ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με
δύο προτάσεις για την άρση του αδιεξόδου στα Πανεπιστήμια, προσήλθε το
προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου, που
παραχώρησε στους εκπαιδευτικο9ύς συντάκτες.
Φωτό: EUROKINISSI-ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Να ανασταλεί η εφαρμογή της ΚΥΑ για τη διαθεσιμότητα των 1349 διοικητικών υπαλλήλων και να ξεκινήσει το υπουργείο Παιδείας συζήτηση με τα Πανεπιστήμια για τα προβλήματα που υπάρχουν, ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Να συμφωνηθεί από κοινού μία διαδικασία αξιολόγησης των διοικητικών δομών των Πανεπιστημίων που να στηρίζεται σε επιστημονικές μεθόδους, να είναι τεκμηριωμένη και γι’ αυτό κοινά αποδεκτή. ΔΕΣΜΕΥΣΗ:Τα Πανεπιστήμια δεσμεύονται να αποδεχθούν όποιο αποτέλεσμα προκύψει από τη συμφωνημένη αυτή διαδικασία, τόνισε το προεδρείο της Συνόδου προς τους δημοσιογράφους και υπογράμμισε: «Είναι ο μόνος τρόπος να αρθεί το αδιέξοδο . Σε κάθε άλλη περίπτωση ο χειμώνας προοιωνίζεται βαρύς για την Παιδεία». Ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι τα Πανεπιστήμια υπολειτουργούν ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων και του λειτουργικού αδιεξόδου, το οποίο έχει προκαλέσει η διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικών υπαλλήλων. Οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων προσπαθούν να διαχειριστούν μια εξαιρετικά δυσχερή κατάσταση και να κρατήσουν τα Πανεπιστήμια ανοιχτά. Οι συμβολικές αναστολές λειτουργίας που αποφάσισαν πολλές Σύγκλητοι έχουν επικοινωνιακό χαρακτήρα και απευθύνονται στην κοινωνία και στην Πολιτεία κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς διαπιστώνουν το αδιέξοδο και στέλνουν μία κραυγή αγωνίας για όσα συμβαίνουν, αλλά και για όσα πρόκειται να συμβούν, εφόσον εφαρμοστεί τελικά το μέτρο της διαθεσιμότητας. Πέντε ερωτήσεις Επίσης, ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων υπέβαλε 5 ερωτήσεις προς το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες , όπως είπε, θα έπρεπε να είχαν απαντηθεί πριν την αναφορά του υπουργού στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Ερώτηση 1η: Ποια μέθοδος αξιολόγησης, ποια κριτήρια και ποια διαδικασία υποστήριξαν την απόφαση για την κατάργηση 1.349 θέσεων διοικητικών υπαλλήλων στα 8 ΑΕΙ; Γιατί δε δημοσιοποιείται η εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, βάσει της οποίας ελήφθη η απόφαση για τη διαθεσιμότητα; Ερώτηση 2η: Με ποιο σκεπτικό απορρίφθηκαν τα σχέδια αξιολόγησης που υπέβαλαν τα Πανεπιστήμια, όπως τους ζητήθηκε; Γιατί δε δημοσιοποιήθηκε το σκεπτικό της απόρριψης; Ερώτηση 3η: Βάσει ποιου Νόμου και ποιου Άρθρου του Συντάγματος το Υπουργείο προχώρησε μονόπλευρα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Πανεπιστημίων, στην κατάργηση διοικητικών θέσεων στα αυτοδιοικούμενα Ιδρύματα; Ερώτηση 4η: Γνωρίζει το Υπουργείο ότι τα Πανεπιστήμια βρίσκονται προ λειτουργικού αδιεξόδου μετά την κατάργηση 1.349 θέσεων διοικητικού προσωπικού; Τι σκοπεύει να κάνει για να βοηθήσει τα Πανεπιστήμια να λειτουργήσουν, σύμφωνα και με την συνταγματική επιταγή; Ερώτηση 5η: Γιατί η κυβέρνηση δεν προχώρησε στη μόνη αξιόπιστη μέθοδο αξιολόγησης των διοικητικών δομών των Πανεπιστημίων, τη γνωστή και ως Πρόκληση 56, που η ίδια είχε ξεκινήσει την προηγούμενη χρονιά; Τι φοβάται η κυβέρνηση και δεν προχωρά την έγκριση του προγράμματος διοικητικής αναδιάρθρωσης των Πανεπιστημίων; |
«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ
Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013
Προτάσεις και δεσμεύσεις από τους Πρυτάνεις για άρση του αδιεξόδου στα Πανεπιστήμια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου