Παιδεία… λειτουργικῶς ἀναλφάβητη
Γράφει ὁ Δημήτρης
Νατσιὸς, δάσκαλος - θεολόγος, Κιλκὶς
«Στοιχεῖα σόκ», ἔγραφαν πρὶν ἀπὸ
λίγο καιρὸ οἱ ἐφημερίδες. «Λειτουργικὰ ἀναλφάβητοι» οἱ μισοὶ μαθητὲς τῶν Λυκείων.
Καὶ τί σημαίνει λειτουργικῶς ἀναλφάβητοι; Παρένθεση: Τὸ σωστὸ εἶναι λειτουργικῶς»
καὶ ὄχι οἱ νεοφανεῖς σολοικισμοί τοῦ τύπου «ὁμολογουμένα» καὶ «λειτουργικὰ».
Πῶς νὰ ἐξηγήσεις στοὺς ἡμιμαθεῖς κονδυλοφόρους ὅτι ἄλλο τὸ ἐπίρρημα ἀδιακρίτως
(χωρὶς διάκριση) καὶ ἄλλο τὸ ἀδιάκριτα (χωρὶς διακριτικότητα, λεπτότητα). Ἄλλο
τὸ περιέργως (παραδόξως) καὶ ἄλλο τὸ περίεργα (παράξενα, ἀκατανόητα). Ἄλλο
τὸ τελείως (ἐντελῶς, καὶ εἶναι κυρίως ποσοτικὸ) καὶ ἄλλο τὸ τέλεια (μὲ
τελειότητα, καὶ εἶναι ποιοτικό). Ἐδῶ ἰσχύει τὸ «ἰατρέ, θεράπευσον
σεαυτόν».
Λειτουργικῶς ἀναλφάβητος εἶναι ὁ ἄνθρωπος
πού, μὲ ἁπλὰ λόγια, δυσκολεύεται στὴν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου