατρούγκαλου με τους «τρεις πυλώνες», δηλαδή και την ιδιωτική ασφάλιση. Ταυτόχρονα ενσωματώνονται στον ΕΦΚΑ στο σύστημα και τα αποθεματικά ύψους 7 δις ευρώ που έχει το ΕΤΕΑΕΠ.

·         Δεν ανατρέπεται η λεηλασία (θεωρείται πλέον δεδομένη), που έγινε διαχρονικά στα ασφαλιστικά ταμεία και καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για επιστροφή των κλεμμένων.

·         Διατηρούνται τα εξευτελιστικά ποσοστά αναπλήρωσης του Νόμου Κατρούγκαλου, ιδιαίτερα για όσους έχουν μέχρι 30 χρόνια υπηρεσίας με την  κρατική εγγύηση να περιορίζεται στην εθνική σύνταξη των 384 ευρώ.

·         Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την επαναφορά της 13ης και της 14ης  σύνταξης, που περικόπηκε με τους με τους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς Νόμους της περιόδου 2010-2012.

·         Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τους εργαζόμενους στα Βαρέα Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, για μείωση των ορίων ηλικίας τους

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ξεκάθαρα, ότι η κυβέρνηση επιλέγει να εξελίξει τον νόμο Κατρούγκαλου, που υποτίθεται ότι θα ανέτρεπε, και να «λύσει» για τα επόμενα 50 χρόνια μια και καλή το ασφαλιστικό, παγιώνοντας με τον Νόμο που φέρνει για ψήφιση τις μνημονιακές περικοπές όλων των προηγούμενων αντιασφαλιστικών νόμων.

Αυτό μόνο ως καταδίκη των εργαζομένων και συνταξιούχων σε αέναη  φτώχεια και εξαθλίωση, μπορεί να εκληφθεί. Πολιτική απόφαση που μόνο απέναντί της μπορεί να μας βρει.

Ειδικότερα για την εκπαίδευση δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για επαναφορά των ειδικών συνταξιοδοτικών διατάξεων του Ν.3075/02. 

Υπενθυμίζουμε ότι με τον παραπάνω νόμο, για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είχαν διοριστεί με βάση την επετηρίδα και απολύονταν από την υπηρεσία μετά την 1/1/2003, λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας (67ο έτος) χωρίς να έχουν συμπληρώσει 35 πραγματικά συντάξιμα έτη, αναγνωριζόταν συντάξιμος χρόνος μέχρι 5 έτη, από το χρόνο αναμονής διορισμού και μέχρι συμπλήρωσης της 35ετίας. Ο αναγνωριζόμενος χρόνος, οριζόταν σε ένα έτος για όσους αποχωρούσαν από την υπηρεσία το έτος 2003, σε 2 έτη για όσους αποχωρούσαν το 2004, σε 3 έτη για όσους αποχωρούσαν το 2005, σε 4 έτη για όσους αποχωρούσαν το 2006 και σε 5 έτη για όσους αποχωρούσαν από την υπηρεσία από 1/1/2007 και μετά με την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών αναγνώρισης από τους ιδίους τους υπαλλήλους (άρθρο 5 & 3).

Παράλληλα στην παρ. 4 του άρθρου 5, προβλεπόταν για ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών η μείωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης. Συγκεκριμένα για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμπλήρωναν τριάντα (30) συντάξιμα έτη, παρεχόταν η δυνατότητα συνταξιοδότησης σε ηλικία 55 ετών, εφόσον είχαν προσληφθεί μέχρι 31/12/82. Για πρόσληψη μετά την 1/1/1983, η συνταξιοδότηση γινόταν με τα ίδια συντάξιμα έτη, αλλά σε ηλικία 60 ετών.

Ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. θεωρούμε επιβεβλημένη την επαναφορά των ρυθμίσεων του Ν. 3075/02. Θα πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να αναγνωρίσει το αυτονόητο. Την ιδιαιτερότητα του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών κυρίως σε σχέση με τους μαθητές και τις ανάγκες τους.

Απέναντι σε αυτή την πολιτική και σε αυτό το νομοσχέδιο οφείλουμε να αντιδράσουμε. Η κοινωνική ασφάλιση αφορά, συνολικά, τη ζωή των εργαζομένων, τον κόπο και τον μόχθο ολόκληρου του εργασιακού τους βίου,  την υγεία, την πρόνοια, την περίθαλψη, τις άδειες, το δικαίωμα στη μητρότητα, τις παροχές και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να την λεηλατήσει. Είναι σαφές, επίσης, ότι ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δύσκολα φτάνουν στη συνταξιοδότηση (αφού εργάζονται  9,5 μήνες το χρόνο, στην καλύτερη περίπτωση).

Ο μόνος δρόμος που μας απομένει για να ανατρέψουμε τις νέες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις είναι ο δρόμος του αγώνα.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  1. Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/16) και όλων των αντιασφαλιστικών μνημονιακών Νόμων.
  2. Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης.
  3. Πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων.
  4. Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
  5. Επαναφορά των ρυθμίσεων του Ν.3075/02 για τους εκπαιδευτικούς.
  6. Την άμεση εφαρμογή των αμετάκλητων αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ, 2287 και 2288/15 (αποκατάσταση στα δεδομένα του 2012 πριν τις περικοπές των αντισυνταγματικών νόμων 4051/12 και 4093/12 και επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων).
  7. Την άμεση εφαρμογή των 244/2017 και 32/2018 αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την παράνομη επιβολή της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και την επιστροφή των χρημάτων που παρακρατήθηκαν από την 1/1/2017 κι έπειτα.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ



Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.









ΤΑ ΝΕΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΥΡΙΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΕΤΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ
ΠΑΛΑΙΟΣ
ΝΕΟΣ
ΠΑΛΑΙΟ
ΝΕΟ
Έως 15
0,77
0,77
11,55
11,55
16
0,84
0,84
12,39
12,39
17
0,84
0,84
13,23
13,23
18
0,84
0,84
14,07
14,07
19
0,90
0,90
14,97
14,97
20
0,90
0,90
15,87
15,87
21
0,90
0,90
16,77
16,77
22
0,96
0,96
17,73
17,73
23
0,96
0,96
18,69
18,69
24
0,96
0,96
19,65
19,65
25
1,03
1,03
20,68
20,68
26
1,03
1,03
21,71
21,71
27
1,03
1,03
22,74
22,74
28
1,21
1,21
23,95
23,95
29
1,21
1,21
25,16
25,16
30
1,21
1,98
26,37
27,14
31
1,42
1,98
27,79
29,12
32
1,42
1,98
29,21
31,10
33
1,42
1,98
30,63
33,08
34
1,59
2,50
32,22
35,58
35
1,59
2,50
33,81
38,08
36
1,59
2,50
35,40
40,58
37
1,80
2,55
37,20
43,10
38
1,80
2,55
39,00
45,68
39
1,80
2,55
40,80
48,23
40
2
2,55
42,80
50,78
41
2
0,50
44,80
51,28
42
2
0,50
46,82
51,78

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου