Προκαταρκτική εξέταση σε Διευθυντές Σχολείων που έστειλαν λάθος κενά
"Όσον αφορά το αν αυτό θα οδηγήσει σε ΕΔΕ ή εάν θα οδηγήσει σε πειθαρχικό, θα σας πω ότι θα το πάμε εκεί όπου θα οδηγήσει η προκαταρκτική εξέταση."
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου
δήλωσε στη Βουλή: "Σήμερα, δυστυχώς, αναγκάστηκα να προχωρήσω σε
προκαταρκτική εξέταση σε Διευθυντές σχολείων που έχουμε βάσιμες υποψίες
ότι μας στέλνουν λάθος στοιχεία για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό."
Συγκεκριμένα ο υπουργός σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης Βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή δήλωσε τα παρακάτω:
ΕΔΕ: Όσον αφορά το αν αυτό θα
οδηγήσει σε ΕΔΕ ή εάν θα οδηγήσει σε πειθαρχικό, θα σας πω ότι θα το
πάμε εκεί όπου θα οδηγήσει η προκαταρκτική εξέταση. Όμως είναι σεβασμός
των δημόσιων λειτουργών προς την πολιτεία το να ανταποκρίνονται στην
πραγματικότητα που ισχύει στο σχολείο τους.
Πολύ καλύτερα από την περσινή χρονια: Να
ξέρετε, όμως, ότι έχει καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών ότι τα
πράγματα φέτος πάνε καλύτερα από πέρυσι, πέρυσι πήγαν καλύτερα από
πρόπερσι, κλπ. Αυτό έχει καταγραφεί και είναι μια πραγματικότητα.
960 προσλήψεις για 1070 κενά:
Εχουμε προχωρήσει τις περασμένες μέρες σε εννιακόσιους εξήντα τέσσερις
διορισμούς από τα χίλια εβδομήντα ένα κενά. Δηλαδή, μιλάμε ότι δεν
έχουμε εκατό ακόμη σε όλη την Ελλάδα, στους εκατόν εξήντα πέντε χιλιάδες
διδάσκοντες.
Δεν θα προσλάβουμε ούτε έναν αν δεν είμαστε σίγουροι: Δεν
πρόκειται να διορίσουμε ούτε έναν, εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι αυτός
που διορίζεται πάει ο άνθρωπος να κάνει τη δουλειά του και να κάνει τη
δουλειά του όταν και όλοι οι υπόλοιποι κάνουν τη δουλειά τους. Ευτυχώς, η
τεράστια πλειοψηφία έχει δείξει ότι αυτός είναι ο κανόνας. Ευτυχώς! Και
γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει και στέκεται όρθιο,
λόγω αυτών των εκπαιδευτικών.
Τι θα κάνουμε με τις εξαιρέσεις:
Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις και σε αυτές θα είμαστε αμείλικτοι.
Τελεία και παύλα. Και στις εξαιρέσεις αυτές ζητάμε από όλους τους
κοινωνικούς φορείς, όλους τους πολιτικούς φορείς να πουν ότι με την
εκπαίδευση δεν παίζουμε. Δηλώνουμε κενά εκεί που υπάρχουν και δεν
δηλώνουμε κενά εκεί που υπάρχουν πλεονάζουσες ώρες.
Σχετικά με την ειδική αγωγή:
Πράγματι, έχουμε ένα πρόβλημα με την παράλληλη στήριξη. Αυτό είναι οι
εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι δίπλα στα παιδιά μέσα στη τάξη. Είναι ένα
θέμα για το οποίο είναι πολύ περιορισμένοι οι πόροι μας και εκεί
προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο ορθολογικοί γίνεται. Καταλαβαίνουμε ότι
είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα.
Δηλώσεις του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή:
Υπουργέ, πάνε δύο μήνες που άνοιξαν τα σχολεία,
δημοτικά και νηπιαγωγεία, μπαίνει ο Νοέμβρης σιγά - σιγά και ακόμα
εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών. Μιλάμε, βέβαια, για
αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αφού και η Κυβέρνησή σας συνεχίζει την
πολιτική της αδιοριστίας, κοροϊδεύοντας και ταλαιπωρώντας κάθε χρόνο
χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Διότι, αν κανείς συγκρίνει τον συνολικό αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την περσινή χρονιά, που ξεπέρασαν τις δεκατέσσερις χιλιάδες, με τον συνολικό αριθμό των φετινών προσλήψεων, που είναι λίγο παραπάνω από τις δέκα χιλιάδες, όταν κατατέθηκε η ερώτηση -να τις βάλουμε δώδεκα χιλιάδες, γιατί εν τω μεταξύ μεσολάβησαν και άλλες προσλήψεις- αλλά συνυπολογίζοντας πλέον και τις φετινές συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, τότε αποδεικνύεται ότι τα κενά σε εκπαιδευτικούς ξεπερνούν τις δύο χιλιάδες αυτή τη στιγμή.
Βέβαια, αυτοί οι αριθμοί είναι οι επίσημοι αριθμοί του Υπουργείου, με βάση δηλαδή το πώς αυτό υπολογίζει -πώς «μαγειρεύει» καλύτερα- το ίδιο το Υπουργείο τα εκπαιδευτικά κενά, γιατί ασφαλώς τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικούς είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, αν ιδωθούν με βάση τις σημερινές σύγχρονες πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, που αποτελούν βέβαια και διεκδικήσεις του Κινήματος, όπως παραδείγματος χάρη, για σχολικά τμήματα των είκοσι μαθητών ανά τμήμα και όχι των εικοσιπέντε, είκοσι οκτώ ή τριάντα που είναι σήμερα και για δεκαπέντε παιδιά στις πρώτες τάξεις του σχολείου.
Παρ’ όλα αυτά η Κυβέρνησή σας και το Υπουργείο Παιδείας επιμένει, κόντρα στην πραγματικότητα, να προπαγανδίζει μία ειδυλλιακή εικόνα για τα σχολεία στα οποία επανέφερε -δήθεν- την κανονικότητα. Όμως, αυτά τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, ακόμα και σήμερα που μιλάμε, τινάζουν στον αέρα όλο τον επικοινωνιακό παραμύθι της Κυβέρνησης περί επανόδου της κανονικότητας στα σχολεία. Δεν υπάρχει καμιά κανονικότητα, κύριε Υπουργέ, στα σχολεία όταν λείπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, για να μη μιλήσουμε βέβαια και για τα οικονομικά των σχολείων που βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, για να μη μιλήσουμε και για τα κτιριακά προβλήματα και για τις υπόλοιπες πληγές της εκπαίδευσης.
Διότι, αν κανείς συγκρίνει τον συνολικό αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την περσινή χρονιά, που ξεπέρασαν τις δεκατέσσερις χιλιάδες, με τον συνολικό αριθμό των φετινών προσλήψεων, που είναι λίγο παραπάνω από τις δέκα χιλιάδες, όταν κατατέθηκε η ερώτηση -να τις βάλουμε δώδεκα χιλιάδες, γιατί εν τω μεταξύ μεσολάβησαν και άλλες προσλήψεις- αλλά συνυπολογίζοντας πλέον και τις φετινές συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, τότε αποδεικνύεται ότι τα κενά σε εκπαιδευτικούς ξεπερνούν τις δύο χιλιάδες αυτή τη στιγμή.
Βέβαια, αυτοί οι αριθμοί είναι οι επίσημοι αριθμοί του Υπουργείου, με βάση δηλαδή το πώς αυτό υπολογίζει -πώς «μαγειρεύει» καλύτερα- το ίδιο το Υπουργείο τα εκπαιδευτικά κενά, γιατί ασφαλώς τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικούς είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, αν ιδωθούν με βάση τις σημερινές σύγχρονες πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, που αποτελούν βέβαια και διεκδικήσεις του Κινήματος, όπως παραδείγματος χάρη, για σχολικά τμήματα των είκοσι μαθητών ανά τμήμα και όχι των εικοσιπέντε, είκοσι οκτώ ή τριάντα που είναι σήμερα και για δεκαπέντε παιδιά στις πρώτες τάξεις του σχολείου.
Παρ’ όλα αυτά η Κυβέρνησή σας και το Υπουργείο Παιδείας επιμένει, κόντρα στην πραγματικότητα, να προπαγανδίζει μία ειδυλλιακή εικόνα για τα σχολεία στα οποία επανέφερε -δήθεν- την κανονικότητα. Όμως, αυτά τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, ακόμα και σήμερα που μιλάμε, τινάζουν στον αέρα όλο τον επικοινωνιακό παραμύθι της Κυβέρνησης περί επανόδου της κανονικότητας στα σχολεία. Δεν υπάρχει καμιά κανονικότητα, κύριε Υπουργέ, στα σχολεία όταν λείπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, για να μη μιλήσουμε βέβαια και για τα οικονομικά των σχολείων που βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, για να μη μιλήσουμε και για τα κτιριακά προβλήματα και για τις υπόλοιπες πληγές της εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου