Δείτε τι ισχύει για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών μετά τον 9/2013
Το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που απέστειλε προς όλες τις
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενημερώνει ότι, μετά την 17η Σεπτεμβρίου 2013,
ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 τ. Α΄) ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών, ισχύουν τα εξής: ΕΠΙ ΤΟΥ
ΑΡΘΡΟΥ 36 «Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περί
Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και λοιπές διατάξεις» A) παρ. 20, σύμφωνα
με την οποία έγινε αντικατάσταση της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν.3687/2008
(Α΄159), όπως είχε τροποποιηθεί με την περίπτωση β΄ της παρ.6 του
άρθρου 329 του Ν.4072/2012 (Α΄86).
Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Β) παρ. 21. Ο εκπαιδευτικός μετά την λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των πέντε (5) ετών.
Από το συνολικό χρονικό διάστημα δύο (2) τουλάχιστον έτη πρέπει να διανυθούν στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στην οποία ανήκε ο εκπαιδευτικός κατά την αρχική χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας. Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τους υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του νόμου εκπαιδευτικούς, στους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια και ρυθμίζει την υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση, μετά τη λήξη αυτής. Γ) παρ. 23.
Για τα στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης, στα οποία έχουν ανατεθεί καθήκοντα σχολικών συμβούλων με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163 τ. Α΄), έχουν εφαρμογή όλες οι κείμενες διατάξεις για τους σχολικούς συμβούλους του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α΄).
Επιπλέον, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010, για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντα αυτά, κατατάσσονται στον Α’ βαθμό, που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 τ.Α΄), εφόσον έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στους σχολικούς συμβούλους που δεν έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, απονέμεται ο Α’ βαθμός κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας υπερβαίνουν τα ελάχιστα προβλεπόμενα για κατάταξη στο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Α’, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 κατατάσσονται στα επόμενα μισθολογικά κλιμάκια, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011.
Σε ότι αφορά την κατάταξη ή την απονομή του βαθμού Α΄ των εν λόγω σχολικών συμβούλων, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να γνωστοποιήσουν στην Υπηρεσία μας ποιοι εξ’ αυτών δεν κατέχουν το βαθμό Α’, καθώς και τα έτη υπηρεσίας τους, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Σε ότι αφορά τη μισθολογική τους κατάταξη, αρμόδιοι είναι οι οικείοι Διευθυντές Εκπαίδευσης (άρθρο 19, παρ. 10 της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α., όπως αντικαταστάθηκε με την αριθμ. Φ.353.1/17/81587/Δ1/17-7-2012 όμοια (ΦΕΚ 2214 τ. Β’). ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 39 «Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» παρ.35. Στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για την άσκηση διδακτικού έργου, ο χρόνος της απόσπασης αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου για όλες τις συνέπειες, εφόσον η αναγνώριση πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος του ΑΕΙ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ…
1. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αίτησης για αναγνώριση πλασματικών χρόνων. Σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία 31-12-2013, που ακούγεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την κατάθεση αίτηση αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η ημερομηνία αυτή αφορά ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα συγκεκριμένη μερίδα ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα που θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31-12-2010.
Για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση. Δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία.
Συνιστάται μόνο και μόνο για οικονομικούς λόγους η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης να υποβληθεί μέχρι 31-12-2015 για να υπολογιστεί η εξαγορά με βάση το βασικό μισθό που είχε ο υπάλληλος στις 31-10-2011.
Αν η αίτηση υποβληθεί από 1-1-2016, θα υπολογιστεί με βάση το βασικό μισθό του νέου μισθολογίου που θα έχει ο υπάλληλος την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και θα στοιχίσει ακριβότερα, επειδή ο βασικός μισθός του νέου μισθολογίου είναι μεγαλύτερος από το βασικό μισθό του παλιού μισθολογίου.
2. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Σύμφωνα με το ν.4186/17-9-2013 άρθ. 36 παρ. 20 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Ουσιαστικά το 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου που υποβάλλονταν μέχρι τώρα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μεταφέρθηκε για το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου, όπου θα υποβάλλεται μία αίτηση παραίτησης και η αποχώρηση θα γίνεται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σε οποιαδήποτε άλλο χρόνο, πλην του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου, υποβάλλονται παραιτήσεις, αυτές θα γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Θυμίζουμε ότι στη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 15-10-2011 που συζητήθηκαν οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις 128 αιτήσεις παραίτησης μόνο 71 έγιναν αποδεκτές εξετάζοντας αυστηρά τους επικαλούμενους λόγους υγείας και οικογενειακούς λόγους.
3. Υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας Με το νόμο 4186/17-9-2013 άρθρο 36 παρ. 21 αλλάζει η υποχρέωση του εκπαιδευτικού να υπηρετήσει με τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας τον τριπλάσιο χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας που έλαβε και μέχρι 10 χρόνια το ανώτερο που προέβλεπε ο ν.2986/2002.
Με τη νέα διάταξη ο εκπαιδευτικός μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των 5 ετών.
Σε περίπτωση παραίτησης του εκπαιδευτικού που έλαβε εκπαιδευτική άδεια ζητείται από το Γενικό Λογιστήριο βεβαίωση της υπηρεσίας του, αν υπηρετήθηκε ο προβλεπόμενος χρόνος.
Σε περίπτωση αθέτησης των υποχρέωσης αυτής, ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας (μισθός και προσαύξηση) για το τμήμα του χρόνου που δεν υπηρετήθηκε, ο οποίος δεν υπολογίζεται στην περίπτωση αυτή ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας κι επομένως δεν είναι συντάξιμος. Γιάννης Μπαλάγκας Ειδικός συνεργάτης ΔΟΕ
Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Β) παρ. 21. Ο εκπαιδευτικός μετά την λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των πέντε (5) ετών.
Από το συνολικό χρονικό διάστημα δύο (2) τουλάχιστον έτη πρέπει να διανυθούν στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στην οποία ανήκε ο εκπαιδευτικός κατά την αρχική χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας. Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τους υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του νόμου εκπαιδευτικούς, στους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια και ρυθμίζει την υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση, μετά τη λήξη αυτής. Γ) παρ. 23.
Για τα στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης, στα οποία έχουν ανατεθεί καθήκοντα σχολικών συμβούλων με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163 τ. Α΄), έχουν εφαρμογή όλες οι κείμενες διατάξεις για τους σχολικούς συμβούλους του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α΄).
Επιπλέον, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010, για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντα αυτά, κατατάσσονται στον Α’ βαθμό, που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 τ.Α΄), εφόσον έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στους σχολικούς συμβούλους που δεν έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, απονέμεται ο Α’ βαθμός κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας υπερβαίνουν τα ελάχιστα προβλεπόμενα για κατάταξη στο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Α’, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 κατατάσσονται στα επόμενα μισθολογικά κλιμάκια, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011.
Σε ότι αφορά την κατάταξη ή την απονομή του βαθμού Α΄ των εν λόγω σχολικών συμβούλων, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να γνωστοποιήσουν στην Υπηρεσία μας ποιοι εξ’ αυτών δεν κατέχουν το βαθμό Α’, καθώς και τα έτη υπηρεσίας τους, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Σε ότι αφορά τη μισθολογική τους κατάταξη, αρμόδιοι είναι οι οικείοι Διευθυντές Εκπαίδευσης (άρθρο 19, παρ. 10 της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α., όπως αντικαταστάθηκε με την αριθμ. Φ.353.1/17/81587/Δ1/17-7-2012 όμοια (ΦΕΚ 2214 τ. Β’). ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 39 «Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» παρ.35. Στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για την άσκηση διδακτικού έργου, ο χρόνος της απόσπασης αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου για όλες τις συνέπειες, εφόσον η αναγνώριση πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος του ΑΕΙ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ…
1. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αίτησης για αναγνώριση πλασματικών χρόνων. Σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία 31-12-2013, που ακούγεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την κατάθεση αίτηση αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η ημερομηνία αυτή αφορά ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα συγκεκριμένη μερίδα ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα που θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31-12-2010.
Για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση. Δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία.
Συνιστάται μόνο και μόνο για οικονομικούς λόγους η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης να υποβληθεί μέχρι 31-12-2015 για να υπολογιστεί η εξαγορά με βάση το βασικό μισθό που είχε ο υπάλληλος στις 31-10-2011.
Αν η αίτηση υποβληθεί από 1-1-2016, θα υπολογιστεί με βάση το βασικό μισθό του νέου μισθολογίου που θα έχει ο υπάλληλος την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και θα στοιχίσει ακριβότερα, επειδή ο βασικός μισθός του νέου μισθολογίου είναι μεγαλύτερος από το βασικό μισθό του παλιού μισθολογίου.
2. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Σύμφωνα με το ν.4186/17-9-2013 άρθ. 36 παρ. 20 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Ουσιαστικά το 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου που υποβάλλονταν μέχρι τώρα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μεταφέρθηκε για το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου, όπου θα υποβάλλεται μία αίτηση παραίτησης και η αποχώρηση θα γίνεται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σε οποιαδήποτε άλλο χρόνο, πλην του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου, υποβάλλονται παραιτήσεις, αυτές θα γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Θυμίζουμε ότι στη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 15-10-2011 που συζητήθηκαν οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις 128 αιτήσεις παραίτησης μόνο 71 έγιναν αποδεκτές εξετάζοντας αυστηρά τους επικαλούμενους λόγους υγείας και οικογενειακούς λόγους.
3. Υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας Με το νόμο 4186/17-9-2013 άρθρο 36 παρ. 21 αλλάζει η υποχρέωση του εκπαιδευτικού να υπηρετήσει με τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας τον τριπλάσιο χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας που έλαβε και μέχρι 10 χρόνια το ανώτερο που προέβλεπε ο ν.2986/2002.
Με τη νέα διάταξη ο εκπαιδευτικός μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των 5 ετών.
Σε περίπτωση παραίτησης του εκπαιδευτικού που έλαβε εκπαιδευτική άδεια ζητείται από το Γενικό Λογιστήριο βεβαίωση της υπηρεσίας του, αν υπηρετήθηκε ο προβλεπόμενος χρόνος.
Σε περίπτωση αθέτησης των υποχρέωσης αυτής, ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας (μισθός και προσαύξηση) για το τμήμα του χρόνου που δεν υπηρετήθηκε, ο οποίος δεν υπολογίζεται στην περίπτωση αυτή ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας κι επομένως δεν είναι συντάξιμος. Γιάννης Μπαλάγκας Ειδικός συνεργάτης ΔΟΕ
pekp.gr
Τριάντα χιλιάδες
λιγότεροι καθηγητές στα σχολεία
ΕΚΠ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ
Στεφανάκου Πίκια
*Οι μισοί πήραν εξιτήριο φέτος το καλοκαίρι * Στο 47% θα φτάσει το 2016 η
μείωση δημοσίων δαπανών για την παιδεία * Από το 2011 έβαλαν λουκέτο
πάνω από 1.200 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης *
Φέτος προσελήφθησαν 91% λιγότεροι αναπληρωτές από πέρυσι * Με
πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα στις 31 Οκτωβρίου συνεχίζει
τις κινητοποιήσεις η ΟΛΜΕ
Τη μαύρη κωδικοποίηση των συνεπειών του Μνημονίου στην εκπαίδευση έκανε
χθες η ΟΛΜΕ, ενώ κατήγγειλε ότι, παρά την αύξηση του ωραρίου, τις
χιλιάδες μετατάξεις, τις συγχωνεύσεις και τις συμπτύξεις τμημάτων, κάθε
εβδομάδα χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, λόγω κενών. Συγκεκριμένα, οι
εκπρόσωποι των καθηγητών τόνισαν ότι σε 41 διευθύνσεις εκπαίδευσης της
χώρας καταγράφονται 927 κενά, χωρίς να υπολογιστούν οι τεράστιες
ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στα μουσικά λύκεια και στα σχολεία
ειδικής αγωγής.
«Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας γιατί η πολιτική της κυβέρνησης
και της τρόικας συνεχίζεται και δεν θα σταματήσουμε εάν αυτή δεν
σταματήσει», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης, παρουσιάζοντας
σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου το αγωνιστικό πρόγραμμα των καθηγητών για το
αμέσως επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της τελευταίας
γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ, οι καθηγητές στις31/10
διοργανώνουν πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας
και στις6/11 συμμετέχουν μαζικά στην πανεργατική απεργία. Αμέσως μετά,
πραγματοποιείται νέος γύρος γενικών συνελεύσεων για τη συνέχιση των
κινητοποιήσεων.
Συρρικνώθηκαν οι δαπάνες για την παιδεία και οι μισθοί των εκπαιδευτικών
Κωδικοποιώντας τις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση,
οι εκπρόσωποι των καθηγητών ανέδειξαν τα εξής:
- Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και
κατά 47% μέχρι το 2016. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51%
του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
- Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνιο του 2010. Οι 15.000 από αυτούς
πήραν… εξιτήριο μέσα στο καλοκαίρι του 2013. Το δυναμικό των καθηγητών
από 102.360, που ήταν το 2010, έφτασε τις 72.428, το 2013.
- Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσελήφθησαν εφέτος στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση από 3.757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5.527 το 2011-12 (94 %
μείωση).
- Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών
(βιβλιοθήκες, ενισχυτική, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, συμβουλευτικοί
σταθμοί, δομές Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.ά.). Από το
2011, έβαλαν λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ και 102 ΕΠΑΣ
έβαλαν λουκέτο.
- Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και
στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών,
αισθητικής-κομμωτικής), με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την
ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2.122
εκπαιδευτικοί και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
- Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που φτάνει μέχρι το 45% για τους
νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Ο εισαγωγικός μισθός κατέβηκε στα 640
ευρώ από 1.070 και ο καταληκτικός πήγε στα 1.400 ευρώ από 1.600 καθαρά.
Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
- Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
και σε διοικητικές θέσεις.
- Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες, με
αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην
περιοχή τους.
- Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις
μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
- Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη
μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, αλλά και τις επιδόσεις των
μαθητών, και θα οδηγεί στη χειραγώγηση, αλλά ακόμα και σε απολύσεις
εκπαιδευτικών.
- Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο,
αξιολόγηση κ.λπ.) που, μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις,
υποχρεωτικές μετακινήσεις, δημιουργούν κλίμα φόβου και ανασφάλειας
διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Τέλος, η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο σκληρό
Λύκειο που καθιερώνει η κυβέρνηση με τον νέο νόμο, που θα έχει ως
αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, αλλά και των
φροντιστηρίων, και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη,
στενή και φτηνή κατάρτιση.
Πανευρωπαϊκή έρευνα: Οι περικοπές επηρεάζουν την ποιότητα της
εκπαίδευσης
Αντίστοιχα προβλήματα με αυτά των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των
ελληνικών σχολείων καταγράφονται σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, όπως προκύπτει
από έρευνα της ευρωπαϊκής συνομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης
(ETUCE). Στην έρευνα που παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της
ΟΛΜΕ, απάντησαν 55 οργανώσεις-μέλη της ETUCE από 22 χώρες. Σύμφωνα με
την έρευνα, οι μεγάλες περικοπές στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης έχουν
τις εξής επιπτώσεις:
Ελλιπής αντικατάσταση εργαζόμενων που συνταξιοδοτούνται, κλεισίματα και
συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση κονδυλίων για επισκευές και άλλες
λειτουργικές δαπάνες, μη ανανέωση συμβάσεων, μικρότερη υποστήριξη στις
ειδικές ανάγκες των μαθητών, αύξηση της αναλογίας μαθητών στις αίθουσες,
αύξηση των ωρών εργασίας, υπερωριακή απασχόληση, απολύσεις, μικρότερης
διάρκειας επαγγελματική κατάρτιση, ελλιπής αντικατάσταση ασθενών
εργαζόμενων και μικρότερη υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών.
Οι περικοπές επηρεάζουν τόσο τις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού όσο
και την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μαθητές. Την ίδια ώρα,
καταγράφεται τεράστια αύξηση των κινητοποιήσεων διαφόρων μορφών, που
μπορεί να μην σταμάτησαν τις περικοπές, αλλά μετρίασαν κάποιες από τις
επιδράσεις τους.
Στο μεταξύ, η ΟΙΕΛΕ ζητάει από τον υπουργό Παιδείας να προβεί σε έλεγχο
των οικονομικών των ισότιμων σχολείων (π.χ. Αρσάκεια, Κολλέγιο Αθηνών –
Ψυχικού) για να διαπιστωθεί για ποιο λόγο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με
ακριβά δίδακτρα και εκατοντάδες μαθητές, περικόπτουν τις αποδοχές των
εκπαιδευτικών. Αφορμή για το αίτημα έδωσε η ανακοίνωση του προέδρου της
Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γ. Μπαμπινιώτη, για νέες περικοπές στις
αποδοχές των εργαζομένων, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το
40%.
ΠΗΓΗ: avgi.gr
Διαβάστε περισσότερα: Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι καθηγητές στα σχολείαΔείτε τι ισχύει για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών μετά τον 9/2013
Το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που απέστειλε προς όλες τις
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενημερώνει ότι, μετά την 17η Σεπτεμβρίου 2013,
ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 τ. Α΄) ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών, ισχύουν τα εξής: ΕΠΙ ΤΟΥ
ΑΡΘΡΟΥ 36 «Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περί
Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και λοιπές διατάξεις» A) παρ. 20, σύμφωνα
με την οποία έγινε αντικατάσταση της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν.3687/2008
(Α΄159), όπως είχε τροποποιηθεί με την περίπτωση β΄ της παρ.6 του
άρθρου 329 του Ν.4072/2012 (Α΄86).
Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Β) παρ. 21. Ο εκπαιδευτικός μετά την λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των πέντε (5) ετών.
Από το συνολικό χρονικό διάστημα δύο (2) τουλάχιστον έτη πρέπει να διανυθούν στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στην οποία ανήκε ο εκπαιδευτικός κατά την αρχική χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας. Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τους υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του νόμου εκπαιδευτικούς, στους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια και ρυθμίζει την υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση, μετά τη λήξη αυτής. Γ) παρ. 23.
Για τα στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης, στα οποία έχουν ανατεθεί καθήκοντα σχολικών συμβούλων με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163 τ. Α΄), έχουν εφαρμογή όλες οι κείμενες διατάξεις για τους σχολικούς συμβούλους του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α΄).
Επιπλέον, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010, για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντα αυτά, κατατάσσονται στον Α’ βαθμό, που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 τ.Α΄), εφόσον έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στους σχολικούς συμβούλους που δεν έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, απονέμεται ο Α’ βαθμός κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας υπερβαίνουν τα ελάχιστα προβλεπόμενα για κατάταξη στο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Α’, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 κατατάσσονται στα επόμενα μισθολογικά κλιμάκια, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011.
Σε ότι αφορά την κατάταξη ή την απονομή του βαθμού Α΄ των εν λόγω σχολικών συμβούλων, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να γνωστοποιήσουν στην Υπηρεσία μας ποιοι εξ’ αυτών δεν κατέχουν το βαθμό Α’, καθώς και τα έτη υπηρεσίας τους, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Σε ότι αφορά τη μισθολογική τους κατάταξη, αρμόδιοι είναι οι οικείοι Διευθυντές Εκπαίδευσης (άρθρο 19, παρ. 10 της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α., όπως αντικαταστάθηκε με την αριθμ. Φ.353.1/17/81587/Δ1/17-7-2012 όμοια (ΦΕΚ 2214 τ. Β’). ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 39 «Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» παρ.35. Στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για την άσκηση διδακτικού έργου, ο χρόνος της απόσπασης αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου για όλες τις συνέπειες, εφόσον η αναγνώριση πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος του ΑΕΙ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ…
1. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αίτησης για αναγνώριση πλασματικών χρόνων. Σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία 31-12-2013, που ακούγεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την κατάθεση αίτηση αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η ημερομηνία αυτή αφορά ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα συγκεκριμένη μερίδα ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα που θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31-12-2010.
Για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση. Δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία.
Συνιστάται μόνο και μόνο για οικονομικούς λόγους η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης να υποβληθεί μέχρι 31-12-2015 για να υπολογιστεί η εξαγορά με βάση το βασικό μισθό που είχε ο υπάλληλος στις 31-10-2011.
Αν η αίτηση υποβληθεί από 1-1-2016, θα υπολογιστεί με βάση το βασικό μισθό του νέου μισθολογίου που θα έχει ο υπάλληλος την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και θα στοιχίσει ακριβότερα, επειδή ο βασικός μισθός του νέου μισθολογίου είναι μεγαλύτερος από το βασικό μισθό του παλιού μισθολογίου.
2. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Σύμφωνα με το ν.4186/17-9-2013 άρθ. 36 παρ. 20 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Ουσιαστικά το 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου που υποβάλλονταν μέχρι τώρα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μεταφέρθηκε για το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου, όπου θα υποβάλλεται μία αίτηση παραίτησης και η αποχώρηση θα γίνεται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σε οποιαδήποτε άλλο χρόνο, πλην του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου, υποβάλλονται παραιτήσεις, αυτές θα γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Θυμίζουμε ότι στη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 15-10-2011 που συζητήθηκαν οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις 128 αιτήσεις παραίτησης μόνο 71 έγιναν αποδεκτές εξετάζοντας αυστηρά τους επικαλούμενους λόγους υγείας και οικογενειακούς λόγους.
3. Υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας Με το νόμο 4186/17-9-2013 άρθρο 36 παρ. 21 αλλάζει η υποχρέωση του εκπαιδευτικού να υπηρετήσει με τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας τον τριπλάσιο χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας που έλαβε και μέχρι 10 χρόνια το ανώτερο που προέβλεπε ο ν.2986/2002.
Με τη νέα διάταξη ο εκπαιδευτικός μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των 5 ετών.
Σε περίπτωση παραίτησης του εκπαιδευτικού που έλαβε εκπαιδευτική άδεια ζητείται από το Γενικό Λογιστήριο βεβαίωση της υπηρεσίας του, αν υπηρετήθηκε ο προβλεπόμενος χρόνος.
Σε περίπτωση αθέτησης των υποχρέωσης αυτής, ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας (μισθός και προσαύξηση) για το τμήμα του χρόνου που δεν υπηρετήθηκε, ο οποίος δεν υπολογίζεται στην περίπτωση αυτή ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας κι επομένως δεν είναι συντάξιμος. Γιάννης Μπαλάγκας Ειδικός συνεργάτης ΔΟΕ
Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Β) παρ. 21. Ο εκπαιδευτικός μετά την λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των πέντε (5) ετών.
Από το συνολικό χρονικό διάστημα δύο (2) τουλάχιστον έτη πρέπει να διανυθούν στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στην οποία ανήκε ο εκπαιδευτικός κατά την αρχική χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας. Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει τους υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του νόμου εκπαιδευτικούς, στους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια και ρυθμίζει την υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση, μετά τη λήξη αυτής. Γ) παρ. 23.
Για τα στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης, στα οποία έχουν ανατεθεί καθήκοντα σχολικών συμβούλων με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163 τ. Α΄), έχουν εφαρμογή όλες οι κείμενες διατάξεις για τους σχολικούς συμβούλους του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α΄).
Επιπλέον, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010, για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντα αυτά, κατατάσσονται στον Α’ βαθμό, που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 τ.Α΄), εφόσον έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στους σχολικούς συμβούλους που δεν έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας, απονέμεται ο Α’ βαθμός κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας υπερβαίνουν τα ελάχιστα προβλεπόμενα για κατάταξη στο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Α’, οι σχολικοί σύμβουλοι της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 κατατάσσονται στα επόμενα μισθολογικά κλιμάκια, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011.
Σε ότι αφορά την κατάταξη ή την απονομή του βαθμού Α΄ των εν λόγω σχολικών συμβούλων, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να γνωστοποιήσουν στην Υπηρεσία μας ποιοι εξ’ αυτών δεν κατέχουν το βαθμό Α’, καθώς και τα έτη υπηρεσίας τους, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Σε ότι αφορά τη μισθολογική τους κατάταξη, αρμόδιοι είναι οι οικείοι Διευθυντές Εκπαίδευσης (άρθρο 19, παρ. 10 της αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α., όπως αντικαταστάθηκε με την αριθμ. Φ.353.1/17/81587/Δ1/17-7-2012 όμοια (ΦΕΚ 2214 τ. Β’). ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 39 «Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» παρ.35. Στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για την άσκηση διδακτικού έργου, ο χρόνος της απόσπασης αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου για όλες τις συνέπειες, εφόσον η αναγνώριση πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος του ΑΕΙ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ…
1. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αίτησης για αναγνώριση πλασματικών χρόνων. Σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία 31-12-2013, που ακούγεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την κατάθεση αίτηση αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η ημερομηνία αυτή αφορά ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα συγκεκριμένη μερίδα ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα που θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31-12-2010.
Για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση. Δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία.
Συνιστάται μόνο και μόνο για οικονομικούς λόγους η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης να υποβληθεί μέχρι 31-12-2015 για να υπολογιστεί η εξαγορά με βάση το βασικό μισθό που είχε ο υπάλληλος στις 31-10-2011.
Αν η αίτηση υποβληθεί από 1-1-2016, θα υπολογιστεί με βάση το βασικό μισθό του νέου μισθολογίου που θα έχει ο υπάλληλος την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και θα στοιχίσει ακριβότερα, επειδή ο βασικός μισθός του νέου μισθολογίου είναι μεγαλύτερος από το βασικό μισθό του παλιού μισθολογίου.
2. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Σύμφωνα με το ν.4186/17-9-2013 άρθ. 36 παρ. 20 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Ουσιαστικά το 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου που υποβάλλονταν μέχρι τώρα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μεταφέρθηκε για το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου, όπου θα υποβάλλεται μία αίτηση παραίτησης και η αποχώρηση θα γίνεται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σε οποιαδήποτε άλλο χρόνο, πλην του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου, υποβάλλονται παραιτήσεις, αυτές θα γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Θυμίζουμε ότι στη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ στις 15-10-2011 που συζητήθηκαν οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις 128 αιτήσεις παραίτησης μόνο 71 έγιναν αποδεκτές εξετάζοντας αυστηρά τους επικαλούμενους λόγους υγείας και οικογενειακούς λόγους.
3. Υποχρέωση προσφοράς υπηρεσίας στην εκπαίδευση μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας Με το νόμο 4186/17-9-2013 άρθρο 36 παρ. 21 αλλάζει η υποχρέωση του εκπαιδευτικού να υπηρετήσει με τη λήξη της εκπαιδευτικής άδειας τον τριπλάσιο χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας που έλαβε και μέχρι 10 χρόνια το ανώτερο που προέβλεπε ο ν.2986/2002.
Με τη νέα διάταξη ο εκπαιδευτικός μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής αδείας του υποχρεούται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση της βαθμίδας που ανήκει ή άλλης βαθμίδας για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της εκπαιδευτικής αδείας του και πάντως όχι μεγαλύτερο των 5 ετών.
Σε περίπτωση παραίτησης του εκπαιδευτικού που έλαβε εκπαιδευτική άδεια ζητείται από το Γενικό Λογιστήριο βεβαίωση της υπηρεσίας του, αν υπηρετήθηκε ο προβλεπόμενος χρόνος.
Σε περίπτωση αθέτησης των υποχρέωσης αυτής, ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας (μισθός και προσαύξηση) για το τμήμα του χρόνου που δεν υπηρετήθηκε, ο οποίος δεν υπολογίζεται στην περίπτωση αυτή ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας κι επομένως δεν είναι συντάξιμος. Γιάννης Μπαλάγκας Ειδικός συνεργάτης ΔΟΕ
pekp.gr
Τριάντα χιλιάδες
λιγότεροι καθηγητές στα σχολεία
ΕΚΠ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ
Στεφανάκου Πίκια
*Οι μισοί πήραν εξιτήριο φέτος το καλοκαίρι * Στο 47% θα φτάσει το 2016 η
μείωση δημοσίων δαπανών για την παιδεία * Από το 2011 έβαλαν λουκέτο
πάνω από 1.200 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης *
Φέτος προσελήφθησαν 91% λιγότεροι αναπληρωτές από πέρυσι * Με
πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα στις 31 Οκτωβρίου συνεχίζει
τις κινητοποιήσεις η ΟΛΜΕ
Τη μαύρη κωδικοποίηση των συνεπειών του Μνημονίου στην εκπαίδευση έκανε
χθες η ΟΛΜΕ, ενώ κατήγγειλε ότι, παρά την αύξηση του ωραρίου, τις
χιλιάδες μετατάξεις, τις συγχωνεύσεις και τις συμπτύξεις τμημάτων, κάθε
εβδομάδα χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, λόγω κενών. Συγκεκριμένα, οι
εκπρόσωποι των καθηγητών τόνισαν ότι σε 41 διευθύνσεις εκπαίδευσης της
χώρας καταγράφονται 927 κενά, χωρίς να υπολογιστούν οι τεράστιες
ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στα μουσικά λύκεια και στα σχολεία
ειδικής αγωγής.
«Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας γιατί η πολιτική της κυβέρνησης
και της τρόικας συνεχίζεται και δεν θα σταματήσουμε εάν αυτή δεν
σταματήσει», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης, παρουσιάζοντας
σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου το αγωνιστικό πρόγραμμα των καθηγητών για το
αμέσως επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της τελευταίας
γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ, οι καθηγητές στις31/10
διοργανώνουν πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας
και στις6/11 συμμετέχουν μαζικά στην πανεργατική απεργία. Αμέσως μετά,
πραγματοποιείται νέος γύρος γενικών συνελεύσεων για τη συνέχιση των
κινητοποιήσεων.
Συρρικνώθηκαν οι δαπάνες για την παιδεία και οι μισθοί των εκπαιδευτικών
Κωδικοποιώντας τις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση,
οι εκπρόσωποι των καθηγητών ανέδειξαν τα εξής:
- Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και
κατά 47% μέχρι το 2016. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51%
του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
- Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνιο του 2010. Οι 15.000 από αυτούς
πήραν… εξιτήριο μέσα στο καλοκαίρι του 2013. Το δυναμικό των καθηγητών
από 102.360, που ήταν το 2010, έφτασε τις 72.428, το 2013.
- Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσελήφθησαν εφέτος στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση από 3.757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5.527 το 2011-12 (94 %
μείωση).
- Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών
(βιβλιοθήκες, ενισχυτική, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, συμβουλευτικοί
σταθμοί, δομές Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.ά.). Από το
2011, έβαλαν λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ και 102 ΕΠΑΣ
έβαλαν λουκέτο.
- Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και
στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών,
αισθητικής-κομμωτικής), με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την
ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2.122
εκπαιδευτικοί και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
- Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που φτάνει μέχρι το 45% για τους
νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Ο εισαγωγικός μισθός κατέβηκε στα 640
ευρώ από 1.070 και ο καταληκτικός πήγε στα 1.400 ευρώ από 1.600 καθαρά.
Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
- Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
και σε διοικητικές θέσεις.
- Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες, με
αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην
περιοχή τους.
- Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις
μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
- Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη
μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, αλλά και τις επιδόσεις των
μαθητών, και θα οδηγεί στη χειραγώγηση, αλλά ακόμα και σε απολύσεις
εκπαιδευτικών.
- Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο,
αξιολόγηση κ.λπ.) που, μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις,
υποχρεωτικές μετακινήσεις, δημιουργούν κλίμα φόβου και ανασφάλειας
διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Τέλος, η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο σκληρό
Λύκειο που καθιερώνει η κυβέρνηση με τον νέο νόμο, που θα έχει ως
αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, αλλά και των
φροντιστηρίων, και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη,
στενή και φτηνή κατάρτιση.
Πανευρωπαϊκή έρευνα: Οι περικοπές επηρεάζουν την ποιότητα της
εκπαίδευσης
Αντίστοιχα προβλήματα με αυτά των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των
ελληνικών σχολείων καταγράφονται σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, όπως προκύπτει
από έρευνα της ευρωπαϊκής συνομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης
(ETUCE). Στην έρευνα που παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της
ΟΛΜΕ, απάντησαν 55 οργανώσεις-μέλη της ETUCE από 22 χώρες. Σύμφωνα με
την έρευνα, οι μεγάλες περικοπές στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης έχουν
τις εξής επιπτώσεις:
Ελλιπής αντικατάσταση εργαζόμενων που συνταξιοδοτούνται, κλεισίματα και
συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση κονδυλίων για επισκευές και άλλες
λειτουργικές δαπάνες, μη ανανέωση συμβάσεων, μικρότερη υποστήριξη στις
ειδικές ανάγκες των μαθητών, αύξηση της αναλογίας μαθητών στις αίθουσες,
αύξηση των ωρών εργασίας, υπερωριακή απασχόληση, απολύσεις, μικρότερης
διάρκειας επαγγελματική κατάρτιση, ελλιπής αντικατάσταση ασθενών
εργαζόμενων και μικρότερη υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών.
Οι περικοπές επηρεάζουν τόσο τις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού όσο
και την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μαθητές. Την ίδια ώρα,
καταγράφεται τεράστια αύξηση των κινητοποιήσεων διαφόρων μορφών, που
μπορεί να μην σταμάτησαν τις περικοπές, αλλά μετρίασαν κάποιες από τις
επιδράσεις τους.
Στο μεταξύ, η ΟΙΕΛΕ ζητάει από τον υπουργό Παιδείας να προβεί σε έλεγχο
των οικονομικών των ισότιμων σχολείων (π.χ. Αρσάκεια, Κολλέγιο Αθηνών –
Ψυχικού) για να διαπιστωθεί για ποιο λόγο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με
ακριβά δίδακτρα και εκατοντάδες μαθητές, περικόπτουν τις αποδοχές των
εκπαιδευτικών. Αφορμή για το αίτημα έδωσε η ανακοίνωση του προέδρου της
Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γ. Μπαμπινιώτη, για νέες περικοπές στις
αποδοχές των εργαζομένων, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το
40%.
ΠΗΓΗ: avgi.gr
Διαβάστε περισσότερα: Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι καθηγητές στα σχολεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου