«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

Ο υπ. Παιδείας για την κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία



ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η  κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί αντικείμενο προαιρετικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (Αγωγή Υγείας, Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη κ.α.) τα οποία υλοποιούνται στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στα οποία επιδιώκεται οι μαθητές/-τριες να αναπτύξουν δεξιότητες - στάσεις ζωής (life skills) και υγιείς συμπεριφορές.
Αυτό τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε γραπτή απάντηση , σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Μ. Χαρακόπουλου,  ενώ υπογραμμίζει τα εξής:
Α. Σχετικά ζητήματα που αφορούν στην κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια περιλαμβάνονται στα υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο. Τα ζητήματα κυκλοφοριακής αγωγής προσεγγίζονται μέσα από επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος, η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, η Οικιακή Οικονομία, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετείται η πολύπλευρη θεώρηση τους και η ανάδειξη εκείνων των διαστάσεων που συνδέονται με την προστασία του περιβάλλοντος, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών, τη βιωσιμότητα κ.ο.κ.


Β. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υλοποιούνται Προγράμματα Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς. Το 30% των ανωτέρω προγραμμάτων αφορά στον θεματικό άξονα Κυκλοφοριακή Αγωγή-Ατυχήματα.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά το σχολικό έτος 2015-2016 υλοποιήθηκαν συνολικά 1.544 προγράμματα Αγωγής Υγείας εκ των οποίων 160 ανήκαν στον θεματικό άξονα Κυκλοφοριακή Αγωγή - Πρόληψη Ατυχημάτων. Για το σχολικό έτος 2016-2017, δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία για τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στις σχολικές μονάδες.

Γ. Στο πλαίσιο της βιωματικής εκπαίδευσης οι μαθητές/τριες εφαρμόζουν στην πράξη, στα λειτουργούντα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν αποκτήσει σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και μαθαίνουν σωστή οδική συμπεριφορά. Μάλιστα, για την ασφάλεια των μαθητών/τριών των μαθητών/τριών Α/θμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί ο θεσμός του Εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου».
1.ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
2. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
Ο  Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση του υπουργού Παιδείας, τονίζει τα εξής:

«Το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναβαθμίσει τη διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να τη θέσει σε πρώτη προτεραιότητα. Ο φόρος αίματος που πληρώνουμε ετησίως στο βωμό του Μολώχ της ασφάλτου, και κυρίως σε νέους ανθρώπους, είναι πολύ βαρύς. Αυτό από μόνο του είναι τραγικό να συμβαίνει λόγω της ανθρώπινης αμέλειας ή της άγνοιας, πολλώ δε μάλλον σε μια χώρα που φθίνει δημογραφικά με ταχύτατους ρυθμούς. Ως εκ τούτου, είναι καιρός ο αρμόδιος υπουργός να ασχοληθεί με την ουσία των πραγματικών προβλημάτων και όχι με την προώθηση ιδεοληπτικών εμμονών της παράταξής του, όπως η κατάργηση της επιλογής των σημαιοφόρων με βάση την αριστεία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου