«Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου….!!!»
Χαιρετίζουμε
τους δυναμικούς και μαζικούς αγώνες που έδωσε μαζικά το εκπαιδευτικό κίνημα,
την τελευταία περίοδο, για την απόσυρση του σχεδίου αλλαγής πρόσληψης των
αναπληρωτών και σκόπευε, το υπουργείο παιδείας, να καταθέσει προς ψήφιση. Όπως
φαίνεται συνάδελφοι κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος!!!
Παράλληλα
όμως, τη Μεγάλη Τρίτη, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με υπουργική
απόφαση καθιέρωσε τον «Ενιαίο τύπο Ολοήμερου Δημοτικού
Σχολείου» από 4/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία της χώρας. Η Ανεξάρτητη
Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. με υπευθυνότητα, χωρίς μυθεύματα
και λαϊκισμούς, επισημαίνει τα παρακάτω:
Ø Αιφνιδιασμός από το Υπουργείο Παιδείας ή
απόφαση διαλόγου;
Ξεκάθαρος
αιφνιδιασμός. Είναι αδιανόητο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις
26-4-2014 από τη μια μεριά να κοινοποιεί ενδιάμεση έκθεση για τα έως τώρα
πεπραγμένα του «Εθνικού και Κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία» και από την
άλλη, μέσα σε μια νύχτα, να υλοποιεί μονομερείς αποφάσεις που ανατρέπουν
συνολικά τη στοχοθεσία και το ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων. Πόσω
μάλλον όταν αυτό το νέου τύπου «Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» δεν βασίζεται
σε επιστημονικές έρευνες για τα παιδαγωγικά του αποτελέσματα.
Ø Σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων ή ένας τύπος
σχολείου για όλα τα παιδιά;
Η εκπαιδευτική
κοινότητα γνωρίζει πως είχαν δημιουργηθεί τεράστιες παιδαγωγικές, μορφωτικές
και κοινωνικές ανισότητες από την εκπαιδευτική πολιτική των εκάστοτε
κυβερνήσεων που διαμόρφωσαν σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, με προεξάρχοντα την
υπουργό παιδείας Α. Διαμαντοπούλου. Συγκεκριμένα, η βασική διαφορά των
σχολείων κλασικού προγράμματος είναι πως διέθεταν περιορισμένο αριθμό γνωστικών
αντικειμένων σε σχέση με τα σχολεία ΕΑΕΠ. Παράλληλα, μόνο τα σχολεία ΕΑΕΠ
μπορούσαν να αξιοποιήσουν πιστώσεις από τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Αυτό δημιουργούσε το φαινόμενο, λόγω των ελάχιστων πιστώσεων που υπάρχουν πλέον
από τον κρατικό προϋπολογισμό, πολλές μεγάλες σχολικές μονάδες κλασικού
προγράμματος να μην προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς διάφορων ειδικοτήτων.
Είναι, λοιπόν,
αναγκαίο να δημιουργηθεί ένας «Ενιαίος τύπος Σχολείου» με ίσες ευκαιρίες
μάθησης και ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Ένα
Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο με προοδευτικό και σταθερό παιδαγωγικό και
διεπιστημονικό προσανατολισμό.
Ø Ένας «Ενιαίος Τύπος Σχολείου». Αλλά ποιο
σχολείο;
Η
Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση
Εκπαιδευτικών πιστεύει και παλεύει για ένα Σύγχρονο, Δημόσιο, Δημοκρατικό, Πολυεπιστημονικό, Διαπολιτισμικό και
Ολοήμερο Σχολείο. Το σύγχρονο Δημοτικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται
στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Οφείλει,
δηλαδή, να μεταλαμπαδεύει τις βασικές γνώσεις, αρχές και αξίες για τη
διαμόρφωση ενός κριτικά σκεπτόμενου και μορφωμένου ατόμου. Παράλληλα, οφείλει
να αναδεικνύει την τέχνη, τον πολιτισμό και την τεχνολογία της εποχής που
συμβάλλουν καθοριστικά στη συγκρότηση του μορφωτικού και αξιακού συστήματος των
ατόμων. Επίσης να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση των κοινωνικών και
μορφωτικών ανισοτήτων, που υπάρχουν και αναπαράγονται στη σημερινή του μορφή.
Ø Εργασιακά, στελέχωση και προσλήψεις
εκπαιδευτικών:
Αποτελεί
χρέος του συνδικαλιστικού και εκπαιδευτικού κινήματος η διεκδίκηση για την
κάλυψη όλων των απαραίτητων οργανικών και λειτουργικών θέσεων, που προκύπτουν
κάθε χρόνο, στα Δημόσια Σχολεία. Αποτελεί
χρέος μας ο σταθερός αγωνιστικός προσανατολισμός για τη διεκδίκηση Μόνιμων
Μαζικών Διορισμών στην Εκπαίδευση και η σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις
ειδικότητες στα σχολεία της χώρας.
Ø Η παλαιοκομματική
«ομπρέλα» της κα. Διαμαντοπούλου σε υποτιθέμενη «ασπίδα» των συναδέλφων.
Η
δημιουργία Σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων αποτέλεσε βασική πολιτική επιλογή της πρώην
υπουργού παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, η οποία βρήκε ένθερμους υποστηρικτές σε
συνδικαλιστικό επίπεδο από τη γνωστή παλαιοκομματική φρουρά. Είναι η ίδια
φρουρά που κώφευε, εκείνη την περίοδο, για την καταστρατήγηση της προϋπηρεσίας
των συναδέλφων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι αντιδραστικές πολιτικές της κα.
Διαμαντοπούλου και με το Ν. 3848/2010 διαφαίνονται σήμερα με τον κατακερματισμό
του Κλάδου.
Η
παλαιοκομματική «ομπρέλα» των αντιεκπαιδευτικών επιλογών του παρελθόντος μεταμορφώνεται
σήμερα σε υποτιθέμενη «ασπίδα» για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Σήμερα, απαιτείται απ’ όλες τις
συνδικαλιστικές δυνάμεις σοβαρότητα, συνέπεια και ενότητα για τη διαμόρφωση του
Δημόσιου Σχολείου που οραματιζόμαστε, που με αγώνες και διεκδικήσεις θα
επιβάλλουμε. Ένα Δημόσιο Σχολείο με τις ίδιες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου