Τέλος στα Ολοήμερα – Ποια μαθήματα «κόβονται» από τα δημοτικά
Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι νέες αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη,
αφού μετά τη συγχώνευση νηπιαγωγείων, κάνει εκπτώσεις στη δημόσια
εκπαίδευση, καταργώντας από τον Σεπτέμβριο όλους τους τύπους ολοήμερου σχολείου και Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος (που διαρκούν από τις 2 έως τις 4 μ.μ.).
Με
τον τρόπο αυτόν δημιουργεί έναν νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού
σχολείου, βγάζοντας εκτός προγράμματος επιπλέον μαθήματα, καθώς όλες οι
τάξεις θα σχολούν στη 1.15 το μεσημέρι.
Ο
κ. Φίλης θέλει να εξοικονομήσει έτσι εκπαιδευτικούς, ενώ σύμφωνα με
δημοσίευμα της «Καθημερινής», στελέχη του υπουργείου Παιδείας
προτείνουν, πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων -όπως για παράδειγμα
ξένων γλωσσών- να μετακινηθούν σε γυμνάσια και λύκεια για να καλύψουν τα
κενά που υπάρχουν εκεί.
Σύμφωνα με
τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, το υπουργείο θα κερδίσει σχεδόν 3.000 θέσεις
από την κατάχρηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος αφού αυτό
σημαίνει πως το πρόγραμμα της κάθε τάξης μειώνεται κατά πέντε διδακτικές
ώρες την εβδομάδα, αφού θα ολοκληρώνεται στη 1.15 και όχι στις 2 μ.μ.
Ουσιαστικά,
από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και
Αγγλικά, ενώ κατά μία ώρα μειώνονται σε Α’ και Β’ Δημοτικού η
διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ’ και Δ’ η Μελέτη Περιβάλλοντος,
σε Ε’ και ΣΤ’ τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’
η Πληροφορική.
Με βάση τις
αλλαγές που φέρνει η απόφαση Φίλη, τα παιδιά θα μένουν εθελοντικά στο
σχολείο. Δηλαδή, από τη 1.20 μέχρι τις 2 το μεσημέρι θα γευματίζουν, από
τις 2 μέχρι τις 3.15 θα μελετούν και μετά τις 3.15 θα κάνουν μια
απασχόληση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι για τη σύσταση ολοήμερου
προβλέπεται να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, ενώ και οι δύο
γονείς των παιδιών θα πρέπει να εργάζονται και να προσκομίσουν τα
απαραίτητα παραστατικά που θα το αποδεικνύουν!
Ωστόσο,
όπως καταγγέλλει και η παράταξη εκπαιδευτικών Δημοκρατική Συνεργασία
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι αποφάσεις Φίλη σημαίνουν τη διάλυση του
ολοήμερου σχολείου, αφού, μεταξύ άλλων, καταργείται η πρωινή ζώνη (7-8
π.μ.) όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά στο
σχολείο. Όμως, την ίδια ώρα καταργείται και ο δάσκαλος-υπεύθυνος του
ολοήμερου σχολείου καθώς θα από του χρόνου αναλαμβάνουν εκ περιτροπής οι
εκπαιδευτικοί ανάλογα με το πρόγραμμά τους.
Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Η νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά «αποψίλωση»
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει πως η «πολυαναμενόμενη «απογυμνασιοποίηση» των δημοτικών σχολείων, μέσω του νέου τύπου σχολείου, είναι πλέον γεγονός», σημειώνοντας, ωστόσο, πως «η σωστή λέξη για τη νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά »αποψίλωση»».
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει πως η «πολυαναμενόμενη «απογυμνασιοποίηση» των δημοτικών σχολείων, μέσω του νέου τύπου σχολείου, είναι πλέον γεγονός», σημειώνοντας, ωστόσο, πως «η σωστή λέξη για τη νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά »αποψίλωση»».
«Για
το «καλό» των μαθητών μειώνονται οι ώρες μαθημάτων της μουσικής, της
θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής και της γυμναστικής, ώστε να
ελαφρυνθεί το πολύ βεβαρυμμένο πρόγραμμα των μαθητών. Με τις παραπάνω
μειώσεις οι γονείς θα ψάξουν στα γνωστά μονοπάτια της παραπαιδείας την
μόρφωση των παιδιών τους για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική»,
αναφέρει και προσθέτει: «Αντί να αυξηθούν οι ώρες των εκπαιδευτικών
ειδικοτήτων, ώστε τα παιδιά και οι γονείς να έχουν τη δυνατότητα
καλύτερης παιδείας εντός του σχολείου, αυτές μειώνονται για να
ενισχυθούν οι »θιγμένοι» από την κρίση του ιδιωτικού τομέα,
εξαθλιώνοντας ακόμη περισσότερο μια πολύ σημαντική ομάδα εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα
με τους εκπαιδευτικούς, αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι χιλιάδες
εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ψάχνουν τον
Σεπτέμβριο σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο!
«Η
Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) είχε
προειδοποιήσει από τον προηγούμενο Οκτώβριο ότι, σε όποια επόμενη
αλλαγή, οι ειδικότητες θα βρεθούν χαμένες και στο περιθώριο τόσο από τα
σχέδια του Υπουργείου όσο και την εκκωφαντική βουβαμάρα των »εκπροσώπων»
του κλάδου τους που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για το καλό όλων των
εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, όμως, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών
ειδικοτήτων έκανε ότι δε άκουσε τότε τις εισηγήσεις των συναδέλφων
δασκάλων για απομάκρυνση των ειδικοτήτων από τα σχολεία με Ε.Α.Ε.Π., με
πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων. Τώρα πλέον ο καθένας, θέλει δε θέλει, θα
αναλάβει τις ευθύνες του, ψάχνοντας για ώρες σε κάποιο »άλλο» σχολείο,
ενώ η πλειοψηφία των συναδέλφων δασκάλων θα ολοκληρώνει για το καλό της
Παιδείας στο ίδιο σχολείο το διδακτικό της ωράριο από τις 13:15. Δεν
υπάρχουν πλέον δικαιολογίες για κανέναν, οπότε ας αναλογιστούν το
ανυπολόγιστο κακό που έκαναν όσοι στήριζαν συνδικαλιστικά – οικονομικά
τους »σωτήρες» που ήταν γνωστό ότι σύντομα θα τους άδειαζαν. Η Ο.Κ.Π.Ε.,
για μία ακόμη φορά, αποδείχτηκε προφητική, έχοντας κρούσει από πολύ
νωρίς τον κώδωνα του κινδύνου. »Τώρα, τί γίνεται», θα διερωτηθούν
κάποιοι…», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
H
Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ακόμη την έντονη
αντίρρηση της στην υλοποίηση του σχεδίου «απογυμνασιοποίησης» που θα
καταρρακώσει μαθητές και εκπαιδευτικούς και υπογραμμίζει πως «οι
φταίχτες για τα όποια κακώς κείμενα που παρουσιάζονταν μέχρι χθες στα
δημοτικά σχολεία της χώρας μας δεν είναι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων,
αλλά η έλλειψη κάθε είδους στοιχειώδους σχεδιασμού για την ουσιαστική
και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων».
«Για
το λόγο αυτό καταδικάζουμε το απαράδεκτο σχέδιο της κυβέρνησης που
μεθοδεύει τη διάλυση της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, αλλά και την επαγγελματική εξαθλίωση
των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Η Ο.Κ.Π.Ε. δεν έχει άλλη επιλογή από το
να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε ν’ ανατραπεί το
απαράδεκτο αυτό σχέδιο εξόντωσης μιας μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών που
έχει δώσει ακόμη και την ψυχή της για την αναβάθμιση της παρεχόμενης
παιδείας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο», καταλήγει.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου