Ψηφίστηκε η τροπολογία για την διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών (έλεγχος έλεγχο νομιμότητας και ενστάσεων στο ΑΣΕΠ)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Tελικώς οι ενστάσεις επί των πινάκων θα κριθούν από το ΑΣΕΠ και όχι από τις υπηρεσίες του υπουργείου.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ψηφίστηκε σήμερα στην
Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία ( την οποία το υπουργείο Παιδείας
χαρακτηρίζει προσωρινή για το σχολικό έτος 2016-2017 ) , η οποια ορίζει
ότι:
« Οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι καταρτίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, θα υποβληθούν για έλεγχο νομιμότητας στο ΑΣΕΠ όπως και ο έλεγχος των ενστάσεων επί των πινάκων αυτών».
ΠΑΤΗΣΤΕ ΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας «Το επόμενο σχολικό έτος θα ολοκληρωθεί η πλήρης υπαγωγή του συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην αρμοδιότητα και τον έλεγχο του ΑΣΕΠ».
Στην ίδια ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας τονίζει τα εξής:
Α. Το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., αγνοώντας τη συνταγματική επιταγή που επέβαλε τον έλεγχο από το ΑΣΕΠ, οδήγησε σε παθογένειες και στρεβλώσεις, όπως, αποδεικνύεται από τις συνεχείς δικαστικές προσφυγές κατηγοριών αναπληρωτών εναντίον άλλων συναδέλφων τους.
Β. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διά του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, προχώρησε σήμερα στη Βουλή στη ψήφιση μιας προσωρινής διάταξης για το σχολικό έτος 2016-2017, η οποία είναι σύμφωνη με τις επιταγές του Συντάγματος και τη σχετική νομολογία του ΣτΕ. Η ρύθμιση αυτή, μεταξύ άλλων, επισημαίνει την υποχρέωση υπαγωγής των προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, παρουσιάζοντας την τροπολογία είπε τα εξής:
Α. Η τροπολογία που έχουμε φέρει, αφορά ζητήματα εκπαιδευτικού προσωπικού. Ειδικότερα, είναι μία προσωρινή διάταξη για το σχολικό έτος 2016 – 2017, αναφορικά με τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και αναπληρωτών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Θέλουμε η διαδικασία αυτή να είναι σύμφωνη με τις επιταγές του Συντάγματος και τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Β. Θα γνωρίζετε ότι τόσα χρόνια μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος, ακόμα η διοίκηση δεν έχει υλοποιήσει τη συνταγματική πρόβλεψη και δέσμευση ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα πρέπει να γίνονται με την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Γίνονται με την εποπτεία των υπηρεσιών του Υπουργείου.
Γ. Αυτό έχει αρκετές ουσιαστικές και όχι τυπικές, θα έλεγα, συνέπειες. Κάνουμε σήμερα ένα βήμα και λέμε ότι στις προσλήψεις των αναπληρωτών φέτος, που θα γίνουν με το καθεστώς που έχουμε αναγγείλει το περσινό, με τη γνωστή υπουργική απόφαση, τελικώς οι ενστάσεις επί των πινάκων θα κριθούν από το ΑΣΕΠ και όχι από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
Δ. Επαναλαμβάνω, είναι στοιχειώδης συμμόρφωση προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και προς τη συνταγματική πρόβλεψη.
Μαθητές
Ε. Το δεύτερο, θα έλεγε κανείς ότι είναι μια εντελώς νομοτεχνικής σημασίας βελτίωση. Αφορά τους μαθητές, αλλά και τους αποφοίτους των σχολικών μονάδων που οι περιοχές τους επλήγησαν από τον σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015. Έχουμε ψηφίσει ειδική ρύθμιση. Δεν υπήρχε η λέξη «απόφοιτοι» και για λόγους ισότητας, όπως αντιλαμβάνεστε όλοι, λέμε «μαθητές, μαθήτριες και απόφοιτοι». Αυτή είναι η συγκεκριμένη τροπολογία.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Σε ό,τι αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, θα την ψηφίσουμε. Όμως, πρέπει ο κύριος Υπουργός, ιδιαίτερα μετά το κάζο που πάθαμε πέρυσι με τους διορισμούς των αναπληρωτών, να δουν αν για την εξέταση των ενστάσεων, όπου το Υπουργείο βάσει μιας μηχανικής δουλεύει και αποδέχεται ή απορρίπτει, μπορεί το ΑΣΕΠ να ασκήσει το συγκεκριμένο καθήκον του μέσα στο χρονικό διάστημα που είναι χρήσιμο για το Υπουργείο. Διότι, ενώ από την πλευρά των εγγυήσεων και η διοίκηση παίζει τον ρόλο της με τρόπο αξιοπρεπή και αδιάβλητο –γιατί σας ξαναλέω ότι είναι μια μηχανική η εξέταση των ενστάσεων- η προσθήκη του ΑΣΕΠ δεν είναι αρνητική, αλλά πρέπει ο Υπουργός να έχει συνεκτιμήσει τους χρόνους που χρειάζεται το ΑΣΕΠ. Υπ’ αυτήν την έννοια, ψηφίζουμε αυτήν την τροπολογία.
Ν. ΚΟΥΖΗΛΟΣ: Καταψηφίζουμε την τροπολογία με γενικό αριθμό 460 και ειδικό 8 και την τροπολογία με γενικό αριθμό 461 και ειδικό 9, του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας αντίστοιχα. Ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας θέλουμε να τονίσουμε ότι είναι εκτός ΑΣΕΠ και υπήρχε πολύς χρόνος να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να πάνε όλες οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Κ. ΚΑΤΣΙΚΗΣ:Με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, το νομικό πλαίσιο που διέπει τη διαφάνεια και τη νομιμότητα τέτοιου είδους προσλήψεων γίνεται ακόμη ισχυρότερο, αφού το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, το ΑΣΕΠ, θα ελέγχει πλέον αυτούς τους πίνακες και επί των ενστάσεων θα αποφαίνεται. Το άλλο θέμα που περιλαμβάνει αυτή η τροπολογία είναι για το μεγαλύτερο αριθμό εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της περιοχής μαθητών που φοίτησαν σε Λύκεια της Αιτωλοακαρνανίας. Είναι μία θετική εξέλιξη από το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να υπάρξει μία ανταπόδοση στις περιοχές που επλήγησαν και να μην στερηθούν οι μαθητές αυτοί, μέσα από τις αντίξοες συνθήκες που βίωσαν, το δικαίωμα της παιδείας.
Η. ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες τροπολογίες θα καταψηφίσουμε, βεβαίως, την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας. Ζητάμε προσλήψεις εκπαιδευτικών με αξιοκρατικά κριτήρια και προπαντός μέσω ΑΣΕΠ. Δεν μπορούμε να ακούμε, επιτέλους, έναν ανεκδιήγητο Υπουργό Παιδείας να βγαίνει δημόσια και να λέει ότι είναι παρά φύση η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών. Γι’ αυτό έχουμε φτάσει σε αυτήν την κατάντια τη σημερινή της νεοελληνικής εκπαίδευσης που τα νέα παιδιά της Ελλάδος δεν ξέρουν να ομιλούν την ελληνική γλώσσα.
Κ. ΚΑΡΡΑΣ: Μου μένει μια επιφύλαξη και σε αυτό -παρότι δεν θα πρέπει να είμαστε πολύ αυστηροί για εκπαιδευτικά θέματα, εφόσον έστω και ελάχιστα συμβάλλουν στη βελτίωση και του κλίματος και των σπουδών των παιδιών- για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα σε περίπτωση καθυστέρησης από το ΑΣΕΠ, το οποίο θα προβαίνει σε έλεγχο νομιμότητας των πινάκων. Αν καθυστερεί το ΑΣΕΠ, εκεί θα μπορεί ο Υπουργός να βγάλει απόφαση και να τοποθετήσει, να καλύψει τις θέσεις ή θα πρέπει να μείνουν ακάλυπτες και θα καθυστερεί η εκπαίδευση των παιδιών, μέχρι το ΑΣΕΠ να αποφασίσει; Διότι, πολλές φορές αναφερόμεθα νομοθετικά ότι αναθέτουμε στο ΑΣΕΠ δικαιοδοσίες -γιατί είναι δικαιοδοτικός τελικά κατά κάποιον τρόπο ο ρόλος του- αλλά δεν ξέρω αν έχουμε εξασφαλίσει ακόμη την πλήρη υποστήριξη των λειτουργιών του ΑΣΕΠ με το κατάλληλο προσωπικό και με το διοικητικό προσωπικό. Τους χώρους ξέρω ότι τους έχει, διότι το έχω επισκεφθεί και ξέρω ότι έχει. Όμως έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει έλλειψη και ως προς το κύριο προσωπικό και ως προς το διοικητικό και το επιστημονικό προσωπικό. Εάν λοιπόν, ανατίθενται -και κάνω πρόταση-, αρμοδιότητες στο ΑΣΕΠ, νομίζω ότι προηγουμένως θα πρέπει να προηγείται μια συνεννόηση περί των δυνατοτήτων, κυρία Πρόεδρε, ούτως ώστε να μην καθίσταται κενό γράμμα η νομοθεσία η οποία εισάγει επιπλέον αρμοδιότητες.
« Οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι καταρτίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, θα υποβληθούν για έλεγχο νομιμότητας στο ΑΣΕΠ όπως και ο έλεγχος των ενστάσεων επί των πινάκων αυτών».
ΠΑΤΗΣΤΕ ΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας «Το επόμενο σχολικό έτος θα ολοκληρωθεί η πλήρης υπαγωγή του συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην αρμοδιότητα και τον έλεγχο του ΑΣΕΠ».
Στην ίδια ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας τονίζει τα εξής:
Α. Το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., αγνοώντας τη συνταγματική επιταγή που επέβαλε τον έλεγχο από το ΑΣΕΠ, οδήγησε σε παθογένειες και στρεβλώσεις, όπως, αποδεικνύεται από τις συνεχείς δικαστικές προσφυγές κατηγοριών αναπληρωτών εναντίον άλλων συναδέλφων τους.
Β. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διά του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, προχώρησε σήμερα στη Βουλή στη ψήφιση μιας προσωρινής διάταξης για το σχολικό έτος 2016-2017, η οποία είναι σύμφωνη με τις επιταγές του Συντάγματος και τη σχετική νομολογία του ΣτΕ. Η ρύθμιση αυτή, μεταξύ άλλων, επισημαίνει την υποχρέωση υπαγωγής των προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, παρουσιάζοντας την τροπολογία είπε τα εξής:
Α. Η τροπολογία που έχουμε φέρει, αφορά ζητήματα εκπαιδευτικού προσωπικού. Ειδικότερα, είναι μία προσωρινή διάταξη για το σχολικό έτος 2016 – 2017, αναφορικά με τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και αναπληρωτών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Θέλουμε η διαδικασία αυτή να είναι σύμφωνη με τις επιταγές του Συντάγματος και τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Β. Θα γνωρίζετε ότι τόσα χρόνια μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος, ακόμα η διοίκηση δεν έχει υλοποιήσει τη συνταγματική πρόβλεψη και δέσμευση ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα πρέπει να γίνονται με την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Γίνονται με την εποπτεία των υπηρεσιών του Υπουργείου.
Γ. Αυτό έχει αρκετές ουσιαστικές και όχι τυπικές, θα έλεγα, συνέπειες. Κάνουμε σήμερα ένα βήμα και λέμε ότι στις προσλήψεις των αναπληρωτών φέτος, που θα γίνουν με το καθεστώς που έχουμε αναγγείλει το περσινό, με τη γνωστή υπουργική απόφαση, τελικώς οι ενστάσεις επί των πινάκων θα κριθούν από το ΑΣΕΠ και όχι από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
Δ. Επαναλαμβάνω, είναι στοιχειώδης συμμόρφωση προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και προς τη συνταγματική πρόβλεψη.
Μαθητές
Ε. Το δεύτερο, θα έλεγε κανείς ότι είναι μια εντελώς νομοτεχνικής σημασίας βελτίωση. Αφορά τους μαθητές, αλλά και τους αποφοίτους των σχολικών μονάδων που οι περιοχές τους επλήγησαν από τον σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015. Έχουμε ψηφίσει ειδική ρύθμιση. Δεν υπήρχε η λέξη «απόφοιτοι» και για λόγους ισότητας, όπως αντιλαμβάνεστε όλοι, λέμε «μαθητές, μαθήτριες και απόφοιτοι». Αυτή είναι η συγκεκριμένη τροπολογία.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Σε ό,τι αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, θα την ψηφίσουμε. Όμως, πρέπει ο κύριος Υπουργός, ιδιαίτερα μετά το κάζο που πάθαμε πέρυσι με τους διορισμούς των αναπληρωτών, να δουν αν για την εξέταση των ενστάσεων, όπου το Υπουργείο βάσει μιας μηχανικής δουλεύει και αποδέχεται ή απορρίπτει, μπορεί το ΑΣΕΠ να ασκήσει το συγκεκριμένο καθήκον του μέσα στο χρονικό διάστημα που είναι χρήσιμο για το Υπουργείο. Διότι, ενώ από την πλευρά των εγγυήσεων και η διοίκηση παίζει τον ρόλο της με τρόπο αξιοπρεπή και αδιάβλητο –γιατί σας ξαναλέω ότι είναι μια μηχανική η εξέταση των ενστάσεων- η προσθήκη του ΑΣΕΠ δεν είναι αρνητική, αλλά πρέπει ο Υπουργός να έχει συνεκτιμήσει τους χρόνους που χρειάζεται το ΑΣΕΠ. Υπ’ αυτήν την έννοια, ψηφίζουμε αυτήν την τροπολογία.
Ν. ΚΟΥΖΗΛΟΣ: Καταψηφίζουμε την τροπολογία με γενικό αριθμό 460 και ειδικό 8 και την τροπολογία με γενικό αριθμό 461 και ειδικό 9, του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας αντίστοιχα. Ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας θέλουμε να τονίσουμε ότι είναι εκτός ΑΣΕΠ και υπήρχε πολύς χρόνος να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να πάνε όλες οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Κ. ΚΑΤΣΙΚΗΣ:Με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, το νομικό πλαίσιο που διέπει τη διαφάνεια και τη νομιμότητα τέτοιου είδους προσλήψεων γίνεται ακόμη ισχυρότερο, αφού το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, το ΑΣΕΠ, θα ελέγχει πλέον αυτούς τους πίνακες και επί των ενστάσεων θα αποφαίνεται. Το άλλο θέμα που περιλαμβάνει αυτή η τροπολογία είναι για το μεγαλύτερο αριθμό εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της περιοχής μαθητών που φοίτησαν σε Λύκεια της Αιτωλοακαρνανίας. Είναι μία θετική εξέλιξη από το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να υπάρξει μία ανταπόδοση στις περιοχές που επλήγησαν και να μην στερηθούν οι μαθητές αυτοί, μέσα από τις αντίξοες συνθήκες που βίωσαν, το δικαίωμα της παιδείας.
Η. ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες τροπολογίες θα καταψηφίσουμε, βεβαίως, την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας. Ζητάμε προσλήψεις εκπαιδευτικών με αξιοκρατικά κριτήρια και προπαντός μέσω ΑΣΕΠ. Δεν μπορούμε να ακούμε, επιτέλους, έναν ανεκδιήγητο Υπουργό Παιδείας να βγαίνει δημόσια και να λέει ότι είναι παρά φύση η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών. Γι’ αυτό έχουμε φτάσει σε αυτήν την κατάντια τη σημερινή της νεοελληνικής εκπαίδευσης που τα νέα παιδιά της Ελλάδος δεν ξέρουν να ομιλούν την ελληνική γλώσσα.
Κ. ΚΑΡΡΑΣ: Μου μένει μια επιφύλαξη και σε αυτό -παρότι δεν θα πρέπει να είμαστε πολύ αυστηροί για εκπαιδευτικά θέματα, εφόσον έστω και ελάχιστα συμβάλλουν στη βελτίωση και του κλίματος και των σπουδών των παιδιών- για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα σε περίπτωση καθυστέρησης από το ΑΣΕΠ, το οποίο θα προβαίνει σε έλεγχο νομιμότητας των πινάκων. Αν καθυστερεί το ΑΣΕΠ, εκεί θα μπορεί ο Υπουργός να βγάλει απόφαση και να τοποθετήσει, να καλύψει τις θέσεις ή θα πρέπει να μείνουν ακάλυπτες και θα καθυστερεί η εκπαίδευση των παιδιών, μέχρι το ΑΣΕΠ να αποφασίσει; Διότι, πολλές φορές αναφερόμεθα νομοθετικά ότι αναθέτουμε στο ΑΣΕΠ δικαιοδοσίες -γιατί είναι δικαιοδοτικός τελικά κατά κάποιον τρόπο ο ρόλος του- αλλά δεν ξέρω αν έχουμε εξασφαλίσει ακόμη την πλήρη υποστήριξη των λειτουργιών του ΑΣΕΠ με το κατάλληλο προσωπικό και με το διοικητικό προσωπικό. Τους χώρους ξέρω ότι τους έχει, διότι το έχω επισκεφθεί και ξέρω ότι έχει. Όμως έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει έλλειψη και ως προς το κύριο προσωπικό και ως προς το διοικητικό και το επιστημονικό προσωπικό. Εάν λοιπόν, ανατίθενται -και κάνω πρόταση-, αρμοδιότητες στο ΑΣΕΠ, νομίζω ότι προηγουμένως θα πρέπει να προηγείται μια συνεννόηση περί των δυνατοτήτων, κυρία Πρόεδρε, ούτως ώστε να μην καθίσταται κενό γράμμα η νομοθεσία η οποία εισάγει επιπλέον αρμοδιότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου