«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Απαντήσεις σε ερωτήματα για το ΕΥΖΗΝ στα σχολεία



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σε απάντηση εύλογων ερωτημάτων που έχουν προκύψει σχετικά με την εφαρμογή του Προγράμματος Ε.Υ.ΖΗ.Ν. (Εθνική Δράση Υγείας για τη ΖωΗ των Νέων) στα σχολεία, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα παρακάτω που αφορούν το επιστημονικό σκέλος τους προγράμματος:
1.    Το Πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Είναι μια πρωτοπόρα προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με στόχο την αξιολόγηση και βελτίωση της υγείας των μαθητών. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης κάθε μαθητή θα στέλνονται στους γονείς του μαζί με συστάσεις με σκοπό την πρόληψη ή αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου για την υγεία του παιδιού. Η δράση αυτή συμβάλλει στην αναβάθμιση του ρόλου του σχολείου και στη σύνδεσή του με την κοινωνία.
2.    Το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκoπείου Πανεπιστημίου παρέχει επιστημονική υποστήριξη στο έργο (αξιολόγηση των μετρήσεων και δημιουργία αναφορών προς τους γονείς). Η όλη διαδικασία θα γίνεται με τους κωδικούς των μαθητών (όχι με τα ονόματα) διασφαλίζοντας το απόρρητο.
3.    Η αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης των μαθητών αποτελεί μέρος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν για την αναζήτηση ταλέντων και για τον αθλητικό προσανατολισμό των μαθητών. Αντίστοιχες δοκιμασίες είχαν πραγματοποιηθεί  τα έτη 1990-2007 στις Β΄- Δ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανίχνευσης Ταλέντων που εφαρμόζονταν σε όλα τα σχολεία της χώρας.
4.    Το Δελτίο Υγείας Μαθητή είναι υποχρεωτικό για τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και πρέπει να υπάρχει για όλους τους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι αυτονόητο ότι όποιος μαθητής μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής μπορεί να  λάβει μέρος και στις δοκιμασίες φυσικής κατάστασης, χωρίς την προσκόμιση κάποιου επιπλέον εντύπου ή αποδεικτικού υγείας.
Αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και των στάσεων ζωής των μαθητών, θέλω να υπογραμμίσω τη σημαντικότητα της συνεργασίας όλων σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Λάθη και παραλείψεις θα υπάρξουν και για αυτές σας ζητώ προκαταβολικά συγνώμη εκ μέρους της Ομάδας Υποστήριξης Έργου. Το σημαντικό όμως είναι ότι κανένας μαθητής δεν θα πρέπει να στερηθεί τις υπηρεσίες που η Πολιτεία μπορεί να του προσφέρει.
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα αλλά και του γονείς που υποστηρίζουν θερμά το πρόγραμμα και να σας διαβεβαιώσω ότι το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια στο σχεδιασμό ή εκτέλεση προγραμμάτων στο σχολείο σας με σκοπό τη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών και της υγείας των μαθητών σας.
Για την Επιστημονική Ομάδα Υποστήριξης Έργου
Λάμπρος Συντώσης, Καθηγητής Χαροκοπείου Παν/μίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου