Δύσκολον τον εαυτόν γνώναι, εύκολον τω άλλω υποτίθεσθαι. Θαλής ο Μιλήσιος, 643-548 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος μτφρ: το να γνωρίζεις τον εαυτό σου είναι δύσκολο, αλλά εύκολο να συμβουλεύεις τους άλλους

Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα θα νομοθετηθούν πολύ αυστηρά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Τον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ , προανήγγειλε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης  του Βουλευτή Χρ. Μαντά, για τα εξ αποστάσεως Μεταπτυχαικά, υπογραμμίζοντας τα εξής:
1.   Με την παρούσα διοίκηση του ΔΟΑΤΑΠ έχουμε μια άριστη συνεργασία, για να δούμε κατ’ αρχήν πώς θα αναδιαρθρωθεί ο ΔΟΑΤΑΠ ο οποίος, όπως ξέρετε, για πολλά χρόνια έχει ένα νομοθετικό καθεστώς το οποίο πρέπει να εκσυγχρονιστεί σίγουρα.

2. Και είμαστε σε συνεργασία για να το κάνουμε και δεσμευόμαστε ότι θα φέρουμε στη Βουλή αυτές τις αλλαγές.
3. θα φέρουμε έναν νόμο που θα καθορίζει με μεγάλη αυστηρότητα τέτοιου είδους πράγματα ως προς τα μεταπτυχιακά.
Σχετικά με τις αναγνωρίσεις του ΔΟΑΤΑΠ σε Μεταπτυχιακά από Ιδιωτικά Πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ιταλίας και τις συμπράξεις με ΑΕΙ  της χώρας μας, Ο Κ. Γαβρόγλου, είπε τα εξής:
Α. Προσπαθώντας να κάνουμε την προεργασία μας μαζί με τις υπηρεσίες, έχουμε βρει πράγματα, που δεν είναι καλά πράγματα.  Προκύπτουν θέματα εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης.
Τι εννοώ λέγοντας εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης; Στην καλύτερη περίπτωση πράγματα που δεν μελετήθηκαν τόσο πολύ, στη χειρότερη περίπτωση, πράγματα που είναι παράνομα.

Β.   Τα πτυχία αυτά είναι πέντε χιλιάδες τριακόσια, τι έγινε μέχρι το 2015 και τι έγινε μετά το 2015. Έχει μεγάλη σημασία να πούμε ότι δεν ακολουθούνται οι διαδικασίες του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, αλλά ένα σύνολο άλλων διαδικασιών που ήταν αποτέλεσμα αλληλογραφίας με τα κυπριακά πανεπιστήμια και επανειλημμένων συνεδριάσεων του ΔΟΑΤΑΠ ώστε να μπορέσει να τεκμηριωθεί κάποιου είδους κανονικότητα ως προς τις αναγνωρίσεις.
Γ.  Διερευνούμε τη χρήση του ΔΟΑΤΑΠ σε πολλές διαφημίσεις. Όμως δεν μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα αστυνομικό πλέγμα και δεν είναι δυνατόν πράγματα που στην ακαδημαϊκή κοινότητα έχουν λυθεί εδώ και δεκαετίες -αμφότεροι είμαστε πανεπιστημιακοί και το ξέρετε κι εσείς- να τα βρίσκουμε πάλι μπροστά μας. Και αναφέρομαι στις διαφημίσεις.
Δ. Τα εξ αποστάσεως προγράμματα αν δεν νομοθετηθούν, μάλιστα πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα και ξέρω ακριβώς τι λέω. Διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς, δυστυχώς δεν υπάρχει και τίποτα που να τα απαγορεύει και έχουν παρθεί πρωτοβουλίες που εμένα προσωπικά με σοκάρουν, διότι αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν γίνει στο όνομα της εξωστρέφειας, που όμως παίζουν με τις αγωνίες των οικογενειών μας, διότι με αυτόν τον τρόπο υπόσχονται διάφορα πτυχία και διάφορες επαγγελματικές δυνατότητες.
Ε. Τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΔΟΑΤΑΠ με δικές του διαδικασίες έχει επικυρώσει αυτά τα πτυχία, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει αυτή η μεγάλη αδικία, στην οποία αναφερόσαστε εσείς, στους πίνακες για τους εκπαιδευτικούς –προσέξτε- της ειδικής αγωγής, δηλαδή στον πιο ευαίσθητο τομέα. Στα καλά καθούμενα, ενώ περίμενε κανείς να κανονικοποιήσει διάφορα άλλα θέματα, πρέπει να κανονικοποιήσει αυτόν στο οποίον κατά τεκμήριο είναι μπλεγμένοι άνθρωποι που δείχνουν αυτήν την ευαισθησία.
Ζ. Εδώ, λοιπόν, θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί και -το ξέρετε, το έχουμε συζητήσει- σε λίγες εβδομάδες θα φέρουμε έναν νόμο που θα καθορίζει με μεγάλη αυστηρότητα τέτοιου είδους πράγματα ως προς τα μεταπτυχιακά. Για τα υπόλοιπα, θα δοθεί στα πανεπιστήμια η αυτοτέλεια και αυτονομία που πρέπει να δοθεί γι’ αυτά τα προγράμματα σπουδών. Όμως όχι να συνεχιστεί αυτό το πράγμα που γίνεται εκτός ελέγχου.
Η. Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι στα εξ αποστάσεως.  Αλλά, όχι χωρίς κανόνες. Όμως, και οι κανόνες δεν πρέπει να καθορίζουν τα πάντα και να είσαι από πάνω τους για να δεις αν τους ικανοποιούν ή όχι.
Θ. Στις 22 Μαρτίου θα επισκεφθώ την Κύπρο στο πλαίσιο της συνεδρίασης των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου μάλιστα το θέμα είναι «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» και έχω ζητήσει μια κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας της Κύπρου, όπου το πρώτο θέμα που θα του θέσω, μέσα στα τέσσερα- πέντε που έχω να του θέσω, είναι το θέμα αυτών των ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου