«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Εκπαιδευτική Ενημέρωση 14/10, από τον Π. Ντούλα





1) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Ξεκινάει σήμερα το Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ στη Βραυρώνα Αττικής με θέμα "Οι επιπτώσεις των Μνημονίων στην Εκπαίδευση". Το τριήμερο Συνέδριο έχει σκοπό να αποτελέσει έναν χώρο όπου θα παρουσιαστούν μελέτες συναδέλφων για πολλές σημαντικές πλευρές της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και πώς αυτή επηρεάστηκε από όλα τα Μνημόνια. Μέσα σε μία από τις Ομάδες (το Μισθολογικό) μετέχω κι εγώ ως εισηγητής.
Η θεματολογία του:
- Αξιολόγηση - παιδαγωγική ελευθερία
- Μαθητεία στα ΕΠΑΛ
- Ασφαλιστικό
- Αδιοριστία-ελαστικές εργασιακές σχέσεις
- Μισθολογικό
- Υποχρηματοδότηση - δαπάνες - αντισταθμιστική εκπαίδευση
- ΟΟΣΑ
Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου (που είναι ανοιχτό για τον κάθε έναν κι όπου θα μετέχουν εκπρόσωποι από όλες τις ΕΛΜΕ της Ελλάδας αλλά και συνάδελφοι από όλη την Ευρώπη) είναι εδώ:
2) ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ
Η Προκήρυξη για τους Υποδιευθυντές εδώ:
http://tinyurl.com/jkmqvkh
Μια παρατήρηση: λείπουν κάποια ΕΠΑΛ. Αυτό που έχει γίνει είναι το εξής: ο Νόμος καθορίζει την ύπαρξη και τον αριθμό των Υποδιευθυντών στα σχολεία με βάση τον αριθμό Τμημάτων: 
δηλ: <9 τμήματα: κανένας Υποδιευθυντής
9-12 τμήματα: ένας Υποδιευθυντής
>12 τμήματα: δύο Υποδιευθυντές
>15 τμήματα (μόνο για Πολυκλαδικά που πλέον δεν υπάρχουν) : 3 Υποδιευθυντές 
Στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ το Τμήμα προφανώς είναι το Τμήμα Γενικής Παιδείας. Στα ΕΠΑΛ, όμως, που έχουν Τμήματα Ειδικότητας (τα οποία έχουν και μαθητές αποφοίτους συχνά που απλά παρακολουθούν μόνο ειδικότητα) τι γίνεται;;;
Πέρσι τον Οκτώβρη ήρθε μια διευκρινιστική Εγκύκλιος από τον Διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μουστάκα, ο οποίος, ερμηνεύοντας τον Νόμο, είπε ότι στην Α' Τμήματα θα θεωρούνται τμήματα τα τμήματα των Ομάδων Προσανατολισμού και στη Β' και Γ' τα Τμήματα Ειδικότητας με ελάχιστο αριθμό 13, δηλαδή άνω του μισού του μεγίστου ορίου (άρ14-παρ13α-ν1566/85)....

όλα τα τμήματα των Ομάδων Προσανατολισμού της Α ́ τάξης, όπως και τα τμήματα των ειδικοτήτων των Τομέων, τα οποία πληρούν την προϋπόθεση που ορίζεται από την παρ. 13α του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, δηλαδή όσα έχουν τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές

Μουστάκας, Φ8/169717/Δ4/23-10-2015, http://tinyurl.com/jeb892s
...)
Αυτό δεν γνωρίζω με τι προθέσεις έγινε αλλά έχει οδηγήσει σε περίεργα φαινόμενα, ειδικά φέτος που άλλαξε κι η δομή των ΕΠΑΛ.
Πχ σε ένα ΕΠΑΛ που έχει 3 Τμήματα Γενικής Παιδείας σε κάθε Τάξη (σύνολο 9 Τμήματα), και από Ειδικότητας:
στη Β': έχει ένα Τμήμα Τομέα με 20 παιδιά και 3 12άρια
στη Γ': έχει ένα 13άρι και 5 10άρια Τμήματα Ειδικότητας στη Γ',
θεωρείται ότι έχει μόνο:
Α': 3 Τμήματα,
Β': 1 Τμήμα (!!!), παρότι έχει 56 παιδιά (!)
Γ': 1 Τμήμα (!!!), παρότι έχει 63 παιδιά (!!)
σύνολο 5 Τμήματα, άρα κανένας Υποδιευθυντής!!!
Αν όμως είχε στη Β' μόνο 1 (ένα) παιδί παραπάνω σε κάθε ολιγομελή Τομέα (δηλ ήταν 13άρια κι όχι 12άρια) και στη Γ΄ τα 5 10άρια κανονικά Τμήματα Ειδικότητας είχαν 13 παιδιά το καθένα κι όχι 10 (έστω ότι κάποια παιδιά δεν παρακολουθούσαν Γενικής), τότε θα μιλάγαμε για:
Α': 3 Τμήματα
Β': 4 Τμήματα (από 1 !!!), με 59 παιδιά
Γ': 6 Τμήματα (από 1!!!), με 75 παιδιά (είπαμε 2-3 μόνο Ειδικότητας)
σύνολο 3+4+6=13 Τμήματα, δηλαδή δύο Υποδιευθυντές. Δηλαδή με 18 παιδιά παραπάνω θα είχε 2 Υποδιευθυντές αντί για κανέναν!!! 
Αυτό συμβαίνει γιατί οι μαθητές που βρίσκονται σε Τμήματα με κάτω από 13 παιδιά δεν υπολογίζονται καθόλου (!) ούτε σε Τμήματα Γενικής Παιδείας ούτε Τομέα/Ειδικότητας.
Αυτό είναι άδικο και πρέπει να διορθωθεί. Το πιο λογικό, μεσοπρόθεσμα, είναι να αλλάξει ο Νόμος και να πάμε σε υπολογισμό Υποδιευθυντών με βάση τον αριθμό μαθητών (πχ πάνω από ένα κρίσιμο όριο μαθητών να έχουν όλα τα σχολεία από έναν Υποδιευθυντή) και μετά, εφόσον ξεπεραστεί ένα δεύτερο κρίσιμο όριο στον αριθμό μαθητών (έστω ΓΠ) να βγαίνει δεύτερος, κ.ο.κ. Κι αυτό να ισχύει για όλους τους τύπους σχολείων.
Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να γίνει κάτι και για τα ΕΠΑΛ και είτε να υπολογιστούν με βάση τα Τμήματα Γενικής Παιδείας (όπως τα άλλα σχολεία) είτε με κάποιον άλλον τρόπο που θα είναι δίκαιος.
3) ΑΓΓΛΙΚΑ
Τώρα που το Νόμπελ Λογοτεχνίας το πήρε επιτέλους o Μπομπ Ντύλαν, μπορώ να μοιραστώ κι ένα από τα τραγουδάκια που έχω διδάξει άπειρες φορές στην τάξη, στο μάθημα των Αγγλικών. Ένα από τα δεκάδες σχέδια μαθήματος (μαζί με φύλλο εργασίας) για το τραγούδι εδώ:
Γραμματική: http://tinyurl.com/jcmqwqz
Στίχοι (listening): http://tinyurl.com/zwxpfq7
Το τραγουδάκι εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου