«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Σχολεία χωρίς... εκπαίδευση

Γράφει ο Θεόδωρος Χατζηπαντελής, Καθηγητής του ΑΠΘ


Κατάφεραν να εξοβελίσουν από το σχολείο την εκπαίδευση για την πολιτική. 

Κλαίνε γιατί τα παιδιά αναπτύσσουν αντικοινωνικές συμπεριφορές, απομακρύνονται από την πολιτική και τους συλλογικούς θεσμούς, και κινδυνεύουμε από τις ακραίες συμπεριφορές.
Το ισχυρό λόμπι των φιλολόγων, εκπροσωπούμενο στις αρμόδιες επιτροπές, κατάφερε να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας Αρχαίων, το όχι και τόσο ισχυρό λόμπι των φυσικών επιστημών, εκπροσωπούμενο ισχυρά, κατάφερε να βελτιώσει τη θέση του. Μπήκε και το πρότζεκτ έτσι χωρίς πρόγραμμα...

Επειδή οι ώρες διδασκαλίας στο σχολείο δεν είναι άπειρες, κάτι έπρεπε να περιοριστεί. Ο περιορισμός των Θρησκευτικών θα προκαλούσε την επανάσταση, άρα έμεναν ποταπά αντικείμενα που δεν εκπροσωπούνται τόσο ισχυρά στα κέντρα εξουσίας.


Οι κοινωνικές επιστήμες! Λίγοι νομικοί, πολιτικοί επιστήμονες και οικονομολόγοι. Μαθήματα δικαίου, πολιτικής, οικονομίας, κοινωνιολογίας που δεν χρειάζονται. Γιατί να μάθουν τα παιδιά πώς είναι οργανωμένη η κοινωνία στην οποία θα ενταχθούν, πώς λειτουργούν οι συλλογικοί θεσμοί, γιατί να μάθουν για τα κόμματα, τα συνδικάτα, τα δικαιώματα του πολίτη; Το πολύ πολύ θα μελετήσουν τον Αριστοτέλη και θα τα καταλάβουν όλα!


Ετσι, αντί να ενισχυθεί αυτό που πρέπει, ενισχύονται αυτοί που πρέπει. Προκύπτουν υπεράριθμοι πλέον κοινωνικοί επιστήμονες στο σχολείο. Που έχοντας σπουδές νομικής, πολιτικής και διοίκησης θα έπρεπε τουλάχιστον σε μια ορθολογική κοινωνία να γίνουν διευθυντές στα σχολεία αντί να γίνουν φιλόλογοι, φυσικοί και θεολόγοι.


Οταν έχεις κάποιον που σπούδασε διοίκηση και νομικά και, αντί να τον βάλεις διευθυντή, βάζεις τον άλλο που θα διοικεί με τη βοήθεια του Θεού ή με τους νόμους της φύσης ή με την τέχνη του λόγου και την αρχαία κληρονομιά, τι περιμένεις;


Σου μείνει το κλάμα για την κατάντια των σχολείων και των παιδιών που ίσως γνωρίζουν θεολογία, αλλά αδυνατούν να καταλάβουν πώς είναι οργανωμένη η κοινωνία, ξέρουν να λύνουν ασκήσεις αντί να λειτουργούν συλλογικά. Να απαγγέλλουν Αριστοτέλη αντί να σκέφτονται κριτικά. Και καμιά 500αριά θύματα για τη διαθεσιμότητα...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου