Επιστολή Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση που αφορά στην εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Στα
πλαίσια της συνεργασίας μεταξύ του ΥΠ.Π.Ε.Θ., της Γ.Γ.Α. και της Κ.Ο.Ε. η
υλοποίηση/εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του
μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ’ & Δ’ τάξη γίνεται εφικτή, για τρίτη
συνεχή χρονιά, στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, τα
στατιστικά στοιχεία των δυο προηγούμενων ετών επιβεβαιώνουν τον επωφελή
ρόλο του μαθήματος της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σκοπός της διδασκαλίας της κολύμβησης στους μαθητές και τις μαθήτριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας στοχεύοντας στην αποφυγή του πνιγμού, την εξοικείωση των παιδιών με το υδάτινο στοιχείο, την απόκτηση βιωματικής γνώσης των βασικών κανόνων ασφάλειας και υγιεινής, την ανάπτυξη της συνεργασίας και της κοινωνικότητας των μαθητών/τριών, παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.
Συνεπώς, αυτό το κείμενο αποτελεί μια πεποίθηση, ένα όραμα ότι κάθε παιδί έχει το δικαίωμα και την ευχέρεια να μάθει να κολυμπά με σκοπό να επιτευχθεί μια καλύτερη, υγιέστερη και ίσως πάνω από όλα μια ασφαλέστερη γενιά νέων ατόμων. Η κολύμβηση είναι το μόνο άθλημα που μπορεί να σώσει ζωές και να αποτρέψει πνιγμούς. Παράλληλα, αποτελεί μια δραστηριότητα με τεράστια οφέλη σε συναισθηματικό, γνωστικό, σωματικό, κοινωνικό και ψυχαγωγικό επίπεδο. Γίνεται λοιπόν εμφανές ότι αποτελεί μια χαρτογράφηση η πραγματικότητα της σχολικής κολύμβησης χρησιμοποιώντας διορατικότητα για ένα ασφαλές μέλλον.
Επομένως, ο ρόλος του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην υλοποίηση του μαθήματος εκμάθησης κολύμβησης και αναβάθμιση του περιεχομένου της Φυσικής αγωγής σε επίπεδο σχολικής δραστηριότητας. Ο/Η εκπαιδευτής/τρια κολύμβησης είναι ικανός/ή να αξιολογεί καταστάσεις μέσα στο υδάτινο περιβάλλον, καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο, και να αντιλαμβάνεται άμεσα τα επίπεδα επικινδυνότητας και λειτουργεί προληπτικά. Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κατανοητό ότι η μεγιστοποίηση της ασφάλειας, από την αρχή έως το τέλος του μαθήματος της κολύμβησης, είναι εμφανής, όταν οι καθηγητές φυσικής αγωγής έχουν ειδικότητα κολύμβησης, προσφέροντας τα εχέγγυα τόσο στους εκπαιδευτικούς-συνοδούς όσο και στους μαθητές/τριες- συμμετέχοντες του μαθήματος της κολύμβησης. Άλλωστε η διεθνής βιβλιογραφία στην πανεπιστημιακή κοινότητα ενισχύει το γεγονός ότι το επίπεδο του ρίσκου στις κολυμβητικές δεξαμενές αυξάνεται όταν το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι άρτια καταρτισμένο.
Για τους παραπάνω λόγους επιθυμούμε τα εξής:
1) πρωτίστως για την ασφάλεια των παιδιών η ειδικότητα κολύμβησης να αποτελεί πρωτεύον στοιχείο της ανάλογης προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού
2) η εν λόγω προϋπηρεσία μας να λαμβάνεται υπόψη για τον διορισμό μας ή την τοποθέτησή μας ως αναπληρωτές καθηγητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας ενός δεύτερου πίνακα αναπληρωτών
3) οι ώρες διδασκαλίας θα πρέπει να οριστούν από τις 8.00 π.μ. - 13.00μ.μ. όπως οριοθετείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και τέλος
4) η έναρξη του προγράμματος να εφαρμόζεται από το μήνα Σεπτέμβριο έως και τον μήνα Ιούνιο όπως η σχολική χρονιά.
Παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την παρούσα επιστολή σε κάθε αρμόδιο φορέα που εμπλέκετε άμεσα ή έμμεσα με την πρόσληψη εκπαιδευτών/τριών κολύμβησης για την πραγματοποίηση της δράσης και παράλληλα την κατά το δυνατό δική σας πρωτοβουλία για να εισακουστούν τα αιτήματά μας.
Σύλλογος διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Σαββουλίδης Στράτος
Τσεβαϊρίδου Λευκοθέα
Χατζέλλη Χρυσούλα
Νεράντζης Γιάννης
Κουγιουμτζόγλου Σάββας
Σκοπός της διδασκαλίας της κολύμβησης στους μαθητές και τις μαθήτριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας στοχεύοντας στην αποφυγή του πνιγμού, την εξοικείωση των παιδιών με το υδάτινο στοιχείο, την απόκτηση βιωματικής γνώσης των βασικών κανόνων ασφάλειας και υγιεινής, την ανάπτυξη της συνεργασίας και της κοινωνικότητας των μαθητών/τριών, παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.
Συνεπώς, αυτό το κείμενο αποτελεί μια πεποίθηση, ένα όραμα ότι κάθε παιδί έχει το δικαίωμα και την ευχέρεια να μάθει να κολυμπά με σκοπό να επιτευχθεί μια καλύτερη, υγιέστερη και ίσως πάνω από όλα μια ασφαλέστερη γενιά νέων ατόμων. Η κολύμβηση είναι το μόνο άθλημα που μπορεί να σώσει ζωές και να αποτρέψει πνιγμούς. Παράλληλα, αποτελεί μια δραστηριότητα με τεράστια οφέλη σε συναισθηματικό, γνωστικό, σωματικό, κοινωνικό και ψυχαγωγικό επίπεδο. Γίνεται λοιπόν εμφανές ότι αποτελεί μια χαρτογράφηση η πραγματικότητα της σχολικής κολύμβησης χρησιμοποιώντας διορατικότητα για ένα ασφαλές μέλλον.
Επομένως, ο ρόλος του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην υλοποίηση του μαθήματος εκμάθησης κολύμβησης και αναβάθμιση του περιεχομένου της Φυσικής αγωγής σε επίπεδο σχολικής δραστηριότητας. Ο/Η εκπαιδευτής/τρια κολύμβησης είναι ικανός/ή να αξιολογεί καταστάσεις μέσα στο υδάτινο περιβάλλον, καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο, και να αντιλαμβάνεται άμεσα τα επίπεδα επικινδυνότητας και λειτουργεί προληπτικά. Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κατανοητό ότι η μεγιστοποίηση της ασφάλειας, από την αρχή έως το τέλος του μαθήματος της κολύμβησης, είναι εμφανής, όταν οι καθηγητές φυσικής αγωγής έχουν ειδικότητα κολύμβησης, προσφέροντας τα εχέγγυα τόσο στους εκπαιδευτικούς-συνοδούς όσο και στους μαθητές/τριες- συμμετέχοντες του μαθήματος της κολύμβησης. Άλλωστε η διεθνής βιβλιογραφία στην πανεπιστημιακή κοινότητα ενισχύει το γεγονός ότι το επίπεδο του ρίσκου στις κολυμβητικές δεξαμενές αυξάνεται όταν το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι άρτια καταρτισμένο.
Για τους παραπάνω λόγους επιθυμούμε τα εξής:
1) πρωτίστως για την ασφάλεια των παιδιών η ειδικότητα κολύμβησης να αποτελεί πρωτεύον στοιχείο της ανάλογης προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού
2) η εν λόγω προϋπηρεσία μας να λαμβάνεται υπόψη για τον διορισμό μας ή την τοποθέτησή μας ως αναπληρωτές καθηγητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας ενός δεύτερου πίνακα αναπληρωτών
3) οι ώρες διδασκαλίας θα πρέπει να οριστούν από τις 8.00 π.μ. - 13.00μ.μ. όπως οριοθετείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και τέλος
4) η έναρξη του προγράμματος να εφαρμόζεται από το μήνα Σεπτέμβριο έως και τον μήνα Ιούνιο όπως η σχολική χρονιά.
Παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την παρούσα επιστολή σε κάθε αρμόδιο φορέα που εμπλέκετε άμεσα ή έμμεσα με την πρόσληψη εκπαιδευτών/τριών κολύμβησης για την πραγματοποίηση της δράσης και παράλληλα την κατά το δυνατό δική σας πρωτοβουλία για να εισακουστούν τα αιτήματά μας.
Σύλλογος διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Σαββουλίδης Στράτος
Τσεβαϊρίδου Λευκοθέα
Χατζέλλη Χρυσούλα
Νεράντζης Γιάννης
Κουγιουμτζόγλου Σάββας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου