Κύριε διευθυντά
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του, ο συντάκτης σας κ. Λακασάς καλώς παρουσίασε στατιστικές διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ για να τονίσει το πρόβλημα που δημιουργεί στην ομαλή λειτουργία των ιδρυμάτων η ελλιπής αναπλήρωση αυτών που συνταξιοδοτούνται.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του, ο συντάκτης σας κ. Λακασάς καλώς παρουσίασε στατιστικές διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ για να τονίσει το πρόβλημα που δημιουργεί στην ομαλή λειτουργία των ιδρυμάτων η ελλιπής αναπλήρωση αυτών που συνταξιοδοτούνται.
Oμως θα ήταν σκόπιμο να αναφερθεί παράλληλα και
στο κατά πόσο ορθολογικός είναι ο κρίσιμα απαραίτητος αριθμός
διδασκόντων για κάθε τμήμα, όταν όπως λέγεται η ιατρική σχολή του ΕΚΠΑ
έχει το παγκόσμιο ρεκόρ αριθμού καθηγητών, και όταν κατά τη διαδικασία
αξιολόγησης των ΑΕΙ από την ΑΔΙΠ, σχεδόν όλοι οι ξένοι κριτές
αναφέρθηκαν στον υπέρμετρα μεγάλο αριθμό μαθημάτων των προγραμμάτων
σπουδών. Aλλωστε, κυκλοφορούσε η φήμη ότι για κάθε διδακτορική διατριβή
των διδασκόντων έμπαινε και αντίστοιχο μάθημα στο πρόγραμμα. Να
υπενθυμίσω τη συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό «Κ» της «Καθημερινής»
νυν καθηγητής πληροφορικής στο ΜΙΤ, όπου δήλωσε ότι ων μεταπτυχιακός
φοιτητής στο πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ διαπίστωσε ότι το προπτυχιακό
πρόγραμμα που αυτός τελείωσε στο ΕΜΠ είχε τρεις φορές (!) περισσότερα
μαθήματα από όσα προπτυχιακά μαθήματα δήλωναν οι συμφοιτητές του
προερχόμενοι από αντίστοιχα προγράμματα άλλων πανεπιστημίων. Σχολίασε
μάλιστα ότι ο κατακερματισμός αυτός της ύλης περιόριζε την εις βάθος
μάθηση. Μήπως με την ευκαιρία της οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα,
θα ήταν σκόπιμο να αναθεωρηθεί προς το ορθολογικότερον η διαδικασία
σύνταξης προγραμμάτων σπουδών στα ΑΕΙ;
Σταματης Παλαιοκρασας – Φάρος, ΑυλίδαςΕπιστολή στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 19-2-2015 via
sep4u.gr
Πηγή: Alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου